Permalänk
Medlem

Vilket av dessa Xbox-chip?

Jag funderar på att köpa en färdigchippad Xbox, mest för att kunna spela upp divx/xvid-filmer med. Vilket av dessa chip är mest prisvärt? http://chipper.se/index.php?main_page=index&cPath=2_16

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

XENIUM eller smartXX är ju de ända ur 4:e generationen som kommit ut än så jag skulle rekommendera en av dessa. Samtidigt så har det ingen större betydelse då de bästa biosen ligger på 256kb men jag skulle köpt XENIUM crystal boxen tror jag.

Själv har jag x2 pro från den 3:e generationen och har inte haft problem med ett ända av mina spel hitills.

http://www.xbox-scene.com/modchips4_table.htm

Permalänk
Medlem

Ok, jag kan inte så mycket om sånt här. Vad blir det egentligen för skillnad mellan olika chip? Det skiljer ju 800kr mellan det billigaste och dyraste men man verkar kunna göra lika mycket med dem.:confused:

Akira 2 och Alladin Advanced ligger i rätt prisklass, kan man säga att något av dessa är dåligt?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

det är ju trevligt med en crystal-box, men om akira ligger i rätt prisklass så ska du inte tveka! som Mrfrozen sa så är inte biosen så stora så det spelar ingen större roll vilket du väljer...

Permalänk
Medlem

Det som skiljer mellan generation 3 och 4 är att generation 4 är uppbyggt kring ett lagligt operativsystem för xboxen som xenium och smartxx jobbar i.

På så sätt är det lättare att rädda boxen om det blir nån fel flashning eller så. Inte för att det är troligt men jag skulle nog satsa på ett xenium eller x2.3 lite.

Permalänk
Medlem

Så om jag köper den med Akira 2-chippet gör jag iaf ingen dålig affär?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa det eftersom jag inte har hört talas om det och det har ingen ledande position på marknadet som xecuter och xenium chippen har.

Men antagligen så är det väl inget fel på akira chippet du kan ju använda xecuter bios på den också så.

Lycka till!!

Edit: såg att prisskillnaden mellan akira och xecuter var 300 kr, jag tror det kan vara väl spenderade pengar.

Permalänk
Medlem

Ok, då blir det ett xecuter om jag nu köper en Xbox. Tack för all hjälp!

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

så..xenium eller xecuter..vilket ska man ta?

Permalänk

Jag har köpt ett akira 2 chip från tidigare nämd butik och det fungerar jäkligt bra! Bra chip för en billig peng så att säga! mycket enkelt att montera med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
XENIUM eller smartXX är ju de ända ur 4:e generationen som kommit ut än så jag skulle rekommendera en av dessa. Samtidigt så har det ingen större betydelse då de bästa biosen ligger på 256kb men jag skulle köpt XENIUM crystal boxen tror jag.

Själv har jag x2 pro från den 3:e generationen och har inte haft problem med ett ända av mina spel hitills.

http://www.xbox-scene.com/modchips4_table.htm

Xececuter 3 har kommit, det tillhör Gen4

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PappaBaloo
Jag har köpt ett akira 2 chip från tidigare nämd butik och det fungerar jäkligt bra! Bra chip för en billig peng så att säga! mycket enkelt att montera med!

Bara av ren nyfikenhet... Söker du efter en gammal tråd för att svara på en nästan halvår gammal fråga?

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Fan, missade datumet *dunk*

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.