Nätverksproblem efter uppdatering av SP2?

Permalänk
Medlem

Nätverksproblem efter uppdatering av SP2?

hej

en vän till mej uppdaterade till SP2 i winXP går från sp1 och efter han gjort det har det blivigt nästintill omöjligt att använda nätverket.

han kan pinga addresser ut mot nätet, FTP går inte alls, och surfa fungerar i prinsip inte heller...

det ända sättet för att kunna surfa från hans maskin är att före varje länk du trycker på gå in i CMD -> skriva "ipconfig /release" och där efter "ipconfig /renew" då kna man trycka på en länk till annars kommer man bara till "Sidan kan inte hittas"

det som står när man försöker köra ftp klienten i commandotolken är nånting med att det finns inte någon buffertplats eller något liknande kvar...

jag hoppas ni kan ha översende med att jag inte har sökt så speciellt mkt men som ni förstår så är det GANSKA drygt att sitta och surfa på det här settet....

datorn är någon månad gammal och ISP:n är BBB 10/1 det är inte fel på linan annars då vi har testat med en laptop lite snabbt....

//mvh eXPo

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det ett vanligt problem. Det kan bli så när man uppgraderar från sp1 till sp2... det funkar oftast bättre att formatera om och sen ta sp2 direkt.

Om jag vore din kompis skulle jag göra en systemåterställning till innan han la in sp2 och sen vid nästa tillfälle han ska formatera så lägger han in sp2 direkt istället.

Permalänk
Medlem

men är det hä rliom bara att acceptera och vänta på sp3 eller ?

//mvh eXa

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee

Permalänk
Medlem

Gör INTE en systemåterställning för att ta bort SP2, avinstallera hellre via Lägg till/ta bort program och sedan gör en systemåterställning (ifall problemen skulle kvarstå). Annars kan du få en rolig hybrid där du har det mesta från SP1 men problemen från SP2

/simm

Visa signatur

/simm
Ex SP2-telefonist