Permalänk
Medlem

Nätverkskort eller Router?

Ja jag har 3 datorer och det fattas 1 nätverkskort för att den sista ska få internet så nu undrar jag om jag ska köpa ett till nätverkskort eller en router,

Köper jag nätverkskort så måste jag köpa 2 till senare när jag får en till dator.

Köper jag router så kan jag ha 2 till datorer om jag köper 1 till nätverkskort och routern får inte kosta förmycket

Så vad tycker ni jag ska skaffa?

Permalänk
Medlem

Helt ärligt förstår jag inte vad sjutton du snackar om, varför behöver du två nätverkskort till den nya datorn?

Hur som helst, kommer troligtvis vara billigare och effektivare att köpa nätverkskort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Helt ärligt förstår jag inte vad sjutton du snackar om, varför behöver du två nätverkskort till den nya datorn?

Hur som helst, kommer troligtvis vara billigare och effektivare att köpa nätverkskort.

Visst har man två burkar kan man köra med tre nätverkskort men då man ska ha fler är det smidigare med router tycker jag.. Smaksak iofs

Visa signatur

AMD Athlon, Radeon 9800Pro in BX-02

Permalänk

annars är det ju bara att köpa en lite mini swith och koppla in i datorns andra nätverkskort... så kan du ju koppla in så många datorer du har portar i switchen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iso-Nisse
annars är det ju bara att köpa en lite mini swith och koppla in i datorns andra nätverkskort... så kan du ju koppla in så många datorer du har portar i switchen.

Helt klart det bästa alternativet. Dubbla NIC i "internet-datorn" som man sedan kopplar till en switch! Helt smärtfritt!
Mindre strul ...

Visa signatur

Asus M2N-E NF570 Ultra S-AM2, AMD ATHLON 64 X2 5000+ SOCKET AM2, Asus Geforce 8800GTS 320MB, CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, Hiper M HPU-4M580 580W, 19" LG Flatron L1952TQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr4ntz
Visst har man två burkar kan man köra med tre nätverkskort men då man ska ha fler är det smidigare med router tycker jag.. Smaksak iofs

Ja, och har du tre datorer behöver du fyra nätverkskort (och en switch då, men det behövs ju även med en s.k. bredbandsdelare).

Du låter då en dator sköta delningen av internet istället, och slipper på så vis fastna med en budget-router som lägger av lite när som helst.