Permalänk
Medlem

Prodjekt: U.L.C.. Ultimate Lan Computer

Tja Tja! Nu är det dags för mig att presentera mitt prodjekt, Detta ser jag inte som en mod eftersom jag bygger ett helt nytt chassi och slänger i min förvånandsvärt pigga 900MHz:are.. Chassit ska vara radiostyrt av två st RF433MHz moduler som jag ha köpt från reynolds.. via dom ska jag kommunicera mellan två PIC 16F84A: s som sen styr roboten.. den ena ska sitta i en joystick från en dator..men som sladden och elektroniken är bort plockad från.. Sen så läser den picen av potetiometrarna i joysticken och räknar lite, skickar över nummer till RF433MHz sändaren som skickar ut nummrerna i luften bort till mottagaren som skickar vidare numrerna till en annan pic. Den tar glatt emot numrerna och räknar lite, och sen skickar den ut ettor och nollor till Hbryggor och diverse andra saker som då resulterar i en trådlöst styrd dator som man kan köra med till lan..därefter namnet: U.L.C = Ultimate Lan Computer..Datorn ska även ha två små hemmabyggda eldkastare som jag kan aktivera via joysticken så att det sprutar upp två lågor upp i luften.. Snygga entréer på nästa Krang Party?!=D

kan nån säga hur jag laddar upp bilder så jag kan slänga upp bilder under arbetets gång??

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

Ladda upp bilderna på www.imageshack.us

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

okej tack.. här kommer en bild..

Här har jag tejpat ihop plexiglasbitarna för att få se hur det kommer att bli sen näre är klart.. dom stora däcken ska sitta på den också,fram.. och sen det lilla svänghjulet bak..

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

Jag måste bara säga det här:
Fan vilket najs projekt

Gör det fint nu och stressa inte.

[edit] Varifrån har du fått de stora hjulen? Pris och affär?[/edit]

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Vilken idé! Lycka till med bygget och gör det ordentligt nu. Lagom coolt att komma gående med en skärm under armen och datorn rullande bredvid till LAN Ser ut som man kan få en del tips från den här tråden om den överlever...

Permalänk
Medlem

hmm...kul, jag har funderat på nått liknande men har inte blivit av...

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

Nope..ingen stress..svart och fint ska de bli..och INGEN to fast to furious blinka här och blinka hela dagen med en massa neon grejjs!..nope..stilrent är mitt motto!:D.. har även funderat att bygga in min TFT skärm...men de får vi se vad pärona säger om!!!..detta prodjekt ska slutföras..!:) Däcken kommer från en Kyosho Mega Force glödstiftsbil.. dom däcken kan du köpa från närmsta kyosho återförsäljare..! pris vet jag inte..

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

Jag visste pristet för någon månad sen men jag skulle tipa på typ 400spänn paret minst.

Visa signatur

"Det som inte dödar det härdar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.NolF
Nope..ingen stress..svart och fint ska de bli..och INGEN to fast to furious blinka här och blinka hela dagen med en massa neon grejjs!..nope..stilrent är mitt motto!:D.. har även funderat att bygga in min TFT skärm...men de får vi se vad pärona säger om!!!..detta prodjekt ska slutföras..!:) Däcken kommer från en Kyosho Mega Force glödstiftsbil.. dom däcken kan du köpa från närmsta kyosho återförsäljare..! pris vet jag inte..

haha, det skulle vara ballare om du hade ett litet släp där du kan ha TFT skärmen, mus, tangetbord och allt annat som man har på LAN

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dadzz
Jag visste pristet för någon månad sen men jag skulle tipa på typ 400spänn paret minst.

Okej, liiite förmycket för en lådbil ^^

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Dedär med släp var ingen dum idé.. värt ett test!:)..

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

haha tufft bygge. hoppas det går vägen och att det blir snyggt

Permalänk
Medlem

Najs.

Hehe. Detta prodjekt kommer bli slutfört med ett bra resultat:) Och glöm inte "Mr.Nolf" att jag sponsrat dig lite Lycka till med bygget.

Visa signatur

Apelsiner har inte skelett, men det har myror. (Källa: Line, 6 år)

Permalänk
Medlem

till veckan blir det bygga av..ska in och köpa motorer och beslag på måndag så då kan jag bygga ihop den.sen så äre bara lacka skiten svart.. och montera datorn.sen så kan jag sätta mej ner med elektroniken´!! bilder kommer såfort jag får nått att visa!!

