Permalänk
Medlem

Justera "NB Fan RPM" i Core Center?

Ja sitter här med mitt MSI K8T Neo och har precis tryckt i en ny fläkt...

Då den har rpm kontroll på fläkten så tängte jag att ja kunde utnyttja detta, då kom problemet att i Core Center så kan man ändra på CPU rpm å under så finns det en till fläkt kontroller som kallas "NB Fan".

Tryckte i 3 pinen i PWFAN1 på moderkortet å tängte att ja kunde ändra rpm i core center men fan heller... den visa 0 rpm. så ja ändra å satt fläkten i SFAN1 istället men då ville de inte heller..... Så frågan är... var fan sätter man fläkten så man kan justera rpm i Core Center??????

Hoppas nån fattar va ja menar...

TACK FÖR SVAR!!

Permalänk
Medlem

Den ska sitta i NBFAN1!

Visa signatur

SyncMaster "17" 172X | Antec Sonata II | MSI K8N Neo2-54G Platinum | AMD Athlon64 3500+ (Winchester) | OCZ Platinum 512x2 (DDR400) @ Dual-Channel 2-2-2-5 | PowerColor ATI Radeon X800XT 256MB

Permalänk
Medlem

Hmmmm

Jag har letat i typ en halvtimme både på brädan och i manualen men jag har fortfarande inte hittat "NBFAN1" på mitt moderkort...

Rizzo är du säker på att du har ett K8T Neo??? Om du nu har de... var sitter "NBFAN1" på din bräda??

Permalänk

Då e de la ingen fläktkylning på northbridge'en på just din modell.
Corecenter är ju till för alla MSI-moderkort. D.v.s att alla alternativ i corecenter kanske inte gör något för just dig och ditt moderkort.

Permalänk
Medlem

Längts ner till vänster på ditt mobo, precis jämte nb.

Läste fel, trodde du hade k8n

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Re: Hmmmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluebye
Jag har letat i typ en halvtimme både på brädan och i manualen men jag har fortfarande inte hittat "NBFAN1" på mitt moderkort...

Rizzo är du säker på att du har ett K8T Neo??? Om du nu har de... var sitter "NBFAN1" på din bräda??

Oj jag trodde du hade K8N Neo2 men jag har haft ett K8T Neo (S754?) och jag satte min NB fläkt i SFAN! men jag vet inte om du kan styra den via CoreCenter när den sitter där, köp en FanMate 2? http://kylning.se/info.php?cPath=164_95&products_id=811&kylid...

Visa signatur

SyncMaster "17" 172X | Antec Sonata II | MSI K8N Neo2-54G Platinum | AMD Athlon64 3500+ (Winchester) | OCZ Platinum 512x2 (DDR400) @ Dual-Channel 2-2-2-5 | PowerColor ATI Radeon X800XT 256MB

Permalänk
Medlem

TACK!!!

Okej tack för de!!! aja ja köper en jävla fläkt kontroller istället så får man ju ordning på alla fläktar....