Permalänk
Medlem

Sony Ericsson P910i *Vs* Samsung D-500

Jag har fått ett erbjudande från en av farsan vänner. Jag kan tydligen få P910i:an för 4000 alltså nästan licka mycket som D-500 (som kostar 4200)

Så vilket hade varit smartare val en P910 eller en D-500 vad tycker ni?

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

vad har du behov av? PDA eller nalle? Liten och snajdig eller lite större och business-like?

P910 är en grymt bra pda-mobil. D500 är en bra nalle med grymt bra kamera.

P910 har touchscreen och du kan installera mängder av program och spel. D500 är en bra telefon som dock är - en telefon i första hand.

Ditt behov måste avgöra. Två helt olika divisoner de där nallarna spelar i.

Personligen: ta P910i! Har haft en sådan. Klockren.

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha mobilen till? Samsungen är liten, snygg men kan inte lika mycket avancerade saker. SE:n kan hur mycket som helst, men om man inte använder särskilt mycket surf/kalender/whatever är det ju helt onödigt att ha en tegelsten (vilket den är i jämförelse...)

Permalänk

Mja, har man haft en A925 och sedan bytt upp sig till P910I Blir P910:an Plötsligt liten och smidig!! Men Jag tycker du ska ta P910:an!!!

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

Saken är ju den att jag knappt vet vad pda betyder så egentligen är det inte lönt att ha något så stort i fickan om man itne ska använda det fullt ut (det kommer jag förmodligen itne göra med d-500 heller men lättare att ha med sig ) skulle ni kunna förklara det med nalle o PDA?

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Hehe... Kortfattat:

P910 är mer som en liten handdator: Avancerad kalender, valutaomvandlare, mailklient, du kan tom läsa/skriva office dokument. MP3 spelare, Videospelare, minneskort för upp till 1GB... Du kan installera allt möjligt på det. Som en liten handdator...

Permalänk
Medlem

Om jag ska vara ärlig så låter det väldigt lockande spec när det kostar 4000 men det känns som att dess finesser komemr gå i onödan då jag inte kommer använda det mesta tex mailklient , kalender osv.. =/ (detta mail är det då gprs o hur mycket kostar det att vara uppkopplad då?)

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

PDA = Personal Digital Assistant

Permalänk
Medlem

Själv äger jag en P910i, och den äger.. hmm. Kan sitta i bussen påväg hem o kolla på film / vara ute på msn samtidigt (kostar typ 1kr/10min). En film kan man dra ner till 1/10 dels storlek och d blir skitbra kvalle.

Som sagt har den Symbian OS vilket gör att man kan lägga in tonvis med spel, program o dyl. Jag har tex. Doom, Lemmings, Msn klient och en annan Webb Browser..

Rekommenderar p910i starkt..

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk

P910 såklart, har oxå en sån leksak

Permalänk
Medlem

Ni som har rekomenderat P910i, vart har ni mobilen när ni går, etc? Är det inte lite jobbigt med en så stor mobil?

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Den går väl ner rätt bekvämt i en normal ficka?

"Real men have pants with real pockets."

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

följer med en Smidig väska som man kan sätta i skärpet!!!!

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evrion
Själv äger jag en P910i, och den äger.. hmm. Kan sitta i bussen påväg hem o kolla på film / vara ute på msn samtidigt (kostar typ 1kr/10min). En film kan man dra ner till 1/10 dels storlek och d blir skitbra kvalle.

Som sagt har den Symbian OS vilket gör att man kan lägga in tonvis med spel, program o dyl. Jag har tex. Doom, Lemmings, Msn klient och en annan Webb Browser..

Rekommenderar p910i starkt..

Var hittade du lemmings???

Visa signatur

P4 3,2 Ghz 775 , Asus P5GD1, 2 Gb pc3200, Gainward pcx5900 128mb,1st WD36Raptor, 2st Maxtor 200gb, nec 2500a dvdrw

Permalänk
Medlem

Det är så att "folk" säger att p901 är väldigt slö när det gäller program har någon av er som äger en p910 upplevvt något sånt alltså strul med program o andra segheter..

och så undrar jag om usb kabel då gäller det både d-500 och p910 det är väl något jag får köpa separat eller (huvudsakligen till överföring av mp3)

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk

Följer med en dockningsstation med P910i!

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

Köpte mig en p910i idag och är nöjd som fan än så länge. Har tyvärr inte hunnit få tag på så värst mycket spel och så än, men ändå...
Att den skulle vara lite slö vet jag inte direkt om jag kan hålla med om. Visserligen vet jag inte så mycket om hur kvicka konkurrenterna känns, men jag klagar inte. Strul har jag bara upplevt när jag försökt få igång doom, men va fan...
USB-dockningsstation medföljer som sagt och bärväska likaså.
Jag kan nog faktiskt inte klaga på någonting än så länge.

