Funderara på en gamecube!

Permalänk
Medlem

Funderara på en gamecube!

Undrar om det är värt att skaffa en gamecube, har haft både ps2 o xbox....Är grafiken lika bra som på dom andra konsollerna och är kontrollerna sköna?

Permalänk
Avstängd

Gamcube e den perfekta konsollen för den lugna spelaren (jag menar ej att man måste vara en barnsligt fjortis med abstinensbesvär för att använda en gamecube). Det är en perfekt konsoll för att bara spela o stänga av inga inbittna rollspel som man inte kan stänga av pga av att man bara måste komma till nästa savepoint osv :). Gamecube äger också för nostalgi så som Zelda, Super Mario, Paper Boy m.m

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Gamcubens grafik är mittemellan XB och PS2 kan man säga. Kontrollerna är överlägset skönast IMO och trådlösa Wavebird-kontrollen är underbar. Men framför allt har GC de flesta och bästa exklusiva spelen i min mening. Det kommer fler bra spel än jag har råd/tid att spela

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Men gta sa kommer inte att komma till gc vaa?

Permalänk
Medlem

Nope, det kommer bara till PS2

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

vet ej riktigt men det kommer väll till PC ? Köp ett GC du kommer bärgis inte att ångra dig för Nintendo är ju trots allt bäst och har en hel del spel (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tycker Gamecube har roligast spel. Och är det ändå inte det som räknas?

Monkey Ball 2 rekommenderas starkt

Permalänk

Jag har en NTSC kub med freeloader och en del spel till salu om någon är intresserad...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Ett riktigt bra skäl till att skaffa en GC är spelet Animal Crossing. Går själv och funderar på att skaffa en med det spelet ^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Gamcube e den perfekta konsollen för den lugna spelaren (jag menar ej att man måste vara en barnsligt fjortis med abstinensbesvär för att använda en gamecube). Det är en perfekt konsoll för att bara spela o stänga av inga inbittna rollspel som man inte kan stänga av pga av att man bara måste komma till nästa savepoint osv :). Gamecube äger också för nostalgi så som Zelda, Super Mario, Paper Boy m.m

Nintendo och Namco har gjort en deal för att ändra på det där med RPG-fronten till GC. Namco har producerat Tales Of Symphonia och skall släppa Baten Kaitos i slutet av året. Dessutom kommer Paper Mario 2 snart, vilket ska vara ett helt eminent RPG-spel till GC. Så visst finns det RPG-spel till GC allt, och det kommer bara fler och fler.

Annars så sitter jag själv med en GC och är dundernöjd. Massor med häftiga och orginella speltitar som är hur underhållande som helt. Ett rekommenderat köp!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

GC är den vassaste av denna genarationens konsoller enligt mig. Det enda den saknar är online-spel. Men det har du ju redan Xboxen till

Angående grafiken så ligger den ganska närmre Xbox än PS2. Kontrollerna är också perfekta till at spela med, Wavebird rekommenderas starkt

Permalänk
Avstängd

måste man chippa för att spela brända spel på cuben eller räcker det med boot dvd ?

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
måste man chippa för att spela brända spel på cuben eller räcker det med boot dvd ?

Glöm tanken, går inte att spela "brända spel" en GCN disc är inte uppbygd som en normal dvd, vist det är en totalt vanlig 8cm DVD, dock spegelvända spår. här läses det från utsidan in t.ex.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

jag köpte min gamecube bara för att få zleda

Zelda är outstanding imo.
Väntar nu på att de nya ska släppas

edit: ta bara en titt
http://www.zeldapower.com/?page=zelda10/images/index
sjukt najs de verkar.