Permalänk
Medlem

Creative MegaWorks 250D 2.1 THX bra?

Jag funderar på att köpa dessa högtalare:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CREMW250D

Någon som vet om de är bra eller vet någon bra recension på Svenska eller billigare pris än datorbutiken.se har.

Btw någon som vet om datorbutiken har gratis frakt just nu?

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Har exakt ett par sånna. Personligen älskar jag dem och jag tycker att det är ett skitbra 2.1 system

Permalänk
Medlem

Okej, något negativt med dem?

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isen
Okej, något negativt med dem?

Jag kan nog garantera dig att du kommer bli nöjd. Jag har en kompis som har likadana högtalare men ett lite större system, och det är skitbra grejer.
Ser du att något är THX-certifierat så är det också bra, den är ett cert som inte delas ut "hej vilt" som mycket annat.

De är snygga också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej, blir nog att köpa dem. Måste bara hitta ett billigt ställe att köpa dem. Blir så dyrt från db om de inte har kvar gratis frakt.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Är också i full färd att köpa nya sprakare, dessa verkar ju helt klart vara ok. Men jag har en fråga, som nån kanske kan svara på.

Vad är det för anslutningar på dessa? Den enda utgången jag har på datorn är nämligen mini-plug som det kallas, antar att det är det som gäller för dessa högtalare också?

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

Köp 510D för 2000 istället :D.

Jmedata.se

edit: fan det är inte rea på dom längre :/

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

har Creative MegaWorks 250D 2.1 THX mycket nöjd med dom

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $pike
Är också i full färd att köpa nya sprakare, dessa verkar ju helt klart vara ok. Men jag har en fråga, som nån kanske kan svara på.

Vad är det för anslutningar på dessa? Den enda utgången jag har på datorn är nämligen mini-plug som det kallas, antar att det är det som gäller för dessa högtalare också?

japp 3.5mm stereokontakt så det är lugnt

ontopic: sjukt bra högtalare. basen är mad! köp!

Visa signatur

System1 Intel i5 3.3 ghz, Corsair Vengeance 4gb 1600mhz, 74 gb Raptor 10k rpm & 3tb USB 2.0, ATI Radeon 6870 1gb, BenQ 24" LCD G2420HD
System2 Intel C2D 2.8 ghz @ 3.2 ghz, 2x2gb DDR2, ATI Radeon HD 4850, 250 gb SATA

Permalänk
Medlem

Har köpt dem och är skit nöjd. Allting fungerar perfekt utom att mitt ljudkort inte fungerar så jag använder temp min mp3 spelare som ljudkälla.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

"Ser du att något är THX-certifierat så är det också bra, den är ett cert som inte delas ut "hej vilt" som mycket annat."
Nej, tillverkarna behöver betala en viss summa för att få ha logon på sina produkter...
THX säger inte ett skit egentligen...

Högtalarna är bra, närmaste konkurrenten är Logitech Z-2200:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CREMW250D
Provlyssna båda och se vilka du tycker låter bäst och köp dem sedan.
Jag gillade logitech mest så jag köpte dem.