Permalänk

påminner lite va?

påminner denna om nåt ni sett förut?

http://www.ba03.org/ny/

tips

www.hoglind.org

Permalänk
Testpilot

Vad fult, snodd rakt av, koden är ju exakt lika dan, samma tabbningar och radbrytningar, även namnen på dom olika divsen.

Riktigt dåligt faktiskt, har du skickat mail till dom?

Var det inte du som råkade ut för en stöld förut med? verkar vara populär sida att sno

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

har hänt förut ja... jag har skickat ett mail...

Permalänk
Medlem

Hur hittar du alla sidor som har kopierat din?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk

hehe, vilken loser. Han har title="Hoglind Webb, RIPPAD!" på översta nyheten t.o.m.
Säg till om det inte händer nåt fast du mailat, då får vi mailbomba.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe dessa rippare, borde komma ut nått snart så man kan "kompilera" sina hemsidor med lösen

Permalänk
Medlem

hehe vilka idioter

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sen har dom mage att sätta sitt namn vid copyrighten.

Har dom svarat?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Igen?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

inte svarat ännu...

Permalänk

det verkar ha ordnat sig ser jag. Bra.

Visa signatur
Permalänk

Jaha ännu en tråd...
Vad det något speciellt du ville med tråden eller bara ännu en tråd där folk hänger ut rippare?
Ni borde få en egen forumavdelning där ni kan hänga ut alla.
Missförstå mig inte, jag hatar folk som rippar men jag undrar varför ni får ett sådant behov av att visa alla andra.
Det skrivs ju ändå exakt samma sak i alla trådar.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

walter groupius men lilla vännen innan du hänger ut andra så skall du nog ta och ha rent mjöl i påsen själv? Eller?

Du själv anklagar andra för att sno/rippa/kopiera/upphovrätts intrång osv. kalla det vad du vill.

Då passar ju inte texten Copyright © 2004 hoglind.org in på din sida för du har ju själv plockat bort upphovsmannens Copyright från din blog/nyheter? då den ägs av www.wordpress.org

Så sluta klaga nu och sopa rent framför egen dörr innan du börjar kasta sten i glashus.

//Niklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wIKLy
walter groupius men lilla vännen innan du hänger ut andra så skall du nog ta och ha rent mjöl i påsen själv? Eller?

Du du själv anklagar andra för att sno/rippa/kopiera/upphovrätts intrång osv. kalla det var du vill.

Då passar ju inte texten Copyright © 2004 hoglind.org in på din sida för du har ju själv plockat bort upphovsmannens Copyright från din blog/nyheter? då den ägs av www.wordpress.org

Så sluta klaga nu och sopa rent framför egen dörr innan du börjar kasta sten i glashus.

//Niklas

Känns som det ligger ägningar i luften

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

då jag själv utvecklar min egen site efter WP så vet jag hur deras kommentar system är uppbyggt, och när man själv gör ett egen sida från grunden och skriver @ copyright så brukar man inte blanda engelska och svenska i sin uppbyggnad av sidan.
Det är bara ett bevis på att man tagit koden från en annan sida och inte vet hur man skall göra!?!?

Men det är väl upp till bevis och lite creeds till wordpress.org från hoglind.org på deras/hans sida.

Permalänk

Det är helt tillåtet att ha copy skyddet på sidor som är utvecklade med gpl i
botten. Ni borde nog ta och lusläsa gnu/gpl avtalet innan ni säger så befängda
saker. Det i grund och botten enda man inte får göra är att vidaredistrubuera
wp under egen varubeteckning. Det copy skydd jag hänvisar till är givetvis inte
wp utan det som man har möjlighet att kopiera utifrån, det är ju inte möjligt att
göra med wp iom att det är ssi.

ägning i luften... skulle inte tro det...

Det har varit uppe till debatt förut, men jag kan för förtydligandes
skull säga det igen... Det finns INGET som säger at man ska
kreditera mjukvara som är licensierad under gnu/gpl på sidorna man
använder de på. Det skulle ta bort mycket av den praktiska
implementeringsmöjligeten. I alla fall i proffessionella sammanhang.

Btw... ett bevis att man tagit kod eller vad du skriver... jag har
tillochmed översatt/skapat mina egna po och mo filer... har du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walter groupius
Det skulle ta bort mycket av den praktiska

Rent juridiskt gör du inte fel, men det är en snygg gest till de ursprungliga utvecklarna att kreditera dem för koden du använder.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
Rent juridiskt gör du inte fel, men det är en snygg gest till de ursprungliga utvecklarna att kreditera dem för koden du använder.

Håller inte med... det motverkar i viss mån syftet med denna typ av mjukvara att ha den
inställningen. En snygg gest är i mina ögon att ge tillbaka till "communityn". Och att bidra till
förbättring. Programmet är tänkt för proffessionell impelentering i alla
fall i viss utsträckning. Det viktigaste är att det utvecklas bra /
professionella moduler/program och att det på detta vis skapas en
sund funktionalitetsexpantion. Detta motverkas genom att framställa
det som om krav ställs på användaren. Även om dessa krav bara är i
form av åsikter hos "communityn".

