The battle for middle earth (EA games)

Permalänk

The battle for middle earth (EA games)

Har ni sett eller?
Det är som att man tappar hakan. Jag har aldrig sett något liknande strategi spel. Fysikmotor och gubbarna har känslor osv. LÄNGTAR REDAN

Visa signatur

AMD Athlon 2000+ | 512 DDR PC2700 | 80GB HD Maxtor IDE | Club3d Ati Radeon 9800PRO

Permalänk
Medlem

Japp... jag har tittat och dregglat på varenda filmsnutt dom har på hemsidan

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hade inte en aning om att det här spelet skulle komma, nu blev man lite sugen efter alla filmklipp

http://www.eagames.com/official/lordoftherings/thebattleformi... där är hemsidan till alla som slöa

Visa signatur

ehhehe

Permalänk

Det är så sant...

Visa signatur

AMD Athlon 2000+ | 512 DDR PC2700 | 80GB HD Maxtor IDE | Club3d Ati Radeon 9800PRO

Permalänk
Medlem

Tycket också det verkar svin kul, har sett alla filmer osv.
Balrogen var lätt skönast

Permalänk

Gaah måste ha jävla skit quicktime

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

quick time tycker jag är rätt bra faktiskt

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodworn
quick time tycker jag är rätt bra faktiskt

intressant, jag tycker att det suger

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk

gillar med quick time stabilt och bra
real player tycker jag däremot inte om

Visa signatur
Permalänk

samma här... realtime är så skitigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Testa quicktime alternative, perfekt om man inte vill köra in vanliga quicktime pga av popups och sånt.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

vad kommer det bli för typ av spel? online spel med månads avgift eller?
eller kommer det finnas singelplayer alternativ och sedan mulitplayer?

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

Köp nyaste PC Gamer så får ni två långa filmer att titta på (vilka jag idag sett på).
Det kan bli riktigt bra detta spel, men det kan även totalfloppa om de inte håller det de lovar.
Jag har tittat på en del videos och faktiskt sett en del fel som kan bli störande om de inte ändras, så låt er inte fastna i hypen och stundens charm.

Om ni inte tittat på Rome:Total War så borde ni göra det. Om ni tyckte Battle for middle-earth har många enheter har ni inte sett en skit än era nybörjare
BFME klarar hundratals enheter, R:TW klarar TUSENTALS. Fast R:TW kanske inte har alla fantastiska ljuseffekter och detaljer, men det är ju förståeligt med tanke på att de vill ha tusentals soldater i varje slag.

Strategi älskare kommer få det härligt i höst

Permalänk
Medlem

american conquest kan man ha 5000+ soldater.. har jag för mig

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Medlem

quicktime segar ner datorn! =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buzzer
american conquest kan man ha 5000+ soldater.. har jag för mig

Hur ser det ut?
Hur gammalt är det? (har det kommit ut?)
Och viktigast av allt (nästan) är det KUL?

Permalänk
Medlem

Verkar ballt men jag gillar inte iden att det helt plötsligt byter till filmläge och så vips är man i en annan strid.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Hur ser det ut?
Hur gammalt är det? (har det kommit ut?)
Och viktigast av allt (nästan) är det KUL?

det är nog inte så gammalt, bra detaljer, det är kul om man kör history...
Samma företag som gjort detta har gjort cossacks

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Medlem

Hur vet du att det är kul, det är ju inte ens ute ännu.
Edit: Sorry, my bad.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buzzer
det är nog inte så gammalt, bra detaljer, det är kul om man kör history...
Samma företag som gjort detta har gjort cossacks

Och 2D förmodligen, eftersom Cossacks är 2D (vad jag vet).

Edit: Jag har just tittat på bilder. Det är ju totalt annorlunda från vad Rome:Total War uppvisar. Jag tvekar på att man i american conquest kan zooma ner till marknivå och se en soldat i ögonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Och 2D förmodligen, eftersom Cossacks är 2D (vad jag vet).

Edit: Jag har just tittat på bilder. Det är ju totalt annorlunda från vad Rome:Total War uppvisar. Jag tvekar på att man i american conquest kan zooma ner till marknivå och se en soldat i ögonen.

man kan inte zooma alls, vilket är kass

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Medlem

VLC klarar .mov-formatet för alla som inte vill ha quicktime :p.

Permalänk

Inte långt kvar till spelet släpps enligt EA games.
Kolla de nya filmerna, Underbara!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det nått release-datum än på spelet?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Verkar onekligen bli ett häftigt spel. Spelet verkar väldigt detaljerat. Vad kommer det att vara för system krav?

Edit: Sökte lite på google hehe

System Requirements

Note: These are based n the Command & Conquer: Generals system requirements, as Battle for Middle-Earth is built on the same engine. These are subject to change sometime in the future.

Det här är väl inte officiella fakta men det ger väl en liten hint
Required

OS: Windows XP/Me/2000/98 (Windows 95/NT not supported)
CPU: 800 MHz Intel Pentium III or AMD Athlon Processor
RAM: 128 MB
CD/DVD-Rom Speed: 8x
Hard Drive Space: 1.8 GB free hard disk space plus space for saved games, Windows swap-file, and DirectX 8.1
Video: 32 MB AGP video card using the Nvidia GeForce2, ATI Radeon 7500, or more recent chipset with DirectX 8.1 compatable driver
Sound: DirectX 8.1 compatable sound card
Input: Keyboard, Mouse

Required for Multiplayer

256 MB RAM (3-8 players). One set of game discs per player.
Internet (2-4 players): 56 Kbps or faster direct Internet connection
Internet (5-8 players): Cable, DSL, or a faster direct Internet connection
Network (2-8 players): TCP/IP compliant network

Recommended

1.8 GHz or faster Intel Pentium IV or AMD Athlon processor; 256 MB or more RAM; Nvidia GeForce3 or more recent Direct3D compatable video card.

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem

jäääävlar vad grymt! detta måste jag bara köpa...

Permalänk
Avstängd

det blir säkert bättre än war of the ring iaf :]

Permalänk
Medlem

Och det har PS 3.0 Skall bli kul att testa med det på ett annat spel än FC som inte utnjyttjar det riktigt. Hoppas detta har med lite ögongodis.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte blir imponerad på saker som att varje enskild gubbe har känslor? Det säger ju absolut ingenting.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.