Permalänk
Medlem

Delad sorg osv.

Kanske bryter jag mot forumpolicy nu men jag måste bara sörja lite....min burk blev länsad i veckan, stulet på lan. Allt nytt, köpt senaste månaden. 5.1 surroundlurar, SB Audigy 2 ZS, 6800, Ram, ED-glasses...Kanske ska vara glad att de lämnade hårddiskarna...

Ännu värre är jag vet varför och vem som tog grejerna, träffat dem efteråt, men kan inte bevisa det för polisen pga att de gjort sig av med prylarna. Låter sjukt, men tyvärr.

Hade precis lyckats överklocka grafikkortet något djevulskt, kom upp i 9700 poäng i 3dmark03 och skulle satsa på 10K när grejerna försvann. Piss.
Så nu blir det att beställa samma paket en gång till...

Visa signatur

Opteron 146 @ 2,6 Ghz | Asrock Dual Sata | 1,5 Gb Kingston Hyper-X 333mhz 2-2-2-5 Dualchannel | Samsung Spinpoint 250Gb | BFG 8800GT + Nvidia 6800 @ 390/780 | Iiyama 19" | WinXp | Chieftec 360W skit-agg | Zalman Reserator

Permalänk
Medlem

Polisanmäl dem iaf?

Permalänk
Medlem

Vafan är det du säger pöjk! Stryk ska dom ha!

Permalänk

Vad var det för lan?

Permalänk
Medlem

jag skulle ha gått dit me lite grejor i nävarna ^^ asså hem till dom ja ksulle BANKA SKITEN UR DOM..om du inte tog fram det

Permalänk

var det ingen som såg någonting när dom snodde grejjerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av der_keiser
var det ingen som såg någonting när dom snodde grejjerna?

Undrar det med...
Om någon okänd person skulle plocka ur grejer ur någons chassi skulle det ju vara mycket misstänksamt...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Tja, det är inget lan i egentlig mening, det är vår föreningslokal med ett mer eller mindre permanent lan. Skitungarna är polisanmälda men det tog 5 samtal och tre besök hos polisen innan jag ens fick lämna en lista över vad som stulits. Ska sätta upp en hittelön/belöning till den som hjälper mig och skaffar fram grejerna...

De gömde sig i lokalen när siste närvarande med nyckel låste och gick. Jag kommer en timma senare, och hittar ett av mina Ram-minnen på golvet....hummm, tönker man, kollar datorerna och hittar bara ett chassi med moderkort & hårddiskar kvar. De jävlarna visste precis vad som var nytt med.

Visa signatur

Opteron 146 @ 2,6 Ghz | Asrock Dual Sata | 1,5 Gb Kingston Hyper-X 333mhz 2-2-2-5 Dualchannel | Samsung Spinpoint 250Gb | BFG 8800GT + Nvidia 6800 @ 390/780 | Iiyama 19" | WinXp | Chieftec 360W skit-agg | Zalman Reserator

Permalänk
Medlem

Fy fan vad lågt :/

Permalänk

lider med dig, hur kan man sjunka så lågt och gömma sig där

Permalänk
Medlem

hm... köp ett thermaltake stålchassi å lås det! lovar att det är nästan omöjligt att komma in i det utan nyckel eller vinkelslip lr liknande.... och ofta man springer runt me en vinkelslip på ett LAN ?

Lider verkligen med dig....

Permalänk

ja fy fan,vad skall man säga. Om du vet vilka det är så kan man kanske säga (Hämnden är ljuv)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Exakt hur vet du vilka de är? Hur svårt kan det då vara att motivera dina närastående att hjälpa till att få ersättning av dem? Om du nu är 100% säker alltså, annars kan det ju vara lite svårare.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk

jag skulle fan gå berserk! känner medlidande grabben... jädrans synd att du råkar ut för något sånthär.

Visa signatur

Intel Q9550, nForce 750i, 6144mb Corsair XMS2, GeForce 480GTX, SB X-FI 5.1

Permalänk
Medlem

Skriv var du bor och om du verkligen är helt säker på vilka det är. Kanske det finns några grabbar här som bor i samma stad som kan hjälpa dig att... slå skiten ur dem?

Visa signatur

ASUS A6Ja Q011P

Permalänk
Medlem

Jag tror han bor i Borås.

Jag lider med dig också, och ifall det hade hänt mig så vet jag inte vad jag hade gjort med dom, i stundens hetta.

Men... att skapa en lynchmob nu, lång tid efter att det har hänt, är inte så smart. "What comes around goes around" Dom kommer få vad dom förtjänar i sinom tid.

Eftersom ni hade låst lokalen, så är det stor chans att din hemförsäkring täcker det här. Det kan bli en självrisk på 1000 spänn, men det behöver du inte lägga ut. Ifall din dator är värderad till 15000, så får du 14000 av ditt försäkringsföretag.

Hur som helst, lycka till med allt.

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk
Medlem

om polisen inte hjälpar dig ..skipa rättvisan själv .. ne skojjar bara..

skaffa "ögonvittnen" så ljuger ni ihop en historia o sätter dit dem jävlarna. Fulingar fångas in med fula knep! ... men gör så bara om du är verkligen 100% säker på att det var dem som snodde ...

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

vem fan ställer kvar sin dator i ett obevakat hus/rum lite larm skadar ju inte

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk

Fan vad surt, min bärbara blev snodd en gång....TUNGT.
Fan jag skulle gråta om en så pass ny och bra dator blev stulen :'(
Kom ihåg att det alltid jämnar ut sig.....det gör det för mig iaf.
man blir av med något, men så hittar man något eller blir bjuden osv..

/TranceMaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
... men gör så bara om du är verkligen 100% säker på att det var dem som snodde ...

