Permalänk
Medlem

"Dator"skivspelare vart hittar man dom?!

Jag har ett svagt minne om att jag sett en "klassik" vinylspelare som man kan plugga rätt in i burken! Är det ngn som känner igen det?
I så fall vart kan jag läsa mer om den/dem.... O vart säljs dem.
Sökt runt en del på nätet, men hittar inget?! :/
Julen närmar sig o tänke köpa en i julklapp till min far så han kan spela sina "wax" vid sin burk och skona min mor.

Hon är lite trött på att höra Led Zeppelin på högvolym i vardagsrummet för att farsan skall höra in till datorrummet!

Permalänk
Medlem

Re: "Dator"skivspelare vart hittar man dom?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzz
Jag har ett svagt minne om att jag sett en "klassik" vinylspelare som man kan plugga rätt in i burken! Är det ngn som känner igen det?
I så fall vart kan jag läsa mer om den/dem.... O vart säljs dem.
Sökt runt en del på nätet, men hittar inget?! :/
Julen närmar sig o tänke köpa en i julklapp till min far så han kan spela sina "wax" vid sin burk och skona min mor.

Hon är lite trött på att höra Led Zeppelin på högvolym i vardagsrummet för att farsan skall höra in till datorrummet!

Alttså, det är väl bara att plugga in vinlylen via ett RIAA-steg rakt in i line in, alternativt direkt in i högt. systemet vid datorn....

Permalänk
Medlem

MMmmmm...
Men det jag pratar om är en skivspelare som man pluggar rätt in i ljudporten utan ngn mellansteg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzz
MMmmmm...
Men det jag pratar om är en skivspelare som man pluggar rätt in i ljudporten utan ngn mellansteg.

Valfri svarv med inbyggt riaa då...

Permalänk

ja men vad tjänar du på de... spelar + steg =~1000

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Ok... ingen som vet med andra ord.

Permalänk

köp ett gäng Zeppelinskvivor på CD åt karln istället

testa att kolla runt på hemsidor som tillhör tidningar som ägnar sig åt musik och datorer i kombination kanske?

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cognitive D
köp ett gäng Zeppelinskvivor på CD åt karln istället

testa att kolla runt på hemsidor som tillhör tidningar som ägnar sig åt musik och datorer i kombination kanske?

Precis, nej men allvarligt. Jag fattar inte problemet. Ett litet RIAA-steg kostar ett par hundralappar på Kjell o Co, köp det, släpa in vinlybackarna och svarven till dator-rummet. Plugga in, och kör hårt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzz
Ok... ingen som vet med andra ord.

Jo dom jar ju förklarat för dig.

Antingen en spelare med inbyggt RAIA-steg eller en vanlig skivspelare och ett RIAA-steg emellan.

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk

kanske det här kan va nått http://www.svalander.se/vinyl/atpl120.htm eller den här ingen spelare men kanske kan va nått en då http://www.djservice.org/Utrustning/Stanton/Stanton.htm

Visa signatur

psst