Permalänk
Medlem

epox korten...

en flaskhals för clockning.

vad jag har förstått så har epox korten många måndags kopior
är är väldigt varierande att köpa ett epox kort är ungefär som att köpa en lott.

för vad jag förstått så har många problem med korten medans jag har INGA problem alls med mitt kan köra 255/10 utan problem med orginal kylning men som sagt blir den lite varm:D

iaf jag vet inte vad som gör dom såhär mångsidiga antingen är det att vissa minnen inte funkar bra ALLS med epox eller så är det bara rent dåligt gjorda men mitt funkar och det är jag väldigt glad för

er som gillar att spela kort och gillar att reklamera kanske kan satsa på ett epox för korten funkar bra sålänge man kan lite/får hjälp eller att man har tur..

jag råder den duktige att köpa epox medans dom som inte gillar att det finns % på dåligt fabrikat kanske ska ta nått annat

dessa saker har min sign klarat

255/10 dock för varm med orginal kylning
240/11
220/12
allt under det där funkar också det där är det högsta stabila jag kan komma till pga min kassa kylning jag kör minnena 2-3-6-3 tror jag det blir men menslut pladrat för nu jag gillar kortet (JAG HAR INGA KONSTIGA LJUD)

Permalänk

Vad vill du egentligen säga?

Själv har jag ett Epox 4PCA3+ ver 1.2 strulade ganska mycket i början, men efter andra RMA så fick jag ett ver 2.0, funkar klockren och kan klocka ca 10MHz högre på systembussen stabilt.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

att korten funkar bra om man har rätt delar och har non som kan fippla och vet vad dom håller på med inget för nybörjare rent ut sagt^^ jag är en sån men fick fin hjälp

Permalänk

ramzi, hur är din vcore?? min är grymt instabil, jag kör med samma bräda som dig, (epox 8kda3j), kortet är hyffsat bra, förutom värdelös layout,nb kylning och väldigt instabil vcore.
har dock moddat kortet en hel del, nu funkar det något bättre.

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem

jo kortet funkar skit bra nu men det tog lite pill att få det funka:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vitalizer
ramzi, hur är din vcore?? min är grymt instabil, jag kör med samma bräda som dig, (epox 8kda3j), kortet är hyffsat bra, förutom värdelös layout,nb kylning och väldigt instabil vcore.
har dock moddat kortet en hel del, nu funkar det något bättre.

Dålig psu ?

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubermann
Dålig psu ?

Nej, kortet är så.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

velox jag skulle behöva en sista liten fråga:D

Permalänk

jag har beställt epox 2 gånger båda gångerna har dom varit paj (minnes buss, sata kontrollern) i båda fallen funkade dock korten jag fick i utbyte men 50% av dem var ju ändå paj

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
jag har beställt epox 2 gånger båda gångerna har dom varit paj (minnes buss, sata kontrollern) i båda fallen funkade dock korten jag fick i utbyte men 50% av dem var ju ändå paj

inne på min 3:dje Epox och inga problem..

MSI är problem nummer 1, när jag väl fick den andra MSI kortet att fungera stabilt började kondensatorerna läcka

ECS.. fy fan, inte änns värt att nämnas

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tragiskt. lite som "Soltek" alltså

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk

Min bräda kommer snart, får la se hur den fungerar

Permalänk
Medlem

Super nöjd med mitt 8KDA3+. Raiden är oslagbar

Permalänk
Medlem