Permalänk

Flammskydd?

Eftersom att jag fick en ny dator i julklapp vill jag ju använda den nu, men hur är det med flammskydd och sådant. Jag vill minnas att man var tvungen att ha datorn påslagen i ett visst antal timmar innan flammskyddet blev ofarligt eller något sådant.

Så om någon vänlig själv skulle vilja tala om för mig hur det ligger till beträffande flammskydd så skulle det vara prima.

Visa signatur
Permalänk

Det är nog mest skärmen som är indränkt med flammskyddsmedel, du märker att den luktar väldigt mycket när du tar fram och sätter på den.

Själva datorn tror jag inte det är någon större fara med.

Skärmen skulle jag rekommendera att du kör igång och använder några dagar i ett rum som du vädrar ordentligt. Helst ska du inte heller vara där så mycket.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Det är nog mest skärmen som är indränkt med flammskyddsmedel, du märker att den luktar väldigt mycket när du tar fram och sätter på den.

Själva datorn tror jag inte det är någon större fara med.

Skärmen skulle jag rekommendera att du kör igång och använder några dagar i ett rum som du vädrar ordentligt. Helst ska du inte heller vara där så mycket.

Ok...så det är alltså ingen ( iaf itne stor) fara med datorn, bara skärmen man ska vara lite försiktig med. Tack för hjälpen!

Visa signatur