Tenkare: Lemmings finns på:
http://www.teamskurt.com/a920/lemmings.sis

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Köpte mig en p910i idag och är nöjd som fan än så länge. Har tyvärr inte hunnit få tag på så värst mycket spel och så än, men ändå...
Att den skulle vara lite slö vet jag inte direkt om jag kan hålla med om. Visserligen vet jag inte så mycket om hur kvicka konkurrenterna känns, men jag klagar inte. Strul har jag bara upplevt när jag försökt få igång doom, men va fan...
USB-dockningsstation medföljer som sagt och bärväska likaså.
Jag kan nog faktiskt inte klaga på någonting än så länge.

Tenkare: Lemmings finns på:
http://www.teamskurt.com/a920/lemmings.sis

Får väl sova på saken, men ifall jag nu köper D-500 får jag med den portabla högtalaren?
Var kan jag hitta spel, program m.m. för P910i? (Hittar tyvär inget på google).

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Får väl sova på saken, men ifall jag nu köper D-500 får jag med den portabla högtalaren?
Var kan jag hitta spel, program m.m. för P910i? (Hittar tyvär inget på google).

Det finns program till P910i på bland annat www.my-symbian.com Teman o annat hittar du på bland annat på www.mobile9.com

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

Har snubblat på "All 60 series mobiles" (ett ungefär). Vad betydet det?? Ingår någon av dessa mobiler i denna kategori?
Har nu märkt att P910i ingår i symbyian UIQ platformen, men om man vill ladda hem programvaror, vad laddar man ner för något om bara 60 och 90 series finns?

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Series 60 är nokias standard symbian telefoner. series 90 är väll typ nokia 9500 och liknande?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Du kan inte lägga in nått på p910i som körs oå 60 serien.

Det enda som e lite surt e att de flesta sakerna kostar. Men vaddå, det går jue att få tag på endå..

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Får väl sova på saken, men ifall jag nu köper D-500 får jag med den portabla högtalaren?
Var kan jag hitta spel, program m.m. för P910i? (Hittar tyvär inget på google).

du får med den lilla högtalaren med D500 ja, soundmate heter den.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
du får med den lilla högtalaren med D500 ja, soundmate heter den.

Följer någon sorts kabel med D500:an så man kan föra över låtar till telefonen?

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Följer någon sorts kabel med D500:an så man kan föra över låtar till telefonen?

nope, det får du köpa till, eller köpa bluetooth dongle.
ja kör me dongle då den funkar till alla nallar med bluetooth så att jag slipper köpa ny sådan när jag byter mobil. dock är kabeln mycket snabbare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tack för länken.
Kan inget annat än rekommendera p910i Köper man sen ett 512 eller 1024 mb minneskort till den så är den underbar.

Visa signatur

P4 3,2 Ghz 775 , Asus P5GD1, 2 Gb pc3200, Gainward pcx5900 128mb,1st WD36Raptor, 2st Maxtor 200gb, nec 2500a dvdrw

Permalänk

Hade jag köpt en telefon idag och fått en P910i för 4000, hade det lätt blivit en sån, har i dagsläget en nokia 6230.

Permalänk
Medlem

Okey tack för alla svara men det blir nog ändå en d-500 även om de flesta av er rekomenderade p910i. men jag är ju trots allt "bara" 16 år gammal så jag kommer nog inte ha så stor nytta av p910i kan itne tänka mig att någon av er som rekomenderade p910 är under 18. d-500 blir nog ett smartare val för mig

MVH
ilcoo

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Okey tack för alla svara men det blir nog ändå en d-500 även om de flesta av er rekomenderade p910i. men jag är ju trots allt "bara" 16 år gammal så jag kommer nog inte ha så stor nytta av p910i kan itne tänka mig att någon av er som rekomenderade p910 är under 18. d-500 blir nog ett smartare val för mig

Jag är 14 och har en mobil som är ganska lik P910i(Motorola A925) som jag använder så gott som alla funktioner på.
Du kanske inte riktigt förstår just nu vad du ska ha alla funktioner till, men när du använt den ett tag kommer du nog vara glad att du tog P910, om du gör det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Okey tack för alla svara men det blir nog ändå en d-500 även om de flesta av er rekomenderade p910i. men jag är ju trots allt "bara" 16 år gammal så jag kommer nog inte ha så stor nytta av p910i kan itne tänka mig att någon av er som rekomenderade p910 är under 18. d-500 blir nog ett smartare val för mig

MVH
ilcoo

jag är 17, pluggar natur och är sjukt lat. Finner ändå att p910i är sjukt användbar för mig.. Scheman, filmer, spel, msn, mp3, video, sjukt coola teman har jag gjort, smidigt med touchscreen, internet (funkar tom att ta emot samtal när man surfar) etc etc..

Tveka Inte!!

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,