Hjälp med ftp-server

Permalänk
Medlem

Hjälp med ftp-server

Tänkte sätta upp en ftp server på min stationära dator, så jag kan ladda upp bilder med mera häraifrån, är detta möjligt? Och hur gör jag? Kan ingenting om detta? VIlka klient rekomenderas?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Sök gärna på forumet det finns många trådar om detta.
Bulletproof ftp server rekomenderar jag.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Okej, en annan kompis rekomenderade flash fxp, vad tycks om det?

EDIT: Någon som vet en bra guide, gärna på svenska angående ftp?

EDIT2: Hittar inget på forumet om detta..

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

angående ftp klienter och servrar är detta nästan alltid en smaksak jag har vuxit upp med flash fxp och serv-u som program båda är väldigt simpla och fungerar väldigt bra...

serv-u är ett väldigt simpelt ftp server program som tillåmed min mamma skulle klara av att sätta upp... men ja det bästa är att ta hem skiten och sätt dej ner och kör på try and error, och fråga när du stöter på problem annars finns det alltid en fin manual med till alla program RTFM!

//mvh exa

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee

Permalänk

Filezilla ?

Jag kör på filezilla deras serverprogram är bra, det drar lite i prestanda oxå om man ska ha det på en lite sämre server dator!

Permalänk
Medlem

Bulletproof FTP Server rekommenderar jag, samt FlashFXP som FTP-klient.

När din kompis rekommenderar FlashFXP har han nog missförstått dig, eller så har han helt enkelt inte alla getter i hagen. Flash är en FTP-klient, ingen server.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Hmm, har tänkt såhär... att man ska kunna ladda upp bildera, t ex här på forumet, eller att kompisar ska kunna tanka något av mig bara gneom att klicka på: ftp://xxx.xxx.xxx.xxx:xxxxx/ och ta vad de vill ha, get it :D?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Det där klara vilken som helst av ovanämnda... Bara att hitta den som passar dig.

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem

får tanka en och börja försöka lite då..

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Tänkte sätta upp en ftp server på min stationära dator, så jag kan ladda upp bilder med mera häraifrån, är detta möjligt? Och hur gör jag? Kan ingenting om detta? VIlka klient rekomenderas?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Bulletproof FTP Server rekommenderar jag, samt FlashFXP som FTP-klient.

När din kompis rekommenderar FlashFXP har han nog missförstått dig, eller så har han helt enkelt inte alla getter i hagen. Flash är en FTP-klient, ingen server.

Visa signatur

De två dator nördarna till varandra.
1. -Vilken av SCSI eller IDE diskar skulle du välja...
2. -Lungt SCSI det andra är ingen idee