Förslag på design och integrering

Permalänk
Medlem

Förslag på design och integrering

Tjenare!

Jag håller på att starta ett Mobilcommunity och har lite idéer på tjänster etc., än så länge finns det ytterst få uppe. Jag skulle dock gärna vilja ha lite åsikter angående designen, och även hur man bättre kan integrera forumet(PunBB) i sajten? Om någon även har förslag på mobiltjänster, avdelningar på sajten eller tips på någon guide ni skulle vilja se på sajten är ni väldigt välkomna att koma med det också!

Kort och gott: Ge mig massor med konstruktiv kritik
http://www.mobilstyle.se

Jag undrar även om någon har en bra guide till SEO(Sökmotoroptimering) främst riktad mot Google?

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

du borde kanske fixa loggan så att det får samma bakgrundfärg som resten.. vill du inte det, så dra en kantlinje runt eller nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyeClone
du borde kanske fixa loggan så att det får samma bakgrundfärg som resten.. vill du inte det, så dra en kantlinje runt eller nått.

Nu förstår jag itne riktigt vad du menar? Här ser det ut att vara samma färg? Vad kör du för färgdjup? Däremot ser jag att jag har missat en grej med skuggan på loggan längst ner, jag har beskurit bilden för mkt.

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyeClone
du borde kanske fixa loggan så att det får samma bakgrundfärg som resten.. vill du inte det, så dra en kantlinje runt eller nått.

ser samma som du i IE, men i FF så ser det annorlunda ut med loggan, då har den samma färg som bakgrunden.. hm..?

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Ajajaj, testade just i IE och nu ser jag vad du menar. Vad kan detta bero på? Loggan är i PNG-format.

Edit: Har konverterat loggan till JPG, nu funkar det som det ska!

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

så bra! nu ser det genast mycket bättre ut!
Din "Meny" ser också lite konstig ut, typ en lång rörig lista:
Polyfoniska ringsignaler
Monofona ringsignaler
Roliga mobiltjänster
Real Sounds
True Tones
Polyfoner 40
Färglogotyper
Animerade
Egen bild i mobilen
Stora logotyper
Bildmeddelanden
Logotyper
Mobilspel
Videos
Polyfona ringsignaler
Färgbilder.

Lite jobbigt att läsa den.
(Bara ett tips)
Kanske skulle sortera dom lite eller nått sånt!

Permalänk
Medlem

IE's PNG stöd är fördrövligt, det stöder inte transparens alls.
Troligtvis någon bakgrundsfärg på bilden som kommer fram där.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyeClone
så bra! nu ser det genast mycket bättre ut!
Din "Meny" ser också lite konstig ut, typ en lång rörig lista:
Polyfoniska ringsignaler
Monofona ringsignaler
Roliga mobiltjänster
Real Sounds
True Tones
Polyfoner 40
Färglogotyper
Animerade
Egen bild i mobilen
Stora logotyper
Bildmeddelanden
Logotyper
Mobilspel
Videos
Polyfona ringsignaler
Färgbilder.

Lite jobbigt att läsa den.
(Bara ett tips)
Kanske skulle sortera dom lite eller nått sånt!

Det är ordnat!

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Besök WAP-sidor utan WAP-telefon!

WAP Adress:
http://

Kanske ska ändra det till wap.
?
Eller har jag fel ? wapsidor är väll wap.aftonbladet.se ?

EDIT: btw, vad är det för fel på denna design ? http://ringsignaler.mobilstyle.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyeClone
Besök WAP-sidor utan WAP-telefon!

WAP Adress:
http://

Kanske ska ändra det till wap.
?
Eller har jag fel ? wapsidor är väll wap.aftonbladet.se ?

WAP använder ändå HTTP-protokollet om jag inte har helt fel? Testa exempelvis:
http://wap.aftonbladet.se

Cyclone: Ang. designen på den sidan är den helt och hållet till för försäljning av ringsignaler, bakgrunder etc, vill hålla sajterna separerade då MobilStyle.se's Community inte ska handla om försäljning och är inte menat att tjänas pengar på, det ska vara en användbar mötesplats för mobil och PDA-intresserade i Sverige.

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Okej, förlåt jag som hade fel då...

Permalänk
Medlem

Ingen fara, men är det någon som har något tips på hur man bättre kan integrera forumet i Sajten?

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk
Medlem

Flytta ner hela siten typ 50px och bränn på med lite saftigare orange...både i boxarna och framför allt i loggan.

Visa signatur

The more, the merrier! - bränd Athlon 1200..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeepen
Flytta ner hela siten typ 50px och bränn på med lite saftigare orange...både i boxarna och framför allt i loggan.

Har försökt lösa detta med: <body topmargin="50" men det fungerar bara i Internet Explorer, i Firefox ser det likdant ut som innan, testa själv får du se. Ingen som vet hur man löser detta i både IE och FF? Visst kan man ju göra radbrytningar, men det borde ju gå att specifiera ett antal pixlar istället(utan att använda en tabell för det).

Visa signatur

Hey, how you doin'?

Permalänk

För mycket reklam.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cod
Har försökt lösa detta med: <body topmargin="50" men det fungerar bara i Internet Explorer, i Firefox ser det likdant ut som innan, testa själv får du se. Ingen som vet hur man löser detta i både IE och FF? Visst kan man ju göra radbrytningar, men det borde ju gå att specifiera ett antal pixlar istället(utan att använda en tabell för det).

Använd CSS.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
För mycket reklam.

Grejen är att just nu är det nystartat, och det finns inte så särskilt mycket innehåll än, så det ser bara tomt och dött ut om det inte finns något alls. Så fort jag har bra innehåll skall så mkt reklam som möjligt bort!

Visa signatur

Hey, how you doin'?