Richard Burns Rally

Permalänk
Avstängd

Det ska ha stöd för TrackIR.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

vad är TrackIR??

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
vad är TrackIR??

En pryl som "ser" dina huvudrörelser, så när du vrider på huvudet så vrids vyn på skärmen efter det.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Avstängd

Supportar med en bild jag tog

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Det verkar som SCI prioriterade bort stöd för TrackIR.
http://forums.naturalpoint.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get...

Permalänk
Medlem

Det måste bara komma med en patch annars är det ju en ruggig besvikelse. Lova TrackIR sen ta bort stödet för det

But I think there is very big possibilities they will implement it with a patch

Korvskall kan inte se din bild?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brigante
Gjorde en liten video där jag rattar runt Mitsun i de engelska skogarna.

Video - Ca 43MB -Zippa upp med winrar

Ser ju riktigt bra ut det där Imorn måste jag handla spel känner jag...
Vad kör du med för dator? Och hur får du filmen att flyta så fint, om det är fraps som du använder? När jag testat fraps så går min film ultrasnabbt.

Visa signatur

...Many soldiers eighteen years, drown in mud no more tears. Surely a war no-one can win, killing time about to begin...

Permalänk
Medlem

Någon som vet om GF4 ti 4400 klarar pixel shading? Får inte igång spelet alls, får felmeddeland direkt när jag ska köra igång spelet, inte ens introfilm eller något sånt.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

GF4(icke-MX) har pixelshading, ja. Det funkar fint på min GF3 128M, även om jag får dra ner på inställningarna.

Fippla med grafikdrivrutinerna är mitt tips.

Permalänk
Medlem

Vissa spel kräver dx 8.1 och då är Geforce 4 diskvalificerat men det är ju inte särskilt många spel vet inte hur det är med Richard Burns rally.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Vissa spel kräver dx 8.1 och då är Geforce 4 diskvalificerat men det är ju inte särskilt många spel vet inte hur det är med Richard Burns rally.

geforce4 stödjer visst dx 8.1 och även gf3

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Nej bara 8500 och FX-serien tidigast för nVidia har stöd för dx 8.1. DX 8.1 kräver PS 1.4 vilket Geforce 4 saknar har bara 1.3 som DX 8 kräver.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Så svårt! Klarar inte sista banan på basic rallyschool. Men vilket kanon spel! snyggt och roligt! Tack burns!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Så svårt! Klarar inte sista banan på basic rallyschool. Men vilket kanon spel! snyggt och roligt! Tack burns!

Hehe, själv har jag precis klarat av hela skolan.
Har perfekt på alla utom sista på advance. Det står ju att man får Richard Burns favoritbil unlockad om man klara alla advance perfekt.
Man måste komma under 1.20... hamnar på 1.20.1 nästan hela tiden. Någon annan som klarat och vet vilken bil man får?

Visa signatur

<:: 2600+ :: Radeon 9600Pro :: 512 TwinMOS 400mhz ::>

Permalänk
Medlem

Så var jag äntligen i gång med spelet. He! Jävlar va svårt ! Men i mitt tycke det bästa spelet hitintills.:D

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Så svårt! Klarar inte sista banan på basic rallyschool. Men vilket kanon spel! snyggt och roligt! Tack burns!

Basic rallyschool var ju tämligen lätt jämfört med Advanced iaf.

Har precis kommit till Amerikanska GP't. Kan med lätthet säga att nevadaöknen är grymt skön att raca runt i:D

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize

Har precis kommit till Amerikanska GP't. Kan med lätthet säga att nevadaöknen är grymt skön att raca runt i:D

Tid på första banan? : )

Permalänk
Medlem

Men virtuella cockpiten hur ser den ut?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem

Här är mitt eget bidrag - direkt från de Engelska skogarna !!!
// ftp://gurra.lewt4life.com/final.mpg

EDIT: Grrr Brigante - du är för bra =(

EDIT 2: Snabbare server !: http://www.f.kth.se/~kjolhede/final.mpg

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Vilket underbart spel!!!

