Warcraft 3 UNDEAD är så jävla OVERPOWERED!

Permalänk
Avstängd

Warcraft 3 UNDEAD är så jävla OVERPOWERED!

Hur i HALVA fridens namn ska man vinna över undead med Night elf?
Det är så förbannat omöjligt.
Crypt fiends är ~50 % starkare än huntress. Har en RUSKIG Hp regeneration. Det går FAN _INTE_ att vinna över dem!

Berätta hur ni gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det är så att de är för bra, utan att du inte vet hur de ska handskas.

Permalänk
Medlem

Ja vill också veta..

Visa signatur

tja

Permalänk
Medlem

jag tycker undead har ett ruskigt övertag emot night elfs också

Permalänk
Medlem

Ha mass archers istället, sen talon dryads sist bears. Med roar och rejnuvate(stava?). Det spelar stor roll hur dom hanskas som sagt spelet är väldigt balancerat.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jag tror inte att det är så att de är för bra, utan att du inte vet hur de ska handskas.

Därför frågar jag.
Nejdå, men jag har förlorat kanske 10 av 11 matcher mot undead.

Edit, Amko, problemet är att jag inte kommer till Tier 2. Och kan bygga dryads etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker du är ganska seg om du inte hinner komma in i Tier 2. Försök att undvika dem så mycket som möjligt tills du känner att du har en chans att ta dom. Kan även vara en strategi att försöka backstabba dem medan de creepar(säger "de" och "dem" för jag vet inte om du kör AT/RT/Solo).

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

Wacraft3 är nog ett av de mest balanserade strategispelen enligt mig, och därmed är det nog du som gör fel :D.

Fiends har piercingskada, huntress är unarmored = extra skada på dina stackars katter.

Testa istället en kombination av lite allt möjligt som NE, förslagsvis en del archers om han kör fiends. Om vi sedan ska diskutera Undead i allmänhet är de ett ganska lättspelat lag, men också ett lag med stora svagheter.
Ud kan i princip endast köra fiends i början av en match (ghouls kan väl fungera ett fåtal gånger, men fiends är mycket mer spelat) och därmed är det bara att köra något som är effektivt mot det :D. Som human förlorar jag nog inte ens en av fem matcher mot UD, men det kanske bara är jag som har lätt för dem

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk

Hahaha vad roligt att ni tar upp det jag och en Kompis spelade Wc3Tft väldigt ofta förut och jag spelade alltid NE och han Undead tror han vann ungefär 9 av 10 ggr dom gångerna jag vann Rushade jag efterssom jag får Armeys mycket snabbare annars blev jag Pwned.....

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk

Warcraft modden till CS eller riktiga spelet?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Warcraft modden till CS eller riktiga spelet?

Finns väl inte ens varken huntress eller crypt fiends i cs-modden? Finns iaf inte archers, dryads eller olika tiers överhuvudtaget. Självklart menar han spelet

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Warcraft modden till CS eller riktiga spelet?

Tillåt mig att småle

Permalänk
Inaktiv

Mer archers mindre huntress mot fiends, mer huntress mindre archers mot ghouls. I tier 2 kan du kombinera giants med archers.

Andra gången jag ändra i inlägget nu men iaf, tänk på att micra dina huntress med, skulle faktiskt tro du kan fixa det med huntress. Ifall du bara micrar ordentligt. Men archers är kanske ett bättre alternativ iaf.

Permalänk
Medlem

På hög nivå är det för tillfället NE som behöver nerfas till nästa patch (nej jag är inte en av de elajta, spelar inte ens wc3)

Permalänk
Medlem

Det bästa är att köra MGs och dryader.

Permalänk
Medlem

Jag är en lvl 50 wc3 spelare.
Mot undead måste du nästan köra fast exp, med dh eller warden, om du inte ska köra fast exp så är det hunt/archer/dryad/dotts som gäller

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luap
Wacraft3 är nog ett av de mest balanserade strategispelen enligt mig, och därmed är det nog du som gör fel :D.

Hur kan du säga så? Äckel undeads Fiends tar mycket mer skada. Använder dom många fiends på höga levlar och jag kör med några andra, tex DOTC och MG. Då gör deras lite mindre skada. Men är 50000 st mer.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Lvl 50 vad är ditt bnet namn så att säga? ^^

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra med warden + archers och levla snabbt som satan till level 2 på fan of knives, som man sedan drar på de stackars spindlarna medans man skjuter ner dem.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

jag vette fan hur jag gör.. men jag vinner på nått vis ändå.. använder warden hela tiden.. helt klart den bästa heron förutom BM...

Visa signatur

"Hur vet man att en politiker ljuger?, dom rör på läpparna"

Permalänk
Avstängd

Suck dom är inte overpowered. Lär dig spela dom istället.

Var länge sedan man såg undead spelare på toppen nu tyvär.
NE har tagigt steget upp igen. Sen human har alltid varit starka.

Kolla på demos från lite bättre spelare om du vill få tips hur du ska göra eller kolla på bnet forumet. Sweclockers är nog liiiite fel ställe att få bra tips.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luap
Wacraft3 är nog ett av de mest balanserade strategispelen enligt mig, och därmed är det nog du som gör fel :D.

Fiends har piercingskada, huntress är unarmored = extra skada på dina stackars katter.

