någon som vet ett bättre prog än fraps?

Permalänk

någon som vet ett bättre prog än fraps?

fraps låser sej ju på 30 fps det blir jobbigt när man ska spela sammtidigt

Permalänk
Hedersmedlem

[tråd flyttad]

Permalänk
Medlem

Re: någon som vet ett bättre prog än fraps?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
fraps låser sej ju på 30 fps det blir jobbigt när man ska spela sammtidigt

Du borde ha mer med en rätt frisk burk, version 2.5 och kompression, i lägre upplösning än 800*600 (något lägre, som en normal film har exempelvis) samt om du lägger fil(en/erna) på en snabb disk annan än operativsystem/pagefile.

Normalt är att man spelar in demon och sedan recordar dom med fraps. Med tanke på att ett spel utnyttjar snudd på 100% av all datorkraft så är dina 30 fps riktigt bra och vad man kan förvänta sig.

Om du vill sitta och lira i +80fps i normal (+800*600) upplösning så måste du (ja, måste) lägga videodekodningen på 1) hårdvara 2) en fångad video-ut till annat media (annan dator med hårddiskinspelning, video, kamera, vhs etc).

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag läste på ett forum där dom använde Game Cam istället och dom sa att det var mindre krävande för datorn och komprimering direkt vilket jag har svårt att tro på, så jag tänkte testa men eftersom jag inte har WinXP så kan jag inte använda det.
Skulle ju vara trevligt om någon här kunde testa det och rapportera, finns en demo version på deras sida: http://www.planetgamecam.com/

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97