MS Flight Simulator 2004 - Problem att taxa ut

Permalänk

MS Flight Simulator 2004 - Problem att taxa ut

Har lite problem med att taxa ut i spelet,
att man ska trycka shift + p för att pusha ut förstår jag, men att svänga, det lyckas jag inte med.

Stod att man ska trycka shift + p och 1 eller 2 för att svänga höger resp vänster. Men det fungerar inte för mig.

Så hur ska man göra för att svänga när man pusha´s ut?

Permalänk

Fattar inte riktigt vad du menar, men vill du veta hur man svänger på land så tror jag det är F11(Vänster) och F12(Höger) om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fresh Prince
Fattar inte riktigt vad du menar, men vill du veta hur man svänger på land så tror jag det är F11(Vänster) och F12(Höger) om jag inte minns helt fel.

Provade med det "Differential brake" men planet går fortfarande rakt bakåt

hittade inget på fsnordic.com

Permalänk
Medlem

shift p 1 ska funka och shift p 2. Men boeings är tröga saker så men kolla i kontroll panelen. Om du har ett tangentbord som inte klarar 3 nedtryckningar samtidigt kan du ändra till ett annat kommando.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Geeks
SweClockers

Om jag får låna tråden lite,

Någon som vet nån sida med guider om exakt hur en riktig start/landning går till? Fram tills nu har jag bara improviserat lite med flaps/airbrakes/höjd osv. Gärna en sida med exakt förklaring hur ILS fungerar, och hur instrumenten skall avläsas.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Om jag får låna tråden lite,

Någon som vet nån sida med guider om exakt hur en riktig start/landning går till? Fram tills nu har jag bara improviserat lite med flaps/airbrakes/höjd osv. Gärna en sida med exakt förklaring hur ILS fungerar, och hur instrumenten skall avläsas.

Det finns ganska mycke bra guider om hur allt fungerar i flightsimulator 2004 i alla fall...

så det är en bra början.

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem

Du har ju för tusan learning center mitt framför ögonen? Och kör träningsuppdragen också. Starta FS 2004 är mitt tips kan ju inte få bättre tips än så

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Geeks
SweClockers

De guiderna i msfs är ju bara för Cessnan (start/landning)? Jag kanske är döv och blind

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Men det finns Scenarion för ILS / VOR-Approach.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Jo och det är inte så stor skillnad man kan tro mellan att landa en Boeing och en Cessna. Inte med standard planen i FS 2004. Det finns ju mer realistiska add ons men de har egna manualer. Det är ingen skillnad bortsett från tröghetslagen som är mycket mer påträngande för större plan ;).

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Finns även riktigt bra freeware add-ons ex. "Projectopensky", "IFDG", "MejJet", mf.

www.avsim.com kan rekommenderas för den inbitne.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Ingen som vill flyga tex Sthlm - Lund eller motsvarande nån kväll ? Kanske bara jag som e nörd.. har snart 1000 flygtimmar loggat.. Fast jag kör mest visuellt och med autopiloten.. inte orkat sätta mig in i ILS o sånt än... men det kommer väl.

Permalänk
Avstängd

Det tar ett tag innan flygplanet börjar att svänga... ge det lite tid...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Tja varför inte kanske om någon vecka eller så

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Aja gav upp med att försöka svänga, backar planet så långt jag bara kan och sen kör jag framåt med egna motorer och svänger som en tok

Men nu till nått helt annat.

Ska graffiken verkligen vara sådär? Ser ju ut att vara gjort i början av 2000-talet?

Bara jag som kan köra i 800*600 för att fylla ut hela skärmen?
Har ställt in skärmen på 1024*768 på skrivbordet, ställer jag in samma sak i spelet så blir bilden ungefär 60% av skärmens yta

Vad går det igentligen ut på? Bara flyga hit och dit och prata i radion?
Blir ju lite småtrist efter en stund =p.

Permalänk
Medlem

Mitt är grymt snyggt i 1280x1024 på max effekter och detalj osv.. Men så klarar min burk det rätt lätt med

Permalänk
Medlem

hehe det handlar om flygning helt enkelt och alla de utmaningar det innebär :). Det finns inget karriär läge eller liknande tyvärr i FS 2004. Du kan ju börja med att ta flygcertifikaten. Varning dock på IFR flygcertifikatet det är praktiskt taget omöjligt att klara även för en veteran. Men ha kul lär dig flyga via GPS och VOR eller "visual flight rules". Lär dig nita landningarna ha kul med en massa add ons på avsim.net ex. Sätt upp grymma väderlekar att flyga i besök din hemstad? Lär dig att landa med ILS.

FS 2004 är fruktansvärt krävande och ja har du en långsam dator ser det lite gammalt ut. Det är inte alls lika tekniskt avancerat som ex IL 2 och LOMAC. Men som sagt FS 2004 är moddarnas paradis det går att ladda ner en massa nya scenerier och liknande en del man måste betala för annat gratis.

Men FS 2004 är helt öppet. Det är vad du gör det till. Som en sandlåda helt enkelt. Sen kan du ju flyga on-line också och flyga i formationer eller bara hålla på och leka lite.

