Permalänk

A64 Vattenkylning Färdig [BILDER]

Systemet:
MSI Neo2 PE (s939)
A64 3500+ (s939)
2x 512MB Corsair Value S. PC 3200
Saphire 9800 Pro
Vattenkylningen:
Maze 3 CPU
Maze 4 GPU
Maze 4 Chipset
Eheim 1048
1st Heatercore
1st Värmepaket från bil (radiator)
3m Tygonslang.
Hela systemet är 1/2"

Bilder:

Vissa har varit intresserade av hur det går att få in ett vattenblock på nordbryggan och om inte grafikkortet är ivägen. Här kan ni se att det går fint utan några problem med de komponenter jag har. Inte stora mariginaler precis men det går.

Vad tycker ni?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

mycke snyggt!
vad har du för temps?

Permalänk
Medlem

Najsigt, ser ganska trångt ut

Pumpens placering ser väldigt hm. orginell ut

Permalänk

underbara fönster!! grymt snyggt, fast den lilla missen på ena listen;P

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dozix
mycke snyggt!
vad har du för temps?

Tackar!
Just nu:
CPU 38
System: 41
HDD 43
Klockat:
230 x 11 @ 1.53V (4000+)
Då med alla mina fläktar på 7v (2st 120 papst och två adda 80) = Endast HDD som hörs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Najsigt, ser ganska trångt ut

Pumpens placering ser väldigt hm. orginell ut

Anledning till pumpens placering:
Det gick inte att koppla pumpen till GPU-blocket utan extrema spänningar/påfrestningar på nipplarna om pumpen är placerad närmre grafikkortet. Kan inte ha den längre fram i lådan eftersom det normalt sett sitter ett HDD-rack där. Av någon anledning satt det inte i när jag tog bilderna. Kan inte heller flytta pumpen upp i lådan då jag vill ha pumpen direkt efter och lägre placerad än tanken för enkel påfyllnad.
Därav den lite "originella" placeringen av pumpen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vitalizer
underbara fönster!! grymt snyggt, fast den lilla missen på ena listen;P

Själva plexibiten är en färdigskuren sån HÄR på Gtek.
Tyckte formen var lite tråkig/vanlig så jag gjorde en lite egen variant tyckte det tog bort det "färdigköppta" utseendet ganska bra.
Angående listen så kommer den i 1m längder och det saknades 3-4cm... men skarvarna blev mycket tydligare på bild än vad man upfattar dem irl.

Har ni fler frågor så fråga på bara!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Fick du listen i den där färgen när du beställde fönstret? På bilden så är listen svart. Har nämnligen beställt en ruta jag också. =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

gulligt

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

mm, mycket snyggt

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk

bra bra... beställde chipset-blocket lite på chansning igår, men det där ser ju ut att funka...

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ganska rörigt ut. Pumpens placering ser lite småtrist ut också.

Så fixa till kablarna och pumpens placering så blir det nog kanon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Fick du listen i den där färgen när du beställde fönstret? På bilden så är listen svart. Har nämnligen beställt en ruta jag också. =/

Den får du köpa till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Fick du listen i den där färgen när du beställde fönstret? På bilden så är listen svart. Har nämnligen beställt en ruta jag också. =/

Nej listen är inte den som följer med fönstret. Listen finns på Gtek och heter typ "dekorlist" eller nått sånt. Den finns ivf i chrom och guld -färg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mafnus
Tycker det ser ganska rörigt ut. Pumpens placering ser lite småtrist ut också.

Så fixa till kablarna och pumpens placering så blir det nog kanon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Anledning till pumpens placering:
Det gick inte att koppla pumpen till GPU-blocket utan extrema spänningar/påfrestningar på nipplarna om pumpen är placerad närmre grafikkortet. Kan inte ha den längre fram i lådan eftersom det normalt sett sitter ett HDD-rack där. Av någon anledning satt det inte i när jag tog bilderna. Kan inte heller flytta pumpen upp i lådan då jag vill ha pumpen direkt efter och lägre placerad än tanken för enkel påfyllnad.
Därav den lite "originella" placeringen av pumpen.