Testa istället en kombination av lite allt möjligt som NE, förslagsvis en del archers om han kör fiends. Om vi sedan ska diskutera Undead i allmänhet är de ett ganska lättspelat lag, men också ett lag med stora svagheter.
Ud kan i princip endast köra fiends i början av en match (ghouls kan väl fungera ett fåtal gånger, men fiends är mycket mer spelat) och därmed är det bara att köra något som är effektivt mot det :D. Som human förlorar jag nog inte ens en av fem matcher mot UD, men det kanske bara är jag som har lätt för dem

i princip bara köra fiends/ghouls i böjan av en match?
nä du. spelar man solo så är det 4 ghouls och 3 spindlar (MAX) och sen en kanske 4-5 uppgraderade torn + en dark ranger för tidiga skelett, man uppgraderar till tier2 så fort som möjliigt och kör på necros 2 stats och 3 catapulter med exhasume corpse + web för spindlarna.
är man ud vs ne så kör NE detonate (dödar alla skelett inom AOE) och mountain giants och resten huntz. men då kör man aktapulterna på hans huntz och ranged skeletten (tier 3) på heroen. sen har man (2 st necro byggnader och ett slaughterhouse) som kontroll 3 så man slipper klicka sig ned till basen o waypoint på hero så pumpar man ut skelett och stats/cata och man har vunnit så länge han inte använder sina whisps till detonate. brukar också köra på en dreadlord för ampiric aura och 2-3 abominations

bara noobs som kör på enbart spindlar och ghouls. amn SKA köra i princip de flesta units för att ha en chans mot alla spelare på den lite högre nivån...

om någon är sugen på AT ngn gång så heter mitt nuvarande acc kluriga-lurkern. hör av er

Citat:

Kan även vara en strategi att försöka backstabba dem medan de creepar

även kallat creep-jacking...

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Inaktiv

E väl inte ovanligt heller att ud går ghouls i början sen gargs för att kontra huntress, då får NE skaffa archers o använda FOK bra med Warden.. ^^

Permalänk

HAHA stackars killen :p!!

Ett tips!

Kan inte påstå att jag är så jävla bra på Wc3 men när jag började köra med Night Elves så vann jag i ala fall 7matcher irad med denna taktik!!

*Först Få upp en Demon Hunter! Sen rushar du med Demon Huntern och en Wisp!! Walla Wispen spränger upp motståndarens låtsas gubbar och sen kan du förhoppningsvis slaya hans hero!!

*Sen bygger man en Huntershall och 2 gubbhus!
Sen bygger du upp en jävla massa Hunters!! Och även ett överflöd av moonwels!
Sen väntar du en bit utanför basen när han kommer med sin första attack!
Valla fram med 2 Wisp spräng låtsasgubbarna sen bara stå o skuta med Hunterserna och samtidigt hela dom med moonvellsen!!

Denna taktik låter säkert n00big men den funkar för mej!!!

Permalänk
Medlem

Man måste älska noobtips

NE vs Ud är inte lätt... just eftersom fiends tillsammans med UD-heros är såpass effektiva mot både archers och hunts. Om du inte är tillräckligt mycket bättre än din motståndare för att kunna utklassa denne tier1 så blir det till att techa till någonting effektivare - som tex björnar.

Se till att hela tiden scouta - ne är ett counterlag, dvs dom har units som har relativt smalt användningsområde. Om undead går statues eller casters - skaffa en fairy eller 2. Går han destroyers så får du kasta in lite hippos i blandningen. Osv osv - sålänge du vet vad han skaffar så kommer du att ha övertaget.

Om du har svårt att stå emot rusher - skaffa en hero som är effektiv mot units early-game (keeper/warden) och släng upp EN ancient protector. Sen ser du till att inte förlora en enda unit om ni inte slåss i din bas förrän du fått dina björnar.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macrint
Man måste älska noobtips

NE vs Ud är inte lätt... just eftersom fiends tillsammans med UD-heros är såpass effektiva mot både archers och hunts. Om du inte är tillräckligt mycket bättre än din motståndare för att kunna utklassa denne tier1 så blir det till att techa till någonting effektivare - som tex björnar.

Se till att hela tiden scouta - ne är ett counterlag, dvs dom har units som har relativt smalt användningsområde. Om undead går statues eller casters - skaffa en fairy eller 2. Går han destroyers så får du kasta in lite hippos i blandningen. Osv osv - sålänge du vet vad han skaffar så kommer du att ha övertaget.

Om du har svårt att stå emot rusher - skaffa en hero som är effektiv mot units early-game (keeper/warden) och släng upp EN ancient protector. Sen ser du till att inte förlora en enda unit om ni inte slåss i din bas förrän du fått dina björnar.

Kommer från killen som inte spelat w3 seriöst på åratal...

Försök testa med herorush, Ne har bättre heroes på att rusha. T ex kotg mot acos, försöka hålla han i hans bas.

Om du är duktig nog kan du creepa med dina units samtidigt som du harrar med din hero, du får fortfarande expen för creeps du dödar fastän din hero inte är närvarande.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Mitt tips va ju också ett noobtips även om det kanske innehöll lite mer matnyttigt än ett par av de andra.

Det är svårt att harrassa en undead... om han skaffar ett frosttorn så är din hero död eller en tp fattigare innan du vet ordet av - men försöka skadar aldrig...

Visste att du skulle gräva upp denna posten btw din gamle grek.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Inaktiv

Tycker det e smartare o köra warden än DH som någon föreslog. Warden/panda e bra, annars kan man väl pröva Warden/dh. Då kan man fortfarande burna UDs
heros och förhoppningsvis undvika en alltför fatal nuke