Permalänk
Medlem

Jag tror han menar det orangea (stavning?) Fläktplatserna..... Det är ganska självklart att det är fläktplatser, annars skulle man nog inte såga upp sådana hål bara för skoj skull......

Mycket bra ritningar dock, jag har jobbat med sketchup ett tag men tycker fortfarande det är svårt när man ska bygga, lättast är väll ändå att göra delarna "utanför" chassit och sedan dra dem inn i lådan? Aja nice bygge iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Jag tror han menar det orangea (stavning?) Fläktplatserna..... Det är ganska självklart att det är fläktplatser, annars skulle man nog inte såga upp sådana hål bara för skoj skull......

Mycket bra ritningar dock, jag har jobbat med sketchup ett tag men tycker fortfarande det är svårt när man ska bygga, lättast är väll ändå att göra delarna "utanför" chassit och sedan dra dem inn i lådan? Aja nice bygge iaf

Det där är mina första sketchup ritningar någonsin.. det är lättast och göra allt på platts tycker jag och sen modifiera om så det ser ut som man vill.. :). Jag började med fronten botten och moderkortsplåten.. resten byggdes på det.

Och ja de oranga är fläktplattser.. det ska bara finnas 4st 120mm ADDA 16db fläktar i chassit.. hela chassit ska ljudissoleras med 2 lager isolering. En blymatta och en skumgumi reflat material (förklaring på det senare).

Kan raportera att i mårron ska en liten del göras bilder kommer förhoppningsvis i mårron kväll.

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

ska du ha ett 3½" rack eller 5,25" rack och gummi upphängning?

för övrigt en mycket bra ide och fina ritningar.

skulle nog satt en 120 i sidan mot cpun åxå... ^___^

Permalänk

hur går det med bygget??

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Amen shitt :(. Hade som sagt stukat handen illa däran tidigare.. nu har jag lyckats än en gång när jag väl skulle börja modda. Denna gång har jag lyckats få en spricka i´SAMMA hand, o förmodligen är ett ledband av till lillfingret :(. Ska tebaka te läkaren på onsdag o få svar om de ska opereras eller ej. Så projektet blir yttligare försenat

chassit står i garaget och det som är gjort är att mittplåten är kapad och borttagen.. maskerat toppen för håltagning.. alla dalar´inhandlade o väntas på att monteras.. men bara med en vänsterhand blir det inget gjort

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk

nedrans vilken otur du har ..............

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
Det finns massa trådar om detta i forummet redan.. det gör ingen märkbar skillnad.. och jag är SÄLLAN på lan.. händer max en gång om året så dator ska bara stå och se fin ut på sin platts på skrivvbordet.. då kan det där staget försvinna.. och Jo det förstör cirkulationen enormt med min design..

EDIT 040501: Pågrund av den extraviktn på handen jag fick i fredags har tyvärr inget arbete kunnat utföras :(. Uppdatering kommer.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/Trasighand.JP...

Ser ut somk att tummen är av :S

edit: på bilden alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axel Barbaren
nedrans vilken otur du har ..............

första gånmgen ja.. andra gånmgen va det självförvollat. Men beter sig folk som skit ska de ha stryk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotsmos

Ser ut somk att tummen är av :S

edit: på bilden alltså

Låvar att den fick nog mer en tillvridning

Gjorde en tråd om det i stället där de passade ion.. här kommer uppdateringarna när min hand läkt o jag fått achlet ur..

HAND TRÅDEN

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Vad använde du för program när du gjorde ritningarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dri0t
Vad använde du för program när du gjorde ritningarna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
Ritningarna är gjorda i SketchUp.

skulle gissa på sketchup..

Permalänk
Medlem

inte fått igång handen än? =/

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Avstängd

hohoho

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Avstängd

En mod utan fungerande bilder är som en porrtidning utan bilder... typ

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

fin jämförelse
trådskaparen har säkert lite annat för sig också

Permalänk
Medlem

vill se lite action här. var ju ett lovande bygge. hoppas det inte dör ut.

Permalänk
Medlem

jag tror inte det FINNS något bygge överhuvudtaget..

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeefy
inte fått igång handen än? =/

Nej.. handen är ur funktion än.. men är inte lika svullen längre dock kan jag fortfarande inte röra 2 fingrar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
hohoho

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
En mod utan fungerande bilder är som en porrtidning utan bilder... typ

Troligtvis servern där jag lagt bilderna som är nere.. Ska kolla om jag kan slänga upp dom nån annan stans. Det är som sagt inga irl bilder.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
fin jämförelse
trådskaparen har säkert lite annat för sig också

JA som att få bilen att gå som en klocka. Är rätt mycket och ha 2 bilar av äldre modell. Blir lätt mycket meckande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
vill se lite action här. var ju ett lovande bygge. hoppas det inte dör ut.

Nejdå bygget har inte dött.. Har sågat bort endel va mittstaget i chassit.. börjat på hd racket och sågen sitter för tillfället i taket på chassit, dit kom jag innan jag förstörde handen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelathur
jag tror inte det FINNS något bygge överhuvudtaget..

Ja det är upp till dig vad du tror.. Kan dock säga att det tar sin tid pga att handen är trasig. o vill juh inte låta nån annan klåpare till polare göra det åt mig.

I övrigt så kan jag svara på frågor mm i denna tråd annars så kommer det bilder så fort jag får årdning på mina 2 strulande fingrar och den spräkta handen.

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Har en fråga om hur du ska lösa dämpningen? Blymatta + skum ovanför har jag läst mig till men vart köper du grejorna billigt. Finns de andra bra lösningar?

Permalänk

detta e förmodligen den mest lama tråden jag nånsin har läst.. men men!! d blir väll säkert bra nån gång i framtiden när d e 1000 inlägg postade här om att folk inte tror att d finns nått bygge å du e frisk å kanske har satt igång me själva bygget.. nån gång i framtiden!