Själv har jag haft rätt kul med "dangerous Dave difficult approaches eller något liknande finns på www.avsim.net. Tror du kan söka på DDAV01.zip och så vidare eller bara dangerous dave.

Men FS 2004 är nog ett spel som många bara släpper ganska fort då det inte finns några direkta uppsatta mål att fullfölja annat än du hittar på. Men kan man köra i 1280x960 med aa och aniso och det mesta maxat kan man njuta av lite scenerier också :). Standard sceneriet är väl inte så imponerande men då får man tänka på att FS 2004 täcker hela jordklotet inkl antarktis. Men det ser ändå rätt bra ut ofta ändå.

Och Leveller jag undrar jag om det klarar det lätt mitt system gör det då inte ;). Kan inte tillnärmelsevis maxa grafikinställningarna i 1280x960x32 men bra ser det ut ialla fall

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Samma här, det är rätt snyggt om man väl har hårdvaran.
Brukar posta bilder på FSnordic ibland.

Några bilder av mig.
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=35;action=...
Vann f.ö deras "screenshot" tävling för någon vecka sedan

Oqvist, du brukar möjligtvis inte hänga på avsim?
Du tänker nog på Doherty's Dangerous approaches?

FS2004 täcker väldigt mycket, men jag saknar de mindre "kända" nav-systemen som LORAN-C och OMEGA/VLF...det finns lixom ett litet glapp mellan VOR/DME och GPS som FS2004 inte alls täcker

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Uh.. jag har ingen aning om vad allt detdär är förutom VLF .. om det nu är det man ska "hålla krysset" för o landa när man ställt in banans sändare? .... eh.. :]

Permalänk
Medlem

nej du nog tänker på ILS

De andra systemen är gamla och kommer nog inte finnas kvar sålänge till. Numera är allt nästan GPS.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

nexus.. okej.. du kan nu hitta mig som Tobias M....... på forumet "over där dom flyger" .. precis postat en liten "hej på er alla" post.

Permalänk
Medlem

1. Kan man köra med autopilot? Om ja, hur? Hade varit kul om man flyger längre sträckor.

2. Om man vill flyga med svenskar eller iallafall nordiska personer, vilken server/servrar finns det då?

3. Kan man prata med varandra i m-player?

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Dunken:

1: dom större planen tex boeing osv (o andra vissa) Har autopilot i cockpit.

2: http://www.fsnordic.net/

3: Ja det finns knapp för att skriva. Eller såsom många andra väljer.. Annvända röstprogram tex Roger Wilco, Teamspeak, Ventrilo osv

Permalänk
Medlem

Men där hittade jag inga spel till MSFS2004 bara till 98 och 2000. Eller är jag bara blind....

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Tja via msn kan du hitta servrar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Asso jag fattar inte, MS flight sim suger som FAN ju, vem fan orkar spela skitet? ere bara jag som e hög eller? om du vill flyta flygplan spela IL-2, de e så jävla realistisk... på MS Flight sim fanns ingen flyg realism alls, de e bara peka planet upppåt så åker den uppåt. När du kraschar så studsar stora 777an bara upp igen som en badboll.. wtf?

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuBuliciouz
Asso jag fattar inte, MS flight sim suger som FAN ju, vem fan orkar spela skitet? ere bara jag som e hög eller? om du vill flyta flygplan spela IL-2, de e så jävla realistisk... på MS Flight sim fanns ingen flyg realism alls, de e bara peka planet upppåt så åker den uppåt. När du kraschar så studsar stora 777an bara upp igen som en badboll.. wtf?

Kul att lära sig hur "riktiga" flygplan fungerar. De medföljande modellerna är inte särskilt bra, men POSKY's är suveräna. Dessutom krävs det ordentligt med skill att landa en Cessna om natten i tät dimma och storm. Dedär med badboll kan du ställa in själv, vill du krascha så kan du det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Bubuliciouz realismen i FS 2004 består i hur instrumenten fungerar, ATC och allt däromkring. Att flyga flygplan är inte bara att flyga manuellt från A till B.

Helt klart att standard planen i FS 2004 inte är hundra procent realistiska men nog är den helt okey. Sen om du köper addons kan du få ruskigt bra realism också. Finns även gratis plan med riktigt bra fysik. Men inte tycker jag standard planen i FS 2004 är så dåliga. De har ju överlägset best helikopterfysik av alla spel jag spelat vilket är lite lustigt då FS 2004 är inte byggt för rotorflygning.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Dina screenshot fick mig att skrika högt!
Jag har maxat mina inställningar både i spelet och i datorns inställningar.
Spelet hackar alldrig.

Datorn:

Asus A7N8X Delux GD Rev2.0
AMD Barton 2500 @ 3400+
Sapphire 9600Pro Atlantis Fireblade @ 432 /462
768MD DRR, (Samsung 512 + TwinMos256) PC2700
DirectX 9.0C
Catalyst 4.8
WinXP SP2
Så kass kan den ju inte vara. Eller?