Permalänk
Citat:

Håller inte med... det motverkar i viss mån syftet med denna typ av mjukvara att ha den
inställningen. En snygg gest är i mina ögon att ge tillbaka till "communityn". Och att bidra till
förbättring. Programmet är tänkt för proffessionell impelentering i alla
fall i viss utsträckning. Det viktigaste är att det utvecklas bra /
professionella moduler/program och att det på detta vis skapas en
sund funktionalitetsexpantion. Detta motverkas genom att framställa
det som om krav ställs på användaren. Även om dessa krav bara är i
form av åsikter hos "communityn".

Som sagt är du fri att göra som du vill, men jag förstår inte vad du menar när du säger att det blir mindre professionellt när du uppger vart koden du använder kommer ifrån. Jag tycker att det snarare blir motsatt effekt. Det framstår som oseriöst.

Visa signatur

Permalänk

Jag har inte sagt att det blir mindre professionellt om jag uppger varifrån bakomliggande system härstammar... du har inte läst eller inte förstått mitt inlägg.

Permalänk
Citat:

Jag har inte sagt att det blir mindre professionellt om jag uppger varifrån bakomliggande system härstammar... du har inte läst eller inte förstått mitt inlägg.

Citat:

Det skulle ta bort mycket av den praktiska

Visa signatur

Permalänk

som sagt... de där två sakerna betyder inte samma saker.

Permalänk
Citat:

som sagt... de där två sakerna betyder inte samma saker.

Du kanske missade att det var en fråga? Jag undrade vad du menade med att det tar bort implementationsmöjligheten i professionella sammanshang.

Visa signatur

Permalänk

Missade och missade... det var ju inte direkt övertydligt när du ställer upp två
citat av mig mot varandra.

Obs jag skrev inte att det tar bort implementeringsmöjligheten, utan
bara att det tar bort mycket av den proffessionella sådana.

det jag menar är vad jag skrev ovan: "Detta motverkas genom att framställa
det som om krav ställs på användaren"

Ett bra exempel på detta är att om det på mig ställdes krav att jag
alltid skulle/ eller ens borde ta med "powerd by wp" eller liknande, på
de sidor jag nyttjade wp på så skulle jag direkt sluta använda wp.

Vad leder detta till? jo att communityn har en mindre användare/kodare som
kan förbättra produkten. Och jag kan lova dig att jag inte är ensam om
denna inställning/ åsikt.

Permalänk
Citat:

Ett bra exempel på detta är att om det på mig ställdes krav att jag
alltid skulle/ eller ens borde ta med "powerd by wp" eller liknande, på
de sidor jag nyttjade wp på så skulle jag direkt sluta använda wp.

Risken är att folk kan tro att du har skrivit alltihop. De ursprungliga författarna borde få en del av äran. Även om licensen tillåter dig att använda koden utan att ange källor så är det ingen nackdel att göra det.

Det finns en viss anknytning till det första inlägget du skrev i den här tråden

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
Risken är att folk kan tro att du har skrivit alltihop. De ursprungliga författarna borde få en del av äran. Även om licensen tillåter dig att använda koden utan att ange källor så är det ingen nackdel att göra det.

Du har inte förstått nåt av det jag har skrivit... Det handlar inte om ära, eller om att vara chysst mot nån. Jag håller absolut inte med om att det skulle vara fråga om ärekränkning att nyttja open source mjukvara såsom den är avsedd att nyttjas. Det är inte FEL att kreditera communityn, men att inte göra det är det generellt mest avsedda. Det är inte fråga om nån form av välgörenhet att exempelvis wp existerar, eller att liknande projekt gör det.

Du skriver att det "finns en risk att folk tror att jag skrivit alltihop"...

Jag kan inte se vari det ligger en risk.. för mig är det oväsentligt vad någon tror i den frågan. Det spelar heller ingen roll enligt gpl. Alltså om det skulle reta någon på nåt forum att han/hon inte omedelbart kunde identifiera bakmliggande system, och tror att det är egenhändigt utvecklat, så är det knappast mitt problem.

Permalänk
Medlem

I vilket fall borde du nog översätta det lite mer.

"Comment av N N" ser lite konstigt ut. Dessutom har du amerikanskt datumsystem och 12-timmarsklocka för inlägg och kommentarer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
I vilket fall borde du nog översätta det lite mer.

"Comment av N N" ser lite konstigt ut. Dessutom har du amerikanskt datumsystem och 12-timmarsklocka för inlägg och kommentarer.

det håller jag däremot helt med om...

Permalänk
Medlem

ville bara hävda att jag tycker att ni båda har rätt, men att funkfarfar snackar om grejjer som är ganska OT...
jag tycker att man ska ge credits om man kan göra det utan att det är ivägen / stör på annat sätt...

När jag själv skriver mjukvara och har en creditsavdelning så är det givet att ge credz till utvecklarna av alla licenser jag använder mig av, även de jag betalt för. Undantag finns då jag tycker att licensen var dålig / att utvecklaren är dålig / att utvecklaren helt enkelt är dum i huvudet

Mja, men det är ju inte riktigt samma sak...