Permalänk
Medlem

Projekt "Technics" [Många BILDER!]

Det började med att jag fick en söndrig förstärkardel från min praktikplats för ca 1 år sedan... Jag stoppade in den i garderoben och glömde bort den
Men för ungefär en månad sedan så hittade jag den när jag rensade/städade ur en av mina garderober. Och då fick jag en ganska fin idé "Vaför inte sätta ni en dator i den". Och så var det bara att börja... Så nu kommer hela bygget från start till mål.. Valde att lägga ut hela skiten på en gång.. (gillar själv inte när folk lägger ut bilder medans de håller på med projektet, man blir så otålig då)

Datorn som ska offras en gammal Fujitsu Siemens paketdator 633mhz, 256mb, ljud, vga integrerat

Det lilla,smidiga och tysta nätagget som jag också fann i denna dator.

Tryckte dit prylarna för att se hur jag skulle ha det om det fick plats osv. Och ja det fick plats som ni ser

Det drygaste med allt var att jag var tvungen att ha nätagget riktat så att man är tvungen att trycka in sladden från sidan.

Jag vill har originalknappen att fungera som pwrswitch så jag fick utöva lite av mina lödskills Använda mej av en liten del av det gammla kretskortet som satt där innan. Fungerar utmärkt, tro det eller ej

Testar ifall det funkar här.. Därför jag bara lindat runt pinnarna...

Nästa steg var att fixa fast moderkortet på något sätt, kom fram till att jag va tvungen att spackla bottenplattan för att få fast det exakt där jag ville ha det

Blev ok resultat (första gången jag jag spacklar)

Moderkortet passar perfekt och sitter fast som fan.

Nu kommer ett stor upphåll i bilderna
Pga. att jag fick min dremel och blev lite stimmig och glömde helt bort att ta bilder
Det jag gjorde då jag inte tog bilder var att såga hål för moderkortet och nätverkskortet på bakplåten och i sidan för spänningshålet till nätagget Så här kommer resultatet

Ganska kasst dremlat men jag får skylla på att det va första gånger jag använder en sådan.

Taget med mobilen...

Detta också.

Likaså detta

Sådär =)..
Använder denna burk som server (debian).
Relativt nöjd med resultatet. Kostade mej ingenting :).
Kul pryl kortsagt.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Skit fräckt Men snälla minska bilderna.

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

Vad kör folk för upplösning om de tycker 1024x768 är för stort?
ok ska göra det.. pallar inte ikväll bara.. trött som satan =(

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
Vad kör folk för upplösning om de tycker 1024x768 är för stort?
ok ska göra det.. pallar inte ikväll bara.. trött som satan =(

Jag köre 1024*768 på min 15 tummare, blir skit jobbigt att skrolla i sidled

:EDIT: dom 4 första bilderna är förstora.

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

hehe å fan ok... japp vet bara de första som är stora.
Har inte mitt photoshop installerat ... Gör det imorgon

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Tjusigt som fan.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Permalänk
SpelClockers

har en sådan förstärkare

najs byggE!

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge

sniff http://efterbliven.se/tech/13.jpg ett litet rus medans du moddar

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Snyggt bygge

sniff http://efterbliven.se/tech/13.jpg ett litet rus medans du moddar

Haha man måste unna sej lite då och då

Visa signatur

mvh

Permalänk

Snyggt, men varför har du CCFL i en sån dator?
Det sabbar ju hela "undercovergrejen" ju

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Stackars förstärkare :). Den ser likadan ut som den jag har till datorn som fortfarande tuffar på efter en 15 års tjänst :). Det är nog inte samma modell men fronten ser likadan ut i alla fall, baksidan ser annourlunda ut på min. Men det vart ju relativt trevligt, då vet jag vad jag ska göra när min dör, vilket inte kan vara så avlägset i framtiden.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Jävligt snygg. Mycket välgjort motför vissa andra "förstärkardatorer" här

Visa signatur

ASUS A7N8X-Deluxe / AMD Athlon XP 2100+ @ 1835MHz / Kingston 3200 256MB / PowerColor Radeon 9800PRO / Westerndigital 7200 40GB

Permalänk
Medlem

en fråga har du hddn stående på kant ? tar den inte skada av det ?

Snyggt jobbat föressten

Permalänk
Medlem

Tack för allpositv kritik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luffaren
en fråga har du hddn stående på kant ? tar den inte skada av det ?

Japp har den stående på kant... Vet inte om den kan ta skada, det återstår att se
Den har klarat sej i en vecka nu iaf (14:34:56 up 7 days, 13:15, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00)
Är en gammal rutten hdd, tänkt dra in en större... Då ska jag sätta den lite bättre...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Är väldigt sugen på att göra en själv, smart sätt att ha servern "osynlig", i stereobänken.

Bra jobbat!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Riktigt snyggt! Är väldigt sugen på att göra en själv, smart sätt att ha servern "osynlig", i stereobänken.

Bra jobbat!

Thnx !
Det fina är att den är så gott som ljudlös, bara disken som låter lite irriterande. Ska försöka få tag på en tystare...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Najs måste jag säga! Mycket fint bygge. Inget är fastskruvat va? Utan det ligger mest löst?

Permalänk
Medlem

Allt är fastskruvat. Det enda som sitter lite kasst är som sagt disken. Kanske är därför den är högljudd me...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

snyggt

Visa signatur

i7.

Permalänk
Avstängd

snyggt.. men det återstår att köpa en billig gamepad med mååånga knappar... pilla loss kretskortet och koppla varje knapp på paden till knapparna på framsidan av lådan.. sedan är det bara att koppla in paden på den interna USBn och köra Girder eller joy2keyboard....

Gjorde så med min förra HTPC.. funka riktigt bra..

/Anders

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska inte ha den som htpc + har den som server... Så det är ingen nytta med det...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Gjorde så som du med min gamla jvc förstärkare förut ... la dock ner det när jag ville ha fler hårddiskar och lite mer saker i den...dock så kanske man skulle sätta nått gammalt i den som dig ocvh köra den som HTPC.....

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

Har letat igenom hela huset efter en defekt förstärkare eller cdspelare. =/ Ska nog sätta ut en köpesannons.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd

jag har en gammal 80tals cd-spelare.. den första som kom i princip.. vertikal cd tray som öppnas utåt.. jävligt retro.. Köpa?

/Anders

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ganska kul att bygga in dator i gammal förstärkardel... Ganska lätt och så blir det hyffst trevligt resultat...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Avstängd

..

Kanske något å använda till hårddisken?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Nätta kablar.. Ser riktigt smidiga ut. Synd bara att man är nästintill pank

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Haha du har snott min ide, du fick inspiration av min tråd ang samma sak va ;þ

Permalänk
Medlem

hmm vet inte om någon nämnt de men hårdisken kan stå på "högkant" utan några problem. Altså den kan stå såhär: | _ utan att den tar skada. De är bara när den sitter såhär: / \ som den kan ta skada. Jag är ganska säker på detta men om jag har fel så rätta mig!

Visa signatur

MVH