Permalänk
Medlem

Smart att köpa ett bilspel till PCn när man inte har ratt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Köp en ratt då för fan..

Betalar du?

Skulle jag ha mer pengar än 0 kr, och en beräknad inkomst på mer än 1kr den närmsta framtiden så gärna!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Smart att köpa ett bilspel till PCn när man inte har ratt

Mmmm Väldigt smart. Jag borde väl få ett nobelpris eller så?

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Betalar du?

Skulle jag ha mer pengar än 0 kr, och en beräknad inkomst på mer än 1kr den närmsta framtiden så gärna!

HAHAH! Finns J O B B ...

Permalänk
Medlem

Catalyst 4.9 till ATI-kort är nu ute.

Någon som blivit av med alla vägräta "streck" som finns i vägen? Eller är det bara jag som upplever det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
HAHAH! Finns J O B B ...

Skrattar du åt alla som inte har råd med samma prylar som dig själv?
Kan upplysa att det finns något som kallas A R B E T S L Ö S också.

armis, dom vågrätta sträcken ser jag ibland, men inte alltid... Vet inte vad det beror på, Har ett FX5900.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.f.kth.se/~kjolhede/Takumi_himself.mpg

nu har jag själv dragit runt på chidronhead II - en klar förbättring av banrekordet blev det

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
HAHAH! Finns J O B B ...

Håll dig till topic eller stick. Du är inte i någon sits att kritisera andra personers ekonomi!

Gi][Gurra: Grymt kört! Dock är ditt musikval i filmen frustrerande dåligt=P (något måste man väl klaga på?;))

Ni som kör med ratt. Testa några race med tangentbordet så ska ni få känna på hur det är för oss icke-ratt-människor:D
Skulle vara kul om vi startade en liten tävling där vi väljer en bana gemensamt som vi ska få bäst tid på.

Vore rätt så skrattretande om jag får bättre tid än någon med ratt:)

Föreslår:
Bana: Fraizer Wells, USA
Bil: Valfritt
Krav: Screenshot på sluttiden+mellantiderna(dvs slutscenen i varje rally:))
Belöning: Den supergoa äran:)

Tycker vi isf tar det i en ny tråd där en lista sätts upp och ändras allteftersom folk ger sina bidrag.
Så varje namn länkas till en screenshot:
1.NarCotize 1:04:33
2.Gi][Gurra 10:24:21

Vad säger ni, Do you dare?

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize

Gi][Gurra: Grymt kört! Dock är ditt musikval i filmen frustrerande dåligt=P (något måste man väl klaga på?;))

neeeej
underbar musik direkt från Initial D (en anime-serie om bilar för er som inte vet det

jag är på tävlingen...imorgon
/idag

sova först

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Jag är på!

Permalänk
Medlem

Skippa musiken...
Alla har sin egen favvomusik.

Bra kört, måste defenetivt skaffa en ratt till detta liret, kan aldrig ge fullt ös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize

Föreslår:
Bana: Fraizer Wells, USA
Bil: Valfritt
Krav: Screenshot på sluttiden+mellantiderna(dvs slutscenen i varje rally:))
Belöning: Den supergoa äran:)

2.03.9X Imreza 03

Permalänk
Hedersmedlem

2.03?!!!!!!
helt galen tid ju
får 2.06 som bäst....
subaru

2.05.02 nu.....
men 2.03 är låååångt borta

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Ja då har du bara en sekund kvar att kapa, hög 3a ju
Men jag kan nog kapa på dne tiden, jag körde vääääldigt vilt för den tiden, går nog snabbare om man håller isg på banan

Permalänk
Avstängd

Hmmf ni är juh helt jävla sjuka på detta spelet :D. Här är mitt bidrag!

Med tangenter

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Så där, nu har jag äntligen fått mitt egna exemplar!! Innan utvärderingen av själva spelet, lite tekniska frågor...

Har fått dessa mörka linjer längs vägen som jag vet någon innan här har nämnt. Kollat igenom siderna men vet inte om detta löstes någon gång? Gött irriterande på ett så i övrigt vackert spel.

Ljudet verkar helt ok, men det knastrar som fan i bakhögtalarna (framförallt) på min anläggning. Någon mer som upplever detta störande moment?

Rätt krävande spel dessutom, högupplöst med AA & AF var ju lättare sagt än gjort...:)

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
Ja då har du bara en sekund kvar att kapa, hög 3a ju
Men jag kan nog kapa på dne tiden, jag körde vääääldigt vilt för den tiden, går nog snabbare om man håller isg på banan

kan man få se på din replay ? - väldigt intresserad av hur ofta du kanade av vägen

själv körde jag SJUKT vilt för att klara 2.05
men visst...jag höll mig på banan (efter sig 5 misslyckade försök )

tror inte jag kan kapa mkt mer, men ska testa lite senare idag när jag kommer hem från kth

btw-.--vore det inte enormt roligt om någon snickrade ihop en initial D-mod till rbr?
bakhjulsdrivet + japanska bergssluttningar och fula bilar - HEJA!

Korvskall: jag ser inget i ditt inlägg.. vad fick du för tid?

btw; till nya tråden - verifiera resultaten med replays istället - screenshots är lätta att fejka, och det finns alltid någon som vill kapa sin tid på lite fulare vis

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
kan man få se på din replay ? - väldigt intresserad av hur ofta du kanade av vägen

själv körde jag SJUKT vilt för att klara 2.05
men visst...jag höll mig på banan (efter sig 5 misslyckade försök )

*harkel* nej dte kan du inte
Körde faktiskt rekordet hemma hos brorsan med en ratt som jag inte är van vid
det enda reprisen jag har på min datorn är från en 2.06 tid tror jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
*harkel* nej dte kan du inte
Körde faktiskt rekordet hemma hos brorsan med en ratt som jag inte är van vid
det enda reprisen jag har på min datorn är från en 2.06 tid tror jag

Majesty: glöm inte rankingen på RSC (svenska delen)

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Förresten glöm 2.03.9x
Gjorde en 2.02.29 nu, men nu gick det mycket mjukare än 03 tiden http://w1.226.telia.com/~u22609057/usa%20ss1.rpl

Ni har ju valt så svåra (långa) banor ju

Permalänk
Medlem

Men vad betyder detta?