Varför 100%, sätt ditt dom i vilket fall som helst, om det är fel personer så fungerar det som ett avskräckande exempel för dom som gjorde det
Skoja bara....

Istället för att koncentrera sig på vilka som gjort det (han får ju inte sakerna tillbax, dom är uppenbarligen redan sålda) koncentrera dig på hur du kan blåsa ditt försäkringsbolag.
Ni har säkert pröjsat ca 150 spänn i månaden i flera år, utan att fått ut en krona, nu är det dax att plocka ut allt och lite till

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk
Medlem

jag hade skaffat ett baseballrack

Permalänk
Medlem

jag skulle ha nitat dom jävlarna även om dom va små jävlas kit ungar skulle fan ha slagit dom tills dom fixat fram minagrejor annars hade andra personer gjort det lol

Permalänk

Fyy fan asså. Om det hade hänt mej så veat jag inte vet vad jag skulle ha gjort, antagligen bankat skiten ur dom o burit hem dom till sina föräldrar o skällt ut hela packet, sen hade jag sagt att om dom dom inte ger mej grejerna inom 3 dar så blir det synd om dom. och skulle dom lipa hos polisen över hot så skulle det ju till slut komma fram att det var dom som gjort det, så det tror jag inte dom vågar.

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk

En riktig man rör inte en annan persons dator...
(Haxx0rs bör ta till sig)

Permalänk
Medlem

jag bor också i borås... ge mig namn och adress så hälsar jag på dom med mitt snart inköpta basebollträ... nä, skämt åsido, det är ruskigt jävla lågt att sno någons dator och om det är så som du skriver att ni hade en permanent lan-lokal så litar man ju på folket som är där. GAH! giljotinen på sådant folk

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

3 killar som är kompisar med varann (men inte med någon annan medlem på föreningen...) var kvar. De fick gå när vi låste lokalen. Då stannade en kvar. Jag har hur jävla mycket info som helst på hans två kompisar, kan pressa dem rätt hårt, men jag vet inte om dom var inblandade. De har fortsatt komma till lokalen efter stölden så fan vet om de är medvetna om vad som hänt. Ska pressa dem på deras kompis namn dock, han som var den ende som inte lämnade lokalen. Baltic Inkasso någon?

Visa signatur

Opteron 146 @ 2,6 Ghz | Asrock Dual Sata | 1,5 Gb Kingston Hyper-X 333mhz 2-2-2-5 Dualchannel | Samsung Spinpoint 250Gb | BFG 8800GT + Nvidia 6800 @ 390/780 | Iiyama 19" | WinXp | Chieftec 360W skit-agg | Zalman Reserator

Permalänk
Medlem

inte för att jag vill att du ska börja misstro dina vänner, men när ni återvände till lokalen, var dörren låst då? eller fönster öppna? Om dörren till lokalen kan låsas genom enbart genom stänging är detta inte applicerbart, men värt en tanke iaf.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Ryktet är din vän

Har ett exempel;

Min storebror och hans polare (då runt 20) passade en fest hemma hos en av mina polare och blev av med sina mobiler (5st). Jag och min kompis hade ett par misstänkta (bla 3 personer i min klass). Så jag och han började snacka lite löst med alla utom just dom 3 som vi misstänkte och hävdade att om inte mobilerna lämnades till mig skulle min äldsta bror och hans polare göra ett litet hembesök hos dom som gjort det (vi visste självklart vilka dom var ). Efter 2 dar blev jag indragen i ett rum av 6st skiträdda killar som langade fram mobilerna och bad om ursäkt, skyllde på spriten och varandra.
Eftersom alla simskort var borta (slängda) så krävde jag en lite ersättning på 500:- per mobil för sveda och värk plus 1000:- extra för, host host, andra behov, och hotade med polisanmälan om jag inte hade pengarna i hand inom en vecka. Pengarna landade i min hand 3 dagar senare.

Ska väl kanske tillägga att det var ett gäng snorungar från djursholm som var ytterst angelägna om att polisen inte vart inblandad. Dom lärde sig en läxa alla fick tillbaka sina mobiler och fick pengar till nya simkort.

Det bästa är självklart att polisanmäla, men om det inte finns några bevis eller vittnen (kan ju knappast utföra en husransakan för en mobil) så kan man kanske fixa det själv.

Permalänk
Medlem

Kruxet är att de här killarna sysslar med hälning och annat till vardags, tror jag. Vi vet namnet på folket, vi har adresser och så vidare, men det vore bäst om polisen bara orkade bry sig...Räknar ändå med att grejerna är borta. Dessutom lär grafikkortet fått sig en hel del ESD´s när de rykte ut det och stoppade det i en påse typ...de tar nog knappast väl hand om prylarna...

Och ja, dörren var låst, vi vet precis hur de gick till väga och allt. Min kompis låser och går, de snor prylarna och tar sig ut genom fönster ut på ett regntak, klättar sedan ner. Jag kommer dit 1h senare och låser upp. De hade glömt ram-minnen på fönsterbläcket...och lämnat feta fotspår på regntaket

Krimfotograf var där och fotade fotspåren iallfall....

*edit*
Jag har namn m.m. på både hälare och tjuv nu, vet en jäkla massa om vilka de är. En av dem sitter inne för misshandel nu. Polisen gör inget ändå, verkar det som, och försäkringsbolaget tjafsar om att det kanske inte täcks av försäkringen.

Visa signatur

Opteron 146 @ 2,6 Ghz | Asrock Dual Sata | 1,5 Gb Kingston Hyper-X 333mhz 2-2-2-5 Dualchannel | Samsung Spinpoint 250Gb | BFG 8800GT + Nvidia 6800 @ 390/780 | Iiyama 19" | WinXp | Chieftec 360W skit-agg | Zalman Reserator