Angående skärm!
Beställde en philips 202p40 som jag skrev om i en tråd igår. Var skitnöjd med den först, men upptäcker efter ett slag att skärmen inte är skarp nere i högra hörnet (ungefär vid klockan ungefär) och längs nedre högra sidan.
En sak som slog mig nu:
Jag fick ju som sagt hem monitorn igår. När jag packade upp den märkte jag att datorbutiken jag beställt ifrån måste ha vart inne i förpackningen, reflekterade in särkilt mycket över detta utan packade gladeligen upp min skärm och kopplade in den. Det jag märkte nu efter att ha kontrollerat skärmen lite "nogrannare" (fick hem skärmen igår så inte suttit jättemycket vid den) upptäckte jag först ett litet skavmärke på vänster sida av skärmen (vilket jag inte orsakat, var väldigt försiktig vid uppplockandet utav skärmen). Hur detta har uppkommit har jag inte en aning om.. märkte också att någon hade skrivit sin signatur med bläck på lappen med serienumret som sitter på baksidan av skärmen...
Nu till min fråga:
har jag verkligen fått en ny skärm? (Skyddsplasten på framsidan satt ju på) För inte har datorbutiken (som jag beställt ifrån) i skärmens orginallåda att göra eller? de hade ju inte lagt ner någon faktura i paketet eller så.. och om dem nu skulle kolla serienummret (vilket jag inte riktigt förstår varför) varför har någon satt en signering med bläck på den?
Blev lite konfunderad nu..
Eftersom jag ännu inte betalt skärmen skulle jag gärna vilja ha lite råd angående detta. Vet inte ifall jag ska ta kontakt med philips support eller datorbutiken jag handlat ifrån först?
tack på förhand