Oavsett upplösning, effekter, aa & af så har jag samma FPS!

640x480 (allt på low) = 25-40Fps

1024x768 (allt hight, 4xAA 4xAF) = 25-40Fps

Någon upplyst som kan kommentera detta???

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av per79a
Men vad betyder detta?

Oavsett upplösning, effekter, aa & af så har jag samma FPS!

640x480 (allt på low) = 25-40Fps

1024x768 (allt hight, 4xAA 4xAF) = 25-40Fps

Någon upplyst som kan kommentera detta???

Första tanken är ju att din burk är processorbegränsad - men det verkar otroligt med tanke på att krävet är 1.6 GHz, och de rekommenderar 2.6 GHz... (Om du kör på datorn i din sig, vill säga.)

Men om det *absolut* inte gör nån skillnad så börjar man ju ändå fundera... Även en CPU-begränsad maskin brukar ju reagera några % på uplösning och sånt, eftersom GPUn och CPUn aldrig jobbar 100% asynkront.

Vad har du för refresh rate? Rastersync på? (Ska man alltid ha normalt, utom i benchmarks.) Du råkar inte köra på en sån där monster-LCD på 3840x2400 med dubbla DVI-kablar? (De ligger på ca 40 Hz refresh rate i den upplösningen, eftersom DVIn inte har mer bandbredd.)

Nej, jag kommer inte på nån självklar förklaring till detta...

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olofson
Första tanken är ju att din burk är processorbegränsad - men det verkar otroligt med tanke på att krävet är 1.6 GHz, och de rekommenderar 2.6 GHz... (Om du kör på datorn i din sig, vill säga.)

Men om det *absolut* inte gör nån skillnad så börjar man ju ändå fundera... Även en CPU-begränsad maskin brukar ju reagera några % på uplösning och sånt, eftersom GPUn och CPUn aldrig jobbar 100% asynkront.

Vad har du för refresh rate? Rastersync på? (Ska man alltid ha normalt, utom i benchmarks.) Du råkar inte köra på en sån där monster-LCD på 3840x2400 med dubbla DVI-kablar? (De ligger på ca 40 Hz refresh rate i den upplösningen, eftersom DVIn inte har mer bandbredd.)

Nej, jag kommer inte på nån självklar förklaring till detta...

Har också lite problem med fps. Är det så att skärmens refresh rate påverkar fps? Kör just nu på 75Hz, blir det bättre fps med 60 Hz?

"Athlon 1.8 Ghz ~2.8 Ghz 64 bit - gf4200ti - 512 DDR-ram - dx9b"

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man spelar upp replays?:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olofson
Första tanken är ju att din burk är processorbegränsad - men det verkar otroligt med tanke på att krävet är 1.6 GHz, och de rekommenderar 2.6 GHz... (Om du kör på datorn i din sig, vill säga.)

Men om det *absolut* inte gör nån skillnad så börjar man ju ändå fundera... Även en CPU-begränsad maskin brukar ju reagera några % på uplösning och sånt, eftersom GPUn och CPUn aldrig jobbar 100% asynkront.

Vad har du för refresh rate? Rastersync på? (Ska man alltid ha normalt, utom i benchmarks.) Du råkar inte köra på en sån där monster-LCD på 3840x2400 med dubbla DVI-kablar? (De ligger på ca 40 Hz refresh rate i den upplösningen, eftersom DVIn inte har mer bandbredd.)

Nej, jag kommer inte på nån självklar förklaring till detta...

Tackar för dina funderingar. Jo jag kör med datorn i sign, har 85hz i refresh, v-sync på. Har inte hunnit skaffa en monster LCD än, kommer la så småningom...;)

Har testat fram och tillbaka nu utan resultat. Eller jo, 1024x768 har i snitt 5fps mer än när jag kör 640x480 på samma inställningar!! Skumt värre detta.

Summa sumarum är att hur fan jag än gör pendlar FPS kring 30 strecket när jag kör...:(

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av per79a

Summa sumarum är att hur fan jag än gör pendlar FPS kring 30 strecket när jag kör...:(

Har läst att man kan få upp fps genom att i bios ändra AGP apparture till 64 meg. Men jag märkte ingen skillnad.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Har läst att man kan få upp fps genom att i bios ändra AGP apparture till 64 meg. Men jag märkte ingen skillnad.

Se där ja, tackar så hjärligt för tipset!

Ställde in på 32mb AGP aperture, fick i snitt 10 FPS mer. Vissa sektioner +20FPS mer. Tänka sig att det skulle påverka så......:D

Bara varit med det fenomenet i Far Cry innan...

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xe^
Någon som vet hur man spelar upp replays?:)

Du kan ladda replays under profilinställningarna.

Permalänk
Medlem

Nu har jag problem med sista advancedrallyschool banan. Det går ju bara inte, får tider som 1.20 men aldrig goa 80 .
BTW jag ser också dom där strecken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Nu har jag problem med sista advancedrallyschool banan. Det går ju bara inte, får tider som 1.20 men aldrig goa 80 .
BTW jag ser också dom där strecken.

1:20 = 80s