Permalänk
Medlem

Glad Överklockare

Lyckades skrämma upp min XP 2800+ i 2,43ghz, Det är väl inte dåligt med luftkylning? :-D. Kör med en Artic cooling för 179kr som kylning, +1 riktad 80mm fläkt

Permalänk
Medlem

Och tempen ligger på? Ca 60-70?

Permalänk
Medlem

Nejdå, Idle temp ligger på 54 grader och fulload ligger runt 61 - 62, det är väl ganska sjyssta värden?

Permalänk
Medlem

He he, nattfrost...

(Körde palomino tidigare)

Permalänk
Medlem

Needå., har typ 23-24 grader i rummet, prollen klarar sig på 1,73 i vcore när jag kör den i 2,44ghz, så jag har klockat lite till nu. men vågar inte ge den mere vcore, då tror jag den brinner,

Något bra tips hur jag kan få upp den mer?

Permalänk
Musikälskare

Hur har du klockat?

Kan du skriva de festa inställningarna, jag klarar typ 2,3 precis men då blir det buggigt som fan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

12,5*195mhz, 1,73v Vcore. , Så enkelt var det, min blir inte instabil förrän över 201mhz FSB, men men det varierar ju från prolle till prolle också

Permalänk
Medlem

Och men det där är ju inte specielt bra ändå då du inte har hög fsb utan det är multipliern som gör det "högt"

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Och men det där är ju inte specielt bra ändå då du inte har hög fsb utan det är multipliern som gör det "högt"

Den lär ju vara låst, de e min iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Japp den är låst, har inte vågat låsa upp den, låste upp en 1500+ med silverfärg för längdesedan, och det gick bra. ska låsa upp så fort jag får pengar till en ny ifall den ja skulle paja den jag har nu

Permalänk
Medlem

hej.
jag tycker nog det ser ganska bra ut 2.44 med den spänningen då finns det mer att ta.
men skaffa en lite vassare kylare det vore synd att bränna den

Visa signatur

fullfart spar tid

Permalänk
Medlem

Hur mkt värme vågar man sig på i fulload?, ligger ju på max 62 nu, ingen fara ännu eller?.

Permalänk
Medlem

hej.
njaaa.. har du prövat att belasta den med något test program eller spelat några timmar-
för att se om den är stabil eller om den vill starta om(typiskt värme problem).

Visa signatur

fullfart spar tid

Permalänk
Musikälskare

Timings ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

är den prime stabil?

Visa signatur

Origen AE X11 | Antec Neo HE 500W | ASUS A8R-MVP | 144@2.2 | TT-BIG |

Permalänk
Medlem

aldrig att dn är prime styabil, hans minnen tro jag kommer majjsa

Permalänk
Medlem

Yes, lirat massa spel hela dan och den har inte startat om, har även kört med cpuburnin och belastat den till 100%, inga problem alls, går aldrig över 62gader sen jag ställt in mina 80mm chassifläktar på fullspeed, chassitempen är stabilt runt 28 - 30grader

dessutom har jag lyckats få upp den till 2,46ghz med samma vcore som tidigare, sitter 2 st Corsair CM64SD512-3200 XMS3200 512Mb DDR, då det är nog inga probs med minnena, eller vad menar du?, att dom inte skulle palla fekvensen, eller att dom skulle ta skada?

Kom på att jag inte låst agp/pci, men kan inte hitta det någonstans i bios på mitt skitmoderkort asrock k7s8xe+, betyder det att agp/pci är låsta från början eller att mitt grafikkort och mina pcikort går utav bara H-vette, är detta mycket skadligt isåfall? eller något man kan leva med?

Permalänk
Musikälskare

Timings på minnena tack

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

swe06, vad har du för övrigt för hårdvara?

Permalänk
Medlem

9800xt, minnena som jag skrev, asrock (SKITMODERKORT) som jag också skrev tidigare, 2x 200gb sata Seagate diskar, 350w antec nätagg.

Har ingen koll på timings, men asså kan tom ta skada av klockningen?. datorn borde bli cp innan minnena tar skada eller hur?

Jag har inte kunnat låsa AGP/pci för det finns inte i bios på mitt skit moderkort, men dom brukar låsa sig själv eller hur?

Så länge allt funkar är det väl ingen fara?..

OCH ja den är primestabil, har kört den på Tourture test i 12 timmar utan problem, samtidigt som jag körde cpuburnin