Bästa nya motorn (läs först)?

Permalänk
Medlem

har någon av dom stöd för 64 spelare som torque har.
http://www.garagegames.com/mg/projects/torque1/

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

Jag röstade på Source, men alla är nog bra på sitt sätt.

Permalänk
Medlem

stalker --- för det fins dag och nat cykel.

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

La min röst på Cry Engien (Far Cry).
Tycker mycket om den motorn, den är smidig att göra banor till och AI´n är mycket bra tycker jag.
Finns många MOD möjligheter till motorn (dock spelar jag inte MOD´s så ofta till spel).

Mina åsikter om dom andra grafik motorerna:

Doom 3: Verkar vara system krävande så det räcker och är optimerat för inomhus miljöer.
Så inga stora utomhus miljöer ser vi nog inte på ett tag
Har dock ruskigt bra ljud

HL2: hmm, alla specs vad motorn klarar av verkar bra men jag har inte lagt så mycket tid på att kika på HL2 för jag årkar inte läsa om något som bara blir uppskutet hela tiden, läser om jag om det blir jag sugen och så jävla less på relese datumet.

Stalker: mitt 2:a val i omröstningen, kunde blivigt 1:a men eftersom jag inte spelat det så hamnar den på 2:an plats.
Verkar vara lika bra som Cry engien på utomhus miljöer och allt.

Sedan angående fysiken i spel så använder alla havoc2 fysik motorn?
så alla borde ha lika bra fysik tycker jag då!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Tycker det känns lite oseriöst att du (trådskaparen) gav din egen röst högsta betyg i alla kategorier. Det hade räckt om du sagt att du tror att den är bäst.

Angående fysikmotorn kan jag inte avgöra något, eftersom man måste spelat det för att veta om den är bra eller inte. Men som jag uppfattat det har id skrivit en egen fysikmotor, medan Valve bara snott Havoc. Pluspoäng till id.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
La min röst på Cry Engien (Far Cry).
Tycker mycket om den motorn, den är smidig att göra banor till och AI´n är mycket bra tycker jag.
Finns många MOD möjligheter till motorn (dock spelar jag inte MOD´s så ofta till spel).

Mina åsikter om dom andra grafik motorerna:

Doom 3: Verkar vara system krävande så det räcker och är optimerat för inomhus miljöer.
Så inga stora utomhus miljöer ser vi nog inte på ett tag
Har dock ruskigt bra ljud

HL2: hmm, alla specs vad motorn klarar av verkar bra men jag har inte lagt så mycket tid på att kika på HL2 för jag årkar inte läsa om något som bara blir uppskutet hela tiden, läser om jag om det blir jag sugen och så jävla less på relese datumet.

Stalker: mitt 2:a val i omröstningen, kunde blivigt 1:a men eftersom jag inte spelat det så hamnar den på 2:an plats.
Verkar vara lika bra som Cry engien på utomhus miljöer och allt.

Sedan angående fysiken i spel så använder alla havoc2 fysik motorn?
så alla borde ha lika bra fysik tycker jag då!

HL2 är det enda spelet (som jag vet av dessa) som använder havok2. CryEngine, Doom3 och STALKER använder en egenutveckad fysik-motor.

Permalänk
Medlem

Varför vill någon göra en modd till D3 som bara stödjer multiplayer för fyra personer? Jag ser det så att moddar ska avnjutas tillsammans med andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
HL2 är det enda spelet (som jag vet av dessa) som använder havok2. CryEngine, Doom3 och STALKER använder en egenutveckad fysik-motor.

Stalker Physics:

* Based on ODE engine
* Simulation speed outperforms commercial engines such as MathEngine, Havok, etc.
* Real-time IK, vehicle physics, etc.
* Collision database with low memory usage
* Collision detection optimized for a large number of queries in a high concentration polygonal environment
* Realistic simulation of ballistics, movement, and fluids

Verkar som dom inte gjorde sin egen fysik motor.

På Cry Engien och source ståre bara vad fysiken kan göra.

Hmm jaja..jag trodde alla var lata och använde havok2 för att spara tid.
Gillar Havok2 starkt ja

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Jaså, dom kör ODE.. det är en gratis fysikmotor. Vad jag har läst ska den vara lite slö..

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

Själv röstade jag på Doom3-motorn.

Ritkigt uselt av dig Seb74 att döma motorn efter spelet. Det du tar upp kan man göra som man vill med när man utvecklar ett spel under motorn. Script har dom valt att använda just för att det passar i spelet. Vem fan spelar igenom spelet och tänker på vad som är scriptat eller ej?! Huvudsaken är det att det är en tuff upplevelse att spela spelet vilket var själva poängen med det hela. Det är fan synd om folk som hakar upp sig på sådana skitsaker. Ingen kan ju säga att motorn eller spelet ser dålig ut precis då den utan tvekan är den mest avancerade hittills. Det finns ingen motor idag som kommer i närheten av teknikerna som används för ljussättning, skuggor och detaljrikedomen på diverse karaktärer.

Sen röstar jag även på denna motorn då den är perfekt för just den sorts spel som jag föredrar mest. Allså de mörkare framtids-liren med mer innomhus-miljöer än utomhus. Perfekt för att skapa en läskig stämning och väldigt detaljerade karaktärer med läckra effekter som får en att skita på sig när dom väl börjar tugga på din skärm.

