Permalänk
Medlem

smtp-server?

Hej, jag lyckas inte sätta upp en smtp-server innom mitt nätverk. Har testat med olika servrar och på olika datorer med samma resultat. Men jag undrar om någon här råkar sitta på en smtp-server som jag skulle kunna få utnyttja istället. Har googlat efter publika smtp-servrar utan resultat ! Så jag skulle bli väldligt glad om någon här kunde hjälpa mig lite.

Permalänk
Medlem

Har inte din ISP en?

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag är nästan 100% säker på att din ISP (internet leverantör) tillhandahåller den tjänsten du efterfrågar - kolla deras hemsida / kontakta dem.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Jag har skräp telia och till och med de tillhanda håller en smtp server.
Då även till min egen domän, så hör med din isp.

Jag ändrade så att de som använder min smtp kör via port 2525 och sen kastar den vidare till telias smtp.
Så blir alla glada och nöjda

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Hedersmedlem

Ifall du har Telia har de blockerat port 25, dvs, du kan inte skicka några mail såvida de inte går igenom Telias mailserver som finnes på smtprelay1.telia.com.

Dvs. kort och gott, använd dig av smptrelay1.telia.com om Telia är din ISP.

Permalänk
Medlem

går o relaya utgående mail till en annan smtp server, så den blocken är knappast något problem

Permalänk

Jepp, du måste troligtvis använda din ISP:s smtp-server. De spärrar access till alla andra smtp-servrar. Vet inte om alla gör det, men de flesta.

Känns hursomhelst som att man får användare till sin Open relay-server rätt snabbt även om man inte annonserar om det på nätet. Alltså, ingen vill ha en sådan server, man blir bara spamsändare då.

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

Jag har problem med min smtp... kan nån beskriva hur jag ska göra ? ja har telia uppkoppling

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)