Sen ska jag nog nån gång fixa lite fin kabelstrumpa på alla sladdarna och dra de lite snyggt. Sist jag var och rotade i lådan var det funktion före något annat, därav det röriga utseendet.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Du kan ju fixa kablarna också annars tummen upp nice

Permalänk

Kablarna ska väll också fixas någon gång. Blir typ ett sleeve-kit elelr något sådant. Får se när jag orkar göra det och har råd på samma gång. Ligger på +30:- denna månad :/

Kul med all positiv kritik!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

ser juh nice ut

Permalänk
Avstängd

Tufft: Ja
Ballt: Ja
Coolt: Ja
Fult: Nej
Ashäftigt: Ja
Avis: Ja
Skabbigt: Nej
Svimfärdig: Ja

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk

Haha, man tackar man tackar... Kul att ni gillar det så skarpt trotts att kablarna inte är dragna så ordentligt.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Nice work!

Längtar tills jag får pengar så jag kan fortsätta med min modd :/

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt men borde du inte få upp FSBn högre än 230?

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_guru
Grymt snyggt men borde du inte få upp FSBn högre än 230?

Han har Corsair Valueram ;). Jag tycker 230 är ganska bra för så billiga minnen.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att också vattenkyla northbridge när jag ser dina bilder... blir nog att jag beställer ett sådant block (Heatkiller dvs.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_guru
Grymt snyggt men borde du inte få upp FSBn högre än 230?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Han har Corsair Valueram ;). Jag tycker 230 är ganska bra för så billiga minnen.

Jag kan komma upp i typ 37-38 och fortfarande kunna boota windows. Har just till min stora besvikelse insett att jag inte kan köra högre än 225 i FSB utan att datorn blir ostabil. Dock hur stabil som hälst i 225. Kan köra prime i 8-9h utan att få något fel. (har alltså alldrig fått något fel i prime men har inte kört det längre än 8-9h i sträck.)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Blev sugen på att också vattenkyla northbridge när jag ser dina bilder... blir nog att jag beställer ett sådant block (Heatkiller dvs.)

Det är ett Maze 4 Chipset jag har på nordbryggan.. Eller jag kanske missförstod ditt inlägg?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(

Det är ett Maze 4 Chipset jag har på nordbryggan.. Eller jag kanske missförstod ditt inlägg?

Jo jag vet att du har DD, men jag menar att jag vill köra mina block i samma serie, så det blir nog ett heatkiller för min del, blev grymt imponerad av dess finish.

Permalänk

Riktigt snyggt bygge, men jag är lite anti mot fönstrets form och hrm, kabeldragningen

Visa signatur

"Den som söker han letar"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vic viper
Riktigt snyggt bygge, men jag är lite anti mot fönstrets form och hrm, kabeldragningen

Fönstrets form gillar jag skarpt, kabeldragningen får jag väll hålla med dig om iofs.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Verkar som om ditt vatten inte vill "lysa" om det nu är uvdye du använder =/
Har du ingen bild på fronten? Skulle gärna vilja se den med tanken

Permalänk

det är tygonslangens fel, den släpper inte igenom uv

Permalänk

Vad jag har märkt av erfarenhet så funkar dem där uv-färgerna inte speciellt bra.. blir nästan bättre med vanligt glykol

Visa signatur

"Den som söker han letar"

Permalänk

Joda det lyser på ganska bra. Är bara svårt att få med den effekten på bild. Det är 2x överstrykningspenna som står för den gröngula färgen. Jag masakrerade själva pennan och sköljde ur all färg ur innehållet i det vatten jag skulle använda. Fungerar finfint.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd

Kort sagt, snyggt..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?