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk

Jäkligt snyggt det kommer bli. Ett tips är att lacka på insidan av plexin istället för på utsidan, då kommer det att få ett djup och se ursnyggt ut.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Det blir en spegeleffekt om man lackar på insidan väl? det blir snyggt nice bygge

Permalänk
Medlem

Kan nog bli riktigt ballt det här..

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

Japp..lacka på insidan är en självklarhet:P.. Imorrn så köper jag motorerna,battetrier,beslag,muttrar och lite annat småkrafs så jag kan börja bygga ihop den!..

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

Udda idé och jag hoppas det blir bra i slutändan.

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
haha, det skulle vara ballare om du hade ett litet släp där du kan ha TFT skärmen, mus, tangetbord och allt annat som man har på LAN

Okej, liiite förmycket för en lådbil ^^

Hade inte fungerat till en lådbil endå! ser ut som rc däck!

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

dy borde byta ut snurrdäcket där fram mot svängbara hjul i samma form som de där bak
eller så bygger du en sväng axen som kan snurra runt
altså den sitter fast på botten av saken så att den kan snurra runt som en kundvagn på ica

Visa signatur

Nya datorn: AMD Athlon 64 X2 3800+ | Asus M2N-E | Twinmos 1024 DDR2 | MSI 7600GT 265MB Silent | 450GB DiamondMax 10/Samsung P120 | 3DMark05 : Datorn ej ihopsatt än |
Gamla datorn: AMD Athlon 2,2 Ghz 3200+ | ASUS A7N8X | 768 DDR Ram | PowerColor 9800Pro 128mb 265bit | 450 GB HDD | 3DMarks03 - 5313points |

Permalänk
Medlem

*hoppas projektet slutförs, hoppas*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

svänghjulet där fram??.. det ska sitta där bak..och dom stora däcken där fram.. Haha *hoppas projektet slutförs, hoppas* den kommentaren verkar populär, JA!, det SKA slutföras:P.. och innan V.44..för då äre Lan så då har jag satt deadlinen..men det kommer nog bli klart innan dess..!

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

sweeeet!!! riktigt cool ide... jag gillar iden med släpet också! då slipper du bära något! ha ha hoppas allt går bra!

Visa signatur

ABIT IP35, Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz, Radeon 7800GT 512Mb, Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB, WD Raptor 36Gb, WD Caviar 500Gb, Zalman CNPS770-Cu, ESI Juli@, Lian Li PC-S80

Permalänk
Medlem

Kan bli ganska stressigt om det ska vara till v. 44 eller?
Du kanske har mycket fritid, lägg gärna upp hur du gjorde med elektroniken sen.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Hade inte fungerat till en lådbil endå! ser ut som rc däck!

Det är RC däck och nej, det skulle inte funkat Du vet, jag e jävligt eftersmart ;P haha.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

rätt snyggt om du lyckas !?!=?!?!!

föresten var har du fått plexit från ocxh vad kosta dt

Permalänk
Medlem

Plexit är köpt på ett lokalt glasmästeri..jag fick bitarna för 315kr..det är 6mm tjocka.. och sammalagt 0,46m2.. fick dom även tillkapade i mina mått..!japp..Mkt fritid över här:P.. och självklart lägger jag upp info om elektroniken!!.. ska börja konstruera en design för släpet nu!:)

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

Jag ska skriva nått

Visa signatur

Apelsiner har inte skelett, men det har myror. (Källa: Line, 6 år)

Permalänk
Medlem

Här kommer lite fler bilder på kontrollpanelen som ska sitta på chassit..med tändningslåset så startar man datorn..sen så är det säkring och lite annat smågrejs!Fläktstyrning osv..+ dom där röda och gröna Ledsen i mitten blinkar till musiken i winamp..en VU mätare alltså..Plexibiten ska lackas svart inifrån precis som chassit..så det blir finare sen!

Visa signatur

Main computer: Intel P4 64 3,4Ghz , X850XT , 2x 250gb S-ATA , SB Audigy 2 ZS Platinum
Workstation: AMD Athlon 900MHz, Ultra TNT2, 200gb hdd, Sound Blaster Live!

Permalänk
Medlem

haha, nice nyckelring iaf, passar till grejjerna du bygger !

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!