Beagle AX? Hjälp mig!

Permalänk
Medlem

Beagle AX? Hjälp mig!

Hej! Min kusin har ett virus på datorn som heter BeagleAX.
Jag vet inte hur jag ska ta bort dem. Snälla hjälp mig. Vi har försökt med Norton som var installerat på datorn men vi avinstallerade norton eftersom vi trodde att det kanske var för dåligt så vi installerade AVG antivirus 6.0(gratis) eftersom vi har kört med AVG som verakde rätt så bra.
Men jag vet fortfarande inte hur vi får bort deras virus.
Vi gjorde en virus test och fick fram över 60 virus och alla hette BeagleAX... något mn vi vet inte hur vi får bort skiten.
SNÄLLA HJÄLP MIG! Removal tools för BeagleAX? Eller hur gör jag?

Visa signatur

jojje

Permalänk
Avstängd

Ett generellt tips är att ta virusprogrammets benämning av VIRUSET (inte filnamnet då det slumpas fram allt oftare & därmed inte är sökbart)

Därefter SÖKER DU PÅ VIRUSSKYDDSLEVERANTÖRENS HEMSIDA.
Där ser du info om viruset samt att du i många fall får en removal intruktion.

Följer man den till punkt & pricka så brukar saker ordna sig..

Men om viruset använder sig av ett säkerhetshål.. Se till att installera patch för denna...

Se till att konfigurera virusskyddet korrekt, så att såväl realtidsavsökningen som den manuella avsökningen =

1: Avsök ALLA FILER (FilTyper)
2: Primär åtgärd = Ta Bort (radera) smittad fil
3: Sekundär åtgärd = Ta Bort (Radera) smittad fil..
Den sekundära åtgärden tas till när den 1:a inte lyckats, oftast pga. att den smittade filen hålls låst av något program.

Anledningen till att man ALLTID har alternativet "Ta bort" (Radera) inställt är att man helt enkelt inte vill ha smittade filer inkopierade till hårddisken.