Source tycker jag ser aldeles för enkel ut. Ser inte speciell ut på något sätt, men visst är den snygg.

X-ray Har en underbar view-distance och läckra vädereffekter samt stöd för enorma banor. Men så som jag har upplevt alla trailers som jag ivrigt följer så känns det hackigt på något sätt och riktigt stelt att spela. Själva spelet är däremot utan tvekan det mest genomtänkta genom tiderna, och jag ser mycket fram emot att få lira det någon dag.

Cry-Engine är riktigt läcker den också. Men då jag ser mest på inomhus-miljöerna när det gäller spel så är det inte lika vasst som Doom3-motorn. Det är däremot sjukt läckert utomhus, dock lite för skalat på avstånd.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Hur kan någon tycka att Doom 3 motorn är bra???
Titta bara på spelet.

Ingen AI, allt scriptat 100%.
Väldigt lite fysik, och de objekt som har fysik har inte så värst bra känsla.
Nästan ingen interaktion med världen.
Och view-distance, möjlighet till många fiender samtidigt på skärmen, fordon och sådana saker....mmmm....

Men visst, Doom 3 motorn är ändå "bäst" såklart för den är ju helt ny och Doom 3 är ju för tillfället snyggaste inomhus-spelet som finns, så visst, "motorn är bäst"

Nu vet jag inte 100% att det ovanstående är sant men jag litar på några säkra källor som spelat det. Många besvikna ansikten där ute minsann...

Vist talat.
Jag lägger mina dollars på Source i ren förhoppning utifrån det man hittills sett. Doom3 motorn har tyvärr redan tappat mitt förtroende.
Har tyvärr sett för lite av S.T.A.L.K.E.R. "in action".
Far Cry:s cry engine däremot gillar jag skarpt, inte allt för krävande och klarar av att måla upp stora områden. Men som sagt, är HL2-motorn så optimerad och bra som det verkar kan jag inte rösta på något annat

Edit: Ser att Doom3 börjat tappa här i omröstningen dessutom. Säkert har många olagliga medlemmar sett den nu och förstått vad den går (och inte går) för.

Permalänk
Medlem

Doom3-motorn är ju perfekt för ett spel som AvP.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R's X-Ray enginge är oerhört bra. Bäst faktiskt

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Doom3. Verkar ritkigt skön faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Doom3-motorn är ju perfekt för ett spel som AvP.

Ja bättre motor till nästa avp får man ju leta efter. Eller Unreal Engine 3 hellre = )

Permalänk
Geeks
SweClockers

Verkar ju riktigt begåvat att starta en poll med motorer som ingen provat.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Lägger rösten på hl2 för att grafik och fysikmotorn är kung. Dock gillar jag även farcry, mest för att där finns bilar och båtar att köra

Citat:

Verkar ju riktigt begåvat att starta en poll med motorer som ingen provat.

Verkar ju riktigt begåvat att inte förså att folk gjort det.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redemp
Ja bättre motor till nästa avp får man ju leta efter. Eller Unreal Engine 3 hellre = )

Ja jag vet en. Den som de använder i F.E.A.R.
Den är snyggare och bättre på alla tänkbara vis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Röstade doom3 efter att ha sett nya trailern. Stalker kommer inte på ett jävla tag så kan knappast räknas till samma generation (första kvartalet 2005 hörde jag senast). HL2 ser inte i närheten lika snyggt ut som doom3, fysiken lär nog vara snarlik vad jag sett. ID har alltid varit bra på moddningsverktyg... Far cry tappar på att de har otroligt höga systemkrav 1024mb ram!?

Jag trodde dom flesta hade 1gb eller mer i ram nuförtiden?

Tycker inte man ska döma en motor efter systemkraven.
Men visst är det ett plus om det kräver så lite som möjligt.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Röstade doom3 efter att ha sett nya trailern. Stalker kommer inte på ett jävla tag så kan knappast räknas till samma generation (första kvartalet 2005 hörde jag senast). HL2 ser inte i närheten lika snyggt ut som doom3, fysiken lär nog vara snarlik vad jag sett. ID har alltid varit bra på moddningsverktyg... Far cry tappar på att de har otroligt höga systemkrav 1024mb ram!?

1024Mb RAM är väl inte direkt något krav för att lira far cry heller. Själv har jag spelat det på ett otal maskiner på 512Mb, inklusive en med SD-RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Inse att D3E har det bästa ljuset som skådats, ingen lightmap, endast dynamiskt ljus var ni än är, så det där med dag och natt är absolut inga problem i D3E, eller ja D3E är klart överlägsen vad det gäller Ljus, sedan vet jag inte om Source stödjer per-pixel-hit, fast det kunde ju vara lämpligt i dessa dagar...

Instämmer till fullo.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Kan inte ge spelet ?/? betyg för jag har inte spelat det men av vad jag sett/hört/läst så faller nog source motorn mig i smaken, men laddar ner nyaste doom 3 TRAILERN nu kanske ändrar mig :D. Nejda seriöst gillar öppna ytor, STORA öppna ytor t.o.m