Nytt litet spelprojekt, samt hjälp med grafik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
EDIT 3: Hihi
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/pong_record4....

Jävla vilde!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Märkte en annan sak nu, bollen ökar bara i hastighet på djupaxeln. Den bör öka lika mycket på alla axlar.

Japp, bara z-hastigheten ökar. Ska fixa det när jag har lagt in så att bollen studsar av paddeln år olika riktningar, beroende på var man träffar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
s.c.s.i.: Varför tar spelet så lång tid att starta? Är ju knappast mycket som ska laddas.

Det tar inte längre tid att starta än något annan, för mig. Låter skummt. Ska kolla.

Jag har lagt in den nya tunneln som Untitled har ritat, och håller på att fixa reflektioner. Så en ny version kan ta ett tag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blä Tycker du borde försöka hitta andra sätt att göra det svårare förutom att höja hastigheten. Det finns ju i viss mån en övre gräns för hur snabbt man kan reagera(kan säga att det går extremt snabbt vid 69 ).

Ser fram emot nästa version dock

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Blä Tycker du borde försöka hitta andra sätt att göra det svårare förutom att höja hastigheten. Det finns ju i viss mån en övre gräns för hur snabbt man kan reagera(kan säga att det går extremt snabbt vid 69 ).

Det är ju trots allt ett pong-spel. Hur många sätt finns det att göra det svårare, egentligen?

Om någon får tag på eller känner till några trevliga studsljud, så är de mer än välkomna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det är ju trots allt ett pong-spel. Hur många sätt finns det att göra det svårare, egentligen?

Mindre paddel, typ reversad styrning på paddeln, ändra så studsningen inte är fysiskt riktigt så den typ studsar åt fel håll och så, dra in en till boll, göra bollen lite halft genomskinlig så den är svårare att se, osv osv.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Hmm. Myris kom med en del bra förslag.

En annan sak som skulle vara roligt att se är att lägga till powerups. De kan vara i form av en extra boll som kommer in, och om man hinner ta den med paddeln så får man någon form av bonus. Tex ett extra liv ifall man skulle tappa bollen inom X sekunder efter att du tog den, eller att paddeln blir större, bollen går segare, etc.

Skulle göra att spelet skiljs från andra pongspel IMO

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

Bra spel. Ganska beroende framkallande. Fast jag tycker bollen är rätt lurig . Kan du inte slänga in en bullet-time funktion? Det vore väldigt tufft =)..

Förresten mitt rekord är 24p

Permalänk

En rolig grej vore att den bara träffar bollen när man klickar. Så blir det lite timing i det också.
Då kan man ju minska tiden den är sktiv efter klick för att öka svårighetsgraden också.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

Hehe, fan va kul de var

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem

Hur går det?

Visa signatur

Denta

Permalänk
Medlem

jag klarar max 46 =S

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Hyffsat nöjd med mitt resultat...
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/1337.GIF

kanske inte gjorde helt som man skulle

Permalänk

ehm 8 fps...
knappt spelbart, använder du triplebuffering? ,eller vad det heter, minns att jag använde något sådant för att minska flimmer, det flimmrar en del men det kan ju bero på att jag har 8fps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlon
Hyffsat nöjd med mitt resultat...
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/1337.GIF

Hur lyckades du med det? Bara moddat screenshotsen, eller ballade spelet ur på nåt sätt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
ehm 8 fps...
knappt spelbart, använder du triplebuffering? ,eller vad det heter, minns att jag använde något sådant för att minska flimmer, det flimmrar en del men det kan ju bero på att jag har 8fps

8 fps lät inte riktigt bra, du.
Vad har du för grafikkort? DirectX-version?

Visa signatur
Permalänk

Lite offtopic kanske ^^
s.c.s.i: La upp ditt spel på skolans gemensamma server och nu ser man att alla i korridorerna sitter och lirar det när de har tråkigt Tycker själv de riktigt trevligt att spela på bussen, även fast det är lite segt med Touch pad. Skulle va gutt om du kunde fixa så man kan styra brädan med piltangenter

EDIT: Har 43 som rekord

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem

Wow, du är kändis nu ju s.c.s.i!

Fixa upp en ny version!

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad att så många gillar det, när det är så jäkla enkelt och fult.

Men tyvärr får spelet vänta lite, eftersom jag måste fixa en mängd saker på ShirusuPad, inklusive flerspråkstöd, möjlighet till todo-listor, mm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Hur lyckades du med det? Bara moddat screenshotsen, eller ballade spelet ur på nåt sätt?

Nä, lekte med en hex editor, det är inte något fel med ditt spel som förövrigt är väldigt kul när man har några minuter att slå ihjäl.