Permalänk
Medlem

Något att göra i slöjden

Jag hade tänkt att göra något kul till datorn i slöjden, men kan inte komma på vad.. kom gärna med ideer

Permalänk
Medlem

en musmatta

Permalänk

gör en trådlös optisk mus.. blir en utmaning

Visa signatur

Det var en gång en mod-sugen liten krabat som hette.....

Permalänk

Ett "chassi" till skärmen. Inte en bara fyrkantigt gigantiskt spånskivelåda, utan format som plastchassit du (antagligen) har, fast i trä (eller mdf/spånskiva).

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Medlem

plastchassi, nejnej:) prima plåt ._.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saWeha
plastchassi, nejnej:) prima plåt ._.

och vad är plåt för material?
tänk efter nu

Permalänk
Medlem

aluminium dådå ._: men plåt låter roligare än aluminium

Permalänk
Medlem

Musmatta i borstad alu kanske?
Eller plexiglas, med lite fina lysdioder och sånt gulli-gull

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saWeha
plastchassi, nejnej:) prima plåt ._.

Ingen har föreslagit att han ska göra ett plastchassi i träslöjden
Jag föreslog däremot att han gjorde en ny låda till skärmen, i samma format som plastlådan som den antagligen sitter i för tillfället.

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk

ett spelbräde, schack eller Go. håller på med ett Go bräde nu på slöjden

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem

vad ska jag med schackbrädet till? montera in i sidan så att man kan spela schack på chassit

Permalänk
Medlem

Gör ett eget fläktgaller!

Ta en väldigt tunn träskiva och mät upp hål och sen borra en jävla massa hål så luften kan passera :)... Finns ju massa olika former du kan ha

Permalänk
Medlem

Funderar på ett lite större projekt för jag ska nog ha slöjd tre hela skoldagar i rad. Men tack för ideerna hittills.. kom gärna med mer förslag

Permalänk
Medlem

Du kan göra ett hdd-rack..

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Medlem

varför inte bara köra en musmatta i nått schysst träslag, å sandpappra som inihelvete me fint sandpapper å sen slutligen med stålull så lär de bli en schysst yta som det är bra glid i!

Permalänk
Medlem

hdd-rack, har nog inte så mycket användning av det. Men man kanske skulle göra en hdd-kylare av en oboy burk

Eller varför inte ett helt chassi.. tja, man får se

musmatta kan ju vara kul också

kom med mer förslag

Permalänk
Medlem

Varför inte bygga ett helt chassi? Bygg inte i plåt, det tar enormt lång tid och det är svårt att få bockningarna rätt utan riktiga verktyg. Gjorde det misstaget själv :(. MDF är dock bra, lätt att arbeta med, stabilt och lättlackerat tack vare den plana ytan. Sno gärna hållare för mobo inkl brackets (vad heter de på svenska?) från ett annat chassi och skruva fast direkt så slipper du krångla med att få hålen rätt osv. Jag snodde hdd/cdromhållare osv från ett gammalt ATchassi vilket var smidigt och bra.

Permalänk
Medlem

LÅter bra bara det att jag inte har något att sätta in i det nya chassit men det blir ett senare problem