Här kommer en länk till en "snö-mod" till finska rallyt. Det står att det ska vara mer realistiskt med den, men även svårare. Om man tex kör in i en snövall så ska man fastna där. Har inte testat den än själv men ska göra det.
http://www.bhmotorsports.com/download/7243

Bara tanka hem

Edit: Här har ni mer:

"This modification positions the in-car drivers view camera where it would be in real life. It also positions the HUD in a way that it shows only the gear selected and the shifting indicator where it should be in real life - on the dash behind the wheel. Experience a more authentic rally experience and notice how the cars look and feel more different than you were previously used to."
-> http://www.bhmotorsports.com/download/7244

"Richard Burns Rally PC - Easy Mode v1.0 mod
These mod files will make it easy for you to complete all of the championships/challenges and open up all of the cars and tracks.

The mod is also good fun because you are now able to blast around the tracks at insane speeds without getting spun round by the slightest rear end clip on a tree, getting stuck on tree stumps etc. and having to call for assistance all the time.

This will also act as kind of a "learning mode" until you are ready to take on the full un-modded challenge!"
->http://www.bhmotorsports.com/download/7240

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Onkel-Benz
Vilket underbart spel!!!

Här kommer en länk till en "snö-mod" till finska rallyt. Det står att det ska vara mer realistiskt med den, men även svårare. Om man tex kör in i en snövall så ska man fastna där. Har inte testat den än själv men ska göra det.
http://www.bhmotorsports.com/download/7243

Bara tanka hem

http://www.bhmotorsports.com/download/7240

Testade den, det blev roligare att köra i Finland, och även svårare, men det blev roligare eftersom man nu är tvungen att följa vägen, förut så var man inte så motiverad till det när det knappt tog emot i snövallarna, nu snurrar man lätt om ett framhjul tar i en snödriva.

Ett tips, kör den långa banan i Finland, riktigt sköna kurvor på en del ställen

Permalänk
Medlem

spelet är ju helt klart för svårt

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Det är ju omöjligt att spela om man inte har ratt.
Sensen i tangenterna är på tok för hög.
Känns som man åker omkring på is med slicks ;D

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Finns de några officiella patcher för spelet? Om ja kör på högsta grafiken så buggar hela spelet sönder typ. Alla träden bara blinkar osv.

Nån patch som fixar detta? Kör spelet orginal nu.

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mobne
Finns de några officiella patcher för spelet? Om ja kör på högsta grafiken så buggar hela spelet sönder typ. Alla träden bara blinkar osv.

Nån patch som fixar detta? Kör spelet orginal nu.

bättre det än mitt
jag kan inte köra high utan att att datorn hänger sig
testat allt vad drivrutiner, operativsystem, service packs heter.....ingen skillnad - fungerar bara på low

det värsta är väl att ingen annan verkar ha samma problem

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
bättre det än mitt
jag kan inte köra high utan att att datorn hänger sig
testat allt vad drivrutiner, operativsystem, service packs heter.....ingen skillnad - fungerar bara på low

det värsta är väl att ingen annan verkar ha samma problem

Bör du inte börja tänka att flashen inte funkade på ditt X800 kort. Sitter och kör på 1280x1024 och allt på High. Inte ett enda fel alltså. Flyter på som Klarälven .

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Men man ska kunna ta stöd mot snövallar åtminstone i svenska rallyt så gör ju proffsen. Men snälla ni som har pc versionen virtuella cockpiten hur är den utformad?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
Testade den, det blev roligare att köra i Finland, och även svårare, men det blev roligare eftersom man nu är tvungen att följa vägen, förut så var man inte så motiverad till det när det knappt tog emot i snövallarna, nu snurrar man lätt om ett framhjul tar i en snödriva.

Ett tips, kör den långa banan i Finland, riktigt sköna kurvor på en del ställen

COOLT! då blirre å testa finland nu (hann inte igår)

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Men snälla ni som har pc versionen virtuella cockpiten hur är den utformad?

Default så är cockpit-vyn i prinsip en bonnet-vy, men cockpit-vyn är väldigt enkel att modifiera. FOV och position går att ändra helt efter tycke och smak för varje bil genom att ändra i en .ini fil.

Här finns en mer realistisk cockpit-vy att ladda ner.
http://www.bhmotorsports.com/download/7244

Permalänk
Medlem

Ah danke sehr

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x