Nvidia ForceWare version 66.93

Permalänk
Melding Plague

Nvidia ForceWare version 66.93

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia ForceWare version 66.93</b></font> <small class="small">tisdag 9 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Idag släppte Nvidia nya grafikkortsdrivrutiner. Deras drivrutin ForceWare är nu uppe i version 66.93.<br /><br />Höjdpunkterna i den här versionen är bland annat stödet för SLI™. Man kan även använda sig av formatet HDTV via DVI-anslutningen med denna drivrutin. Nvidia har även utökat stödet för olika grafikkortskretsar (GeForce 6600, GeForce 6600 GT och GeForce 6200). Läs mer <a href="http://download.nvidia.com/Windows/66.93/66.93_ForceWare_Rele..." target="_blank">här (PDF)</a>. Ladda ner från <a href="http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93" target="_blank">Nvidia</a> eller direkt från vårat filarkiv nedan.<br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/nVIDIA/Detonator och ForceWare/66.93_win2kxp_international.exe">Nvidia ForceWare version 66.93, Win2K/WinXP (25.76 MB)</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ja! 100 mer 3dmark03 poäng med den nya drivrutinen

Permalänk
Medlem

Ja det här var ju på tiden. Hur länge sedan senaste officiela drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WEKS
Ja det här var ju på tiden. Hur länge sedan senaste officiela drivrutinerna?

7 juli eller något sådant tror jag att det var...

Äntligen nya!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Fan vad gött! Det här har jag väntat på

Permalänk
Medlem

Undras om man får bättre prestanda i spel nu, eller om man för alltid ska ångra att man gav sitt tillit till nVidia?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40 GHz
8GB RAM
ATi Radeon HD 7900
Windows 7

Permalänk
Medlem

Jippi

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Hoppas detta löser mitt problem med att vissa filmer (mpeg, avi) blir gråa.

Permalänk
Avstängd

Ger det ågonting att ha den till ett GeForce 2 mx?

Vilken är den bästa drivrutinen till GeForce 2 mx?

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem

m00o, det låter mer som ett codecproblem. Pröva att avinstallera alla videocodecs. De codecs du behöver är väl senaste ffdshow och ac3filter. Möjligtvis Xvid också (från http://www.xvid.org/) ifall xvid avi:s blir knepiga med ffdshows xvidstöd. Men ifall du lägger in det så se till att inte lägga in ffdshows xvidstöd (kan bockas ur när man installerar det).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m00o
Hoppas detta löser mitt problem med att vissa filmer (mpeg, avi) blir gråa.

Rekomenderar starkt att du tar hem VLC-player, funkar på typ alla format. www.videolan.org

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem

media player classic regerar imho

Permalänk
Medlem

Tummen ner för dessa, fick bluescreen efter installen och var tvungen att lägga in dom gamla :S

Visa signatur

| MSI Neo Platinum | AMD Athlon64 3000+ | 768MB DDR | MSI FX5900 128MB |

Permalänk
Medlem

Någon mer än 3ngstr0m som haft problem?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeX
Undras om man får bättre prestanda i spel nu, eller om man för alltid ska ångra att man gav sitt tillit till nVidia?

Ett FX5600 är inte ett kort att förvänta sig mycket av. Man får vad man betalar för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bAwA*
Ger det ågonting att ha den till ett GeForce 2 mx?

Vilken är den bästa drivrutinen till GeForce 2 mx?

Skulle rekommendera dig att köra en äldre driver till ett sådant gammalt kort. T.ex Detonator 40.72 eller 44.03.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ngstr0m
Tummen ner för dessa, fick bluescreen efter installen och var tvungen att lägga in dom gamla :S

Tog du bort de gamla före?

Permalänk
Medlem

Dom här gav mig ett litet boost i 3DMark05 med ca:60p om man jämför med 66.81. Inga fel att rapportera.

Permalänk
Avstängd

Är den här drivrutinen bra till mitt gforce 2 MX?

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
Är den här drivrutinen bra till mitt gforce 2 MX?

Om du kollar lite högre upp så frågade medlemmen "bAwA*" samma sak. Där ser du även mitt svar.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Om du kollar lite högre upp så frågade medlemmen "bAwA*" samma sak. Där ser du även mitt svar.

Hmm varför är det bättre att köra en sådan dirvrutin? ja vill ha mest stabilitet

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
Hmm varför är det bättre att köra en sådan dirvrutin? ja vill ha mest stabilitet

Kan du förklara för mig på vilket sätt som 40.72 eller 44.03 är instabil?

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Avstängd

Nja det vet jag inte men om jag kör med nån gammal drivrutin som så kan den ju innehålla buggar.

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
Nja det vet jag inte men om jag kör med nån gammal drivrutin som så kan den ju innehålla buggar.

dom gamla typ 44.03 är iaf mer gjorda för gf2 mx än 66.93 så dom funkar nog bättre.

Permalänk
Avstängd

ok då får det blir att köra på den då

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

jonas_d_, ditt system i sign var billigt va?

tror dig inte fö.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Har testat dessa nu. Fick ~60 poäng mer i 3DMark05. Inga problem än så länge.
EDIT: Körde med 66.81 förrut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Har testat dessa nu. Fick ~60 poäng mer i 3DMark05. Inga problem än så länge.
EDIT: Körde med 66.81 förrut.

Hehe samma resultat som mig kolla min tiopic innan.
Fick oxå boos på 60p genom att lägga in dom nya drivisar. Hade innan 66.81. Du borde få lite mer med ditt GT kort i 3DMark05.
Det jag märkte bl.an att Open GL vart mycket bättre med dom nya drivisar än med 66.81, sen att TV-Out fick jag kanon bild trots att jag använder trådlös överföring mellan datorn och TV i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Hehe samma resultat som mig kolla min tiopic innan.
Fick oxå boos på 60p genom att lägga in dom nya drivisar. Hade innan 66.81. Du borde få lite mer med ditt GT kort i 3DMark05.
Det jag märkte bl.an att Open GL vart mycket bättre med dom nya drivisar än med 66.81, sen att TV-Out fick jag kanon bild trots att jag använder trådlös överföring mellan datorn och TV i vardagsrummet.

Ja jag vet Men om du har något tips som jag inte har prövat i denna tråd så tipsa mig gärna!
Hade jättelåga från början men lyckades höja rejält men om det finns några tips på hur jag ska höja mer så är de väldigt välkommna!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Ja jag vet Men om du har något tips som jag inte har prövat i denna tråd så tipsa mig gärna!
Hade jättelåga från början men lyckades höja rejält men om det finns några tips på hur jag ska höja mer så är de väldigt välkommna!

Hej
Jag köpte mitt kort förra veckan. Installerade den la in senaste drivrutiner installerade Rivaturner för att kolla på klockfrekvensen. Gick in i Nvidias egna kontrollpanel som följer med drivrutiner, och där fanns en Option som heter inställningar för klockfrekvens, klickade på en knapp som heter identifiera optimala frekvenser. Sen gjorde jag inget mer. Resten ser du i signen.

Permalänk
Medlem

Dessa fungerar inte med TNT2 Ultra! när jag ska gå in på TNT2 Ultra fliken låser sig datorn eller så får jag bluescreen.