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix

Permalänk
Medlem

oj jag har inte läst att du skadat handen? Då är det rätt självklart att inget blir gjort. Men posta bilder sen när du har börjat bygget iallafall

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boyahead
Har en fråga om hur du ska lösa dämpningen? Blymatta + skum ovanför har jag läst mig till men vart köper du grejorna billigt. Finns de andra bra lösningar?

Blymatta kommer jag handla från micro eftersom jag har känningar där och de även normalt har bra pris på just det.. Skum-matta (stavning) ska kommer antingen från mekonomen (även känningar där) eller micro. Får se när jag fått achlet ur och handen fungerar igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Net_Assassin
detta e förmodligen den mest lama tråden jag nånsin har läst.. men men!! d blir väll säkert bra nån gång i framtiden när d e 1000 inlägg postade här om att folk inte tror att d finns nått bygge å du e frisk å kanske har satt igång me själva bygget.. nån gång i framtiden!

Förmodligen är det just det :(. Hade tänkt o börja på bygget mycket snart men kan fortfarande ej röra 2 fingrar på hägerhanden vilket gör det nästintill omöjligt och använda normala verktyg på vättigt sätt. Det är juh skönt väder ute oxå och varmt i vattnet och då måste man juh passa på och va ute medans det inte regnar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelathur
oj jag har inte läst att du skadat handen? Då är det rätt självklart att inget blir gjort. Men posta bilder sen när du har börjat bygget iallafall

De e lugnt. Värkar som om den måste opereras innan jag kan börja med bygget dvs YTTLIGARE förseningar :(. Men som sagt kommer med uppdateringar när jag kan/får göra nått.

Till alla övriga! Fråga gjärna men som sagt bygget är REJÄLT försenat. Bilder kommer när man får någon årdning på handen. Inlägg som lam tråd osv är totalt meningslöst o skriva eftersom jag messt av alla vill ha bygget klart men det har juh som sagt blivit endel emellan..

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Du har la en till hand? du hade la bara skadat en, fortsätt jobba!

Permalänk
Medlem

varför kan inte alla bara lägga upp bilder och info när projectet är helt klart...så drygt och vänta......

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Du har la en till hand? du hade la bara skadat en, fortsätt jobba!

jo det är sannt.. men är defenetivt inte van att göra saker med vänster. Eftersom jag är väldigt petig av mig så skulle jag aldrig bli nöjd med det jag gjorde med vänster så.. bässt o vänta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
varför kan inte alla bara lägga upp bilder och info när projectet är helt klart...så drygt och vänta......

Meningen va att det skulle ta ca 3 veckor.. och att det skulle komma upp bilder fortlöpande.. men skador skador och bilar har hamnat imellan tyvärr :(. och det värkar inte bli nån bättring bland skadorna.. Får se hur lång tid projektet nu kommer ta.. men det kommer ta en BRA tid då jag har 2 förmodade operationer jag går o väntar på :(.

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk

varm i vattnet o fint väder? tycker de nästan bara har varit grått och blött.. o defentivt inte varmt.. kallaste somamaren sedan tidigt 1900 tal.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
varm i vattnet o fint väder? tycker de nästan bara har varit grått och blött.. o defentivt inte varmt.. kallaste somamaren sedan tidigt 1900 tal.

JAghar badat verje dag i säkert en månad.. och så dåligt väder har det faktist inte vart.. alla klagar en men det e sommar och får passa på och va ute medens man kan

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

jag fick mitt chassi i dag ser precis ut som ditt fast jag har inte mina hd på tvären inte än Iaf.
men jag hålle på med ett annat progekt till samma chassi ochd det e att förlämga det till en meter med trä och plåt det är lite krångligt men det kommer nog at bli pra hoppas jag Iaf // Victor

Visa signatur

Dagens Citat :Då måste man Ominstalera det förbannade helvetiska Windows SKRÄPET IGEN!!!

Permalänk
Medlem

Halloj, suveränt arbete hittilsls, jobbigt med handen, visa saker kan man inte styra... tydligen vet inte många här på sweclockers det.... och håller med, sommaren har inte vart så dålig som folk tycke,r de som tycker det bor säkert i småland eller så säger de bara sånt som tidningarna skriver..

Hare bra o lycka till!

Förresten, har du fått datum på operationerna?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LartiC
jag fick mitt chassi i dag ser precis ut som ditt fast jag har inte mina hd på tvären inte än Iaf.
men jag hålle på med ett annat progekt till samma chassi ochd det e att förlämga det till en meter med trä och plåt det är lite krångligt men det kommer nog at bli pra hoppas jag Iaf // Victor

Kul.. Hoppas på och se en logg på ditt bygge snart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_
Halloj, suveränt arbete hittilsls, jobbigt med handen, visa saker kan man inte styra... tydligen vet inte många här på sweclockers det.... och håller med, sommaren har inte vart så dålig som folk tycke,r de som tycker det bor säkert i småland eller så säger de bara sånt som tidningarna skriver..

Hare bra o lycka till!

Förresten, har du fått datum på operationerna?

Desvärre inte.. är en enorm väntetid på klenikerna.. värkar inte som okm det blir på ett bra tag. Får se vad som först blir opererat. antingen ryggen eller så blir det handen.. bara de inte tänker operera dem samtidigt för då blir man en total krympling. Bara vänta o se!

Kollar på bygget varje dag och är enormt sugen på att förtsätta. Men som sagt det kommer dröja

Uppdate 2004-09-06

Lägger ner projektet då jag återigen lyckats ha sönder min högerhand.. Folk börjar kalla mig klantig :rolleyes:.

Visa signatur

Dator = Ja