Permalänk

Stream TV till Bärbar?

Funderar på att skaffa ett TV-kort till datorn och har ett trådlöst nätverk hemma samt en bärbar...

Jag undrar om det går att streama ljud/bild till bärbara så man kan se på TV-program i realtid?

nätverket är 54Mbit och ligger runt 10Mbit trådlöst verklig hastighet och med tanke på att det är bara enkla högtalare i bärbara så räcker det med enkelt ljud och lägga mer prestanda på bild...

Är det möjligt på nå vis att få det att fungera?
Nån som gjort det tidigare?
räcker det isf med ett vanligt tv-kort och sen nån mjukvara eller är det speciella tv-kort som går ut på trådlöst direkt?

MYCKET tacksam om nån kan hjälpa mig med att reda ut detta...

letat i forumet men inte hittat liknande...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk

Går bra med ett helt vanligt tv-kort, sen nån mjukvara för att streama. Jag har testat med både Nullsoft Streaming Video som är ganska krångligt och Windows Media Encoder som är lite enklare.

WME tankar här http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder...

Permalänk
Medlem

Om man streamar med WME hur tar man emot signalerna på den bärbara datorn då?

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna streama ut flera kanaler samtidigt?????

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggonon
Skulle man kunna streama ut flera kanaler samtidigt?????

Troligtvis inte i och med att det inte går att se på fler än en kanal samtidigt t.ex. Fast om du har två tv-kort funkar det säkert.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

Ok, de va synd men skulle man kunna byta kanal lr måste du göra dt på datorn som sänder?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ERx
Om man streamar med WME hur tar man emot signalerna på den bärbara datorn då?

Man ansluter via Media player tex. Adressen bör du se på serversidan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

tack för svaren...

kom på en dum sak... om jag kör upp tv på helskärm på servern och sen öppnar fjärrskrivbordet med bärbara

då borde jag kunna få upp allt på min bärbara... eller???

räcker min trådlösa bandbredd tro???

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
tack för svaren...

kom på en dum sak... om jag kör upp tv på helskärm på servern och sen öppnar fjärrskrivbordet med bärbara

då borde jag kunna få upp allt på min bärbara... eller???

räcker min trådlösa bandbredd tro???

Nej det kommer inte att gå. Antaligen blir det bara svart eller så får du roliga stillbilder. Och din trådlösa uppkoppling täcker knappast den bandbredd som det hade innebärt. Det bästa är att antagligen strema ut TV via ett server program eller spara ner filerna och dela ut dem via Samba.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Lite kul, alla verkar vara helsålda på spelaren VLC för att spela upp film. Men ingen använder VLC till vad den är gjord för från början, dvs att streama film. VideoLAN som spelaren egentligen heter funkar utmärkt för att streama film över ett gäng olika protokoll.
Pröva det istället för WME