Sims 2 Hangups/lockups!

Permalänk
Medlem

Sims 2 Hangups/lockups!

Hej

jag har just köpt sims 2 instalerar får de å funka så bra med directx å allt men när jag stratr de så dör skiten med en gång ..
jag har läst allt som står på sims forum om hjälp för de men inget av de har hjält. dock så fins de en grej ja itne testat en
å de va att stäånga av "Hypertheading" i BIOS till grafiken men som sagt jag har ignen aning om vad det är..

är det flera med samma problem som jag ? ja har sett att problemet angår dom med nån warez version eller rippad version men de är inte så i mott fall.

fel beskrivning:

ja kåör igång spelet ibland händer de direct efter eagames loggan ibland kommer ja så långt att ja hinner spela 4 minuter sen dör skiten å de skriker
till i högtalarna å en rebbot görs dock så startar itne datorn utan grafikortet har fått nåjja."navidias 5900"

info:
har senaste drivarna till både ljud och grafik

Tack i för hand för alla inlägg hoppas nån av dom löser mit och eventuella andras fel.

Visa signatur

ALV

Permalänk

Läs igenom din text två gånger. Du har minst 10 stavfel. Men men, du kan testa med att installera om spelet.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Byta till äldre grafikdrivare så tror jag det ska funka

Permalänk

oj...stavfel delux. Svenska läraren skulle nog börja gråta.

Installerat den senaste directx?
Nyaste drivisar till gfx kort?
Vart köpte du spelet?

Om märket på CD+r skivan var ett "budget" märke så kan jag förstå att det inte fungerar, men om det är memorex så ska det fungera bättre har jag hört

Permalänk
Medlem

har samma problem på en av mina datorer.
p2 400mz, gf2, 190 ram = funkar perfekt (om än lite hackigt och fult)
AMD 1200mz, gf3 256 ram= fungerar inte utan går ut i windows när man laddar en av byarna.
datorn i sign = fungerar utmärkt.

jag kan inte få sims2 att funka på mellan datorn....hur jag än gör.

EDIT: Innan någon besserwisser svarar.... jag har orginalet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Asså jag va lite tröt vid den där tiden i går. men jag har problem med att stava det är helt korekt.

ja har som sagt orginal skivorna köpta från GAME i Täbycentrum i går! priset var 399:-

jag har 61.77 drivare till graffekortet och directx 9c

. men som sagt det står i readmen att man kan stänga hypertheading i bios för att lösa problemet. ja tog en sväng in där i går hittade itne ett duhgg som hetteså.

för övrigt så borde min datorn klara detta spelet

CPU: 2.2ghz
HDD: 5 x 120gib
mem: 1.024gig @ 400Mhz
GPU: gainwards geforce 5900 ultra 256mg
mb : Abit nforce 2 .....

å ja jag har ominstalerat de tio gånger tror jag.

vore intresant om nån viste nånting om hypertheading

tjohej..... IV x 3 år! suck on that boys!

Visa signatur

ALV

Permalänk
Medlem

jag hade ett väldigt liknande problem förut med gta:vc och då uppdaterade jag biosverisionen och då vart allt bra igen.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men, Jag tror inte din processor stöder Hyperthreading så det är nog ingen idé att leta efter det i bios . Tyvärr vet jag inte vad problemet är :s

Permalänk
Medlem

du kan nog ha rätt.
ja har däremot senaste bios versionen .. ja har testat runt en jäbl a massa och med 2k så e de itne så lätt att stänga av alla proceccer som dom vill att man ska göra.. men nu har jag gjort de plus tagit död på mitt virusprogram.. då funkar de... men vem fan vill stänga ner precic allt ? fins det inget annat sätt att få de å funka på`?

Visa signatur

ALV

Permalänk
Medlem

Ni som har nVidia kort kan installera de äldre 56.72 drivrutinerna, då funkar spelet.

Visa signatur

// RoacH

Permalänk

http://eagames.custhelp.com/

kolla denna sida. det kasnke löser vissa problem för dig och en massa annat folk

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALV
du kan nog ha rätt.
ja har testat runt en jäbl a massa och med 2k så e de itne så lätt att stänga av alla proceccer som dom vill att man ska göra.. men nu har jag gjort de plus tagit död på mitt virusprogram.. då funkar de... men vem fan vill stänga ner precic allt ? fins det inget annat sätt att få de å funka på`?

Verkar nästan som om din dator blir för varm när den ansträngs.. Funkar andra krävande spel felfritt?

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALV
. men som sagt det står i readmen att man kan stänga hypertheading i bios för att lösa problemet. ja tog en sväng in där i går hittade itne ett duhgg som hetteså.

CPU: 2.2ghz

EEH?? Sen NÄR har en 2.2GHz HT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenirc
oj...stavfel delux. Svenska läraren skulle nog börja gråta.

Installerat den senaste directx?
Nyaste drivisar till gfx kort?
Vart köpte du spelet?

Om märket på CD+r skivan var ett "budget" märke så kan jag förstå att det inte fungerar, men om det är memorex så ska det fungera bättre har jag hört

Svenskläraren

Permalänk
Medlem

Min misstanke... *moderkorts/chipset drivare*
Du skrev Nforce2 ... så hoppa in på Nvidias sida o dra hem senaste kittet för Nforce moderkort ..

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Prova byt till dom senaste Forceware drivrutinerna! Jag hadde en del problem som du men böt drivisare och nu funkar det prima.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen och installera om operativet för att det skulle funka... fick bluescreen hela tiden... Jag körde W2k helt upp patchat och det dök hela tiden

Efter installation (ren) av xp så funkar det bra. Mycket skummt spel

Visa signatur

| Asus A8N SLI Deluxe | AMD 4400+ | Zalman ZM-WB2 | ZM-GWB1 | Asus N7800GT | 2x Twinmos 3200 512 | 2x Seagate 120GB SATA Barracuda | Dell 2005FPW | NUUO 450W |