Monkey Island och Grim fandango

Permalänk
Medlem

Monkey Island och Grim fandango

såg att dom här spelen skulle vara skitbra, men jag har inte en aning om vad dom handlar om? Någon som kan ge mig en liten aning om vad det är för spel? Måste köpa något nytt lir nu när det börjar bli dålig väder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Monkey Island och Grim fandango

Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
såg att dom här spelen skulle vara skitbra, men jag har inte en aning om vad dom handlar om? Någon som kan ge mig en liten aning om vad det är för spel? Måste köpa något nytt lir nu när det börjar bli dålig väder

tycker båda dessa spel är riktigt tråkiga och dåligt gjorda.

Om du vill lira äventyr rekommenderar jag Myst IV eller Syberia 2.

Permalänk
Medlem

Monkey Island e en serie om lilla Guybrush Threepwood eller hur han stavar han vill bli pirat och ha skatter, komiskt äventyr i piratanda
Grim Fandango e ett lite surealistiskt spel, man spelar en afterlife brooker, man ska tareda på vad som e fel med bossen och rädda en tjej, svårt att förklara =D

Andra bra spel i samma anda är..
Full Throttle
Sam and Max
Day of the Tentacle
Simon the Sorccerer
DIG
Beneath a Steelsky
finns andra oxå listan kan göras väldigt lång skulle jag gissa

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Okejj! Tror att jag ska beställa Grim fandango, för det kom juh högt på pcg lista över de 100 bästa spelen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Day Of The Tentacle och Full Throttle tar Grim Fandango vilken dag som helst.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jösses DJ1 förstår inte hur du kan tycka Grim Fandango är dåligt gjort om du spelat det. Att tycka det är tråkigt är en sak men dåligt gjort? Det finns ju inget spel som har så bra röstskådespeleri eller karaktärer, story som Grim Fandango.

Grim Fandango är alla äventyrsspelskung och överlag rankar jag den på topp också. Visst den har några omöjliga pussel som alla äventyrsspel tyvärr men ändå vem kan glömma Glottis?

Nej Grim Fandango och System Shock 2 är bara spel du måste ha spelat innan du dör.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Jösses DJ1 förstår inte hur du kan tycka Grim Fandango är dåligt gjort om du spelat det. Att tycka det är tråkigt är en sak men dåligt gjort?

Man har väl olika smak..

Av Äventyrsklassikerna tycker jag Maniac Mansion är överlägset bäst.

Permalänk
Medlem

Både Monkey och Grim är spel som du inte får missa, spela även monkey-serien. Du kommer att ha ruskigt kul

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Tro mig... trots att Full Throttle och Day of the Tentacle är gammla, kommer de ge dig så jävla mycket spelglädje.

Permalänk
Medlem

jag tycker att Monkey Island Serie och Grim fandango är några av de bästa spel som gjorts. Spec The Curse of Monkey iseland. Stämningen är helt enorm. Så mysigt, spännande och roligt.

Visst har man olika smak DJ1 Men du har fel om du påstår att Grim Fandango är dåligt gjort. Helt sonika fel. Dock så kan du självklart ogilla spelet för att det inte passar dig.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Re: Re: Monkey Island och Grim fandango

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
tycker båda dessa spel är riktigt tråkiga och dåligt gjorda.

Hur kan du tycka de!? de är ju lätt bland de bästa som gjorts. Aja smaken e som baken

Permalänk
Avstängd

Har man inte spelat de spel som Ferrat nämner så kan man inte kalla sig för en stenhård inbakad gamer.... Så är det bara helt enkelt..

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Givetvis kan man men inte hardcore adventure gamer

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Båda tillhör den utdöda(?) genren peka-klicka-äventyrsspel och är extremt komiska. Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

Discworld 1 & 2 är också väldigt roliga äventyrs-spel, speciellt om man har läst dom första Discworld böckerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kan säga att samtliga av Lucasarts äventyrsspel som jag kört är underbart bra, förutom Loom, det är faktiskt trist. Men Full Throttle tycker jag var alldeles för lätt. Det enda stället jag fastnade på var det med fighterna i ökenlandskapet...annars var det straight forward genom hela spelet i princip.

Men Grim Fandango är hur bra som helst, rekommenderas starkare än starkast.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Grim Fandango är bäst.

Och Sam & Max!

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Medlem

ska ni spela ett bra spel så spela Toonstruck.. riktigt coolt spel..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
Monkey Island e en serie om lilla Guybrush Threepwood eller hur han stavar han vill bli pirat och ha skatter, komiskt äventyr i piratanda
Grim Fandango e ett lite surealistiskt spel, man spelar en afterlife brooker, man ska tareda på vad som e fel med bossen och rädda en tjej, svårt att förklara =D

Andra bra spel i samma anda är..
Full Throttle
Sam and Max
Day of the Tentacle
Simon the Sorccerer
DIG
Beneath a Steelsky
finns andra oxå listan kan göras väldigt lång skulle jag gissa

Argh, sluta räkna upp så många bra spel, jag får nostalgisjukan!!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyph
Båda tillhör den utdöda(?) genren peka-klicka-äventyrsspel och är extremt komiska. Rekommenderas starkt!

Faktiskt så är det inget peka och klicka i Grim fandago och inte heller i Monkey island 4.

Båda spelen tycker jag är riktigt bra, spelade Grim fandango för några veckor sen, det var svårt att slita sig när man väl kommit in i det

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Grim Fandango är det bästa spelet som har gjorts

Testa allt som är skrivet av the one and only Tim Shafer. Om det är någon jag ser upp till här i livet så är det honom!

Permalänk

Ja gud köp Grim Fandango, det är fantastiskt roligt hela vägen genom, den som inte älskar det måste antingen sakna humor eller helt enkelt sakna ögon, öron och lemmar.

Men visst day of the tentacle är inte dåligt det heller, och leisure suit larry 1 är lite småcharmigt det med

Permalänk
Medlem

Ah, kom ihåg när jag var liten och fick sitta på min brors 486:a och spela alla monkey island spelen,grim och full throttle.
Måste se om vi har dom kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Grim Fandango är det bästa spelet som har gjorts

Testa allt som är skrivet av the one and only Tim Shafer. Om det är någon jag ser upp till här i livet så är det honom!

Vad har han gjort förutom grim?

Permalänk
Avstängd

Fan, vi får fixa en lista med underskrifter och sedan KRÄVER att företag som LucasArts och div. gör sådana här spel igen, satan va kul med den grafik som finns tillgänglig idag... =/

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

Om dus ka spela nått av det där så rekomenderar jag verkligen Monkey island!!"!
alla versioner av dom är lika roliga i princip fullt av sjuka kämt och snillrika lösningar på problemen man stöter på!

Grim fandango är bara långtråkigt tycker jag.
Damn nu måste ja ggräva fram ettan och tvåan av monkey island!

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk

Argh! Unable to initalize sound driver får jag upp när jag försöker dra igång Monkey Island två. Nån som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem

ScummVM är nog en trevlig lösning på det problemet...

( http://www.scummvm.org/ )

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Dessa spel är helt suveräna! Ett måste för alla gamers

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Man har väl olika smak..

Av Äventyrsklassikerna tycker jag Maniac Mansion är överlägset bäst.

Precis, alla har olika smak så därför gillar jag inte att man säger "det är dåligt, det är bra". Jag föredrar. "Jag tycker det är bra därför att..."
Personligen så har jag kvar en installation av Grim Fandango som jag flåsa in förra året
Maniac Mansion var en av mina personliga favoriter! Satt och spelade det varje dag på det lokala biblioteket när jag gick i grundskolan.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H