Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
http://www.audiocubes.com/category/Earphones_Earbuds/product/...

Sen finns ju även Etymotic er6i, er4, Shure e3c men de är krångligare att sätta in och få en bra fit med, därför anser jag att MD33s är de bästa snäckorna för portabelt bruk.
Väldigt bra ljudför priset, skulle definitivt kunna betala mer för dem än vad jag gjort.

Av vad jag har förstått ligger Audiocubes i USA= Tull
Kan man åka på tull från de eller är chansen liten att det händer??
Snäckorna ser fina ut (Specifikations mässigt)
Billiga också Hade tänkt köpa e2c men dessa blir det utan tvekan!! Spara pengar
Tack!
Några fler förslag??
Vad tycks om "Sony MDR-EX71SL Fontopia Earphone"?

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Ne, audiocubes ligger i Japan. Har aldrig hört om att någon fått betala moms eller tull när de handlat därifrån. Även om du åker på det så är grundbeloppet på ~330 spänn så det blir inga stora påslag.

Angående EX71 så har _alla_ som provat både md33s och dem sagt att md33s är bättre. EX71 har dålig, boostad bas och diskant.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
Ne, audiocubes ligger i Japan. Har aldrig hört om att någon fått betala moms eller tull när de handlat därifrån. Även om du åker på det så är grundbeloppet på ~330 spänn så det blir inga stora påslag.

Angående EX71 så har _alla_ som provat både md33s och dem sagt att md33s är bättre. EX71 har dålig, boostad bas och diskant.

Får väl beställa ett par MD33s då Hur är det med passformen då? Är de lika trånga som Koss The Plug och ramlar ut??

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD433 mina första Lanlurar o har dem fortfarande är helt underbara att ha på sig o tillräckligt bra ljud för min del iaf

Visa signatur

Den som inte gör några misstag gör iförmodligen inte mycket annat heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
Ska du använda dem som dj eller inte? Du kan ju läsa om v700 här http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=82868

Jag dj:ar inte "på riktigt", dock brukar jag mixa mycket i Traktor DJ Studio och pysslar rätt mycket med musik i allmänhet, funderar även på att kanske DJ:a lite i ett framtida stadie. Så det är väl därför jag helst vill ha en ordentlig DJ-lur.

Den där recensionen sa mig inte så mycket, ögade dock bara igenom den, men fick den uppfattningen att han tyckte ljudet var rent åt helvete (dåligt). Det är dock den enda recension jag läst som talar för att v700 skulle ha ett dåligt ljud (kolla recensionerna/folks kommentarer på www.djportal.nu tex).

Sammanfattningsvis: Jag vill ha en bärbar DJ-lur med bra ljud som "fungerar" till musikproduktion/lyssnande på musik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Får väl beställa ett par MD33s då Hur är det med passformen då? Är de lika trånga som Koss The Plug och ramlar ut??

mycket bättre passform plus att man kan välja 3 olika storlekar på gummipropparna.

DJ-lurar: http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=85194&highlig...
http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=50371&highlig...
kan söka själv på det forumet också

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk

Vad tror ni om de nya från sony ex81 om jag inte minns fel. Är dessa eller MD33s jag väljer mellan. Priskillnaden är för mig obetydlig så är endast bäst komfort och ljud som gäller.

MVH
Gabriel

Visa signatur

Stationärt: i5 750, MSI P55-GD65, HX750, 4gb ddr3 XMS 3 1600mhz, x800 gto
Mobilt: Dell XPS 1330

Permalänk
Medlem

Bäst ljud har enligt kunniga MD33. EX81 är väl lite bättre än EX71 som inte tycks ha sånt höjdarljud även om många är nöjda med dem. EX81 skulle kunna vara mycket bekväma med sin nya design, men jag har inte testat så. Kan tänka mig att de inte är så jättesköna i kombination med glasögon. Å andra sidan har jag inga direkta problem med glasögon och "clip-on-lurar". Observera att detta endast är ganska ounderbyggda spekulationer från min sida och min enda källa är minnen från uttalanden av andra personer.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Bäst ljud har enligt kunniga MD33. EX81 är väl lite bättre än EX71 som inte tycks ha sånt höjdarljud även om många är nöjda med dem. EX81 skulle kunna vara mycket bekväma med sin nya design, men jag har inte testat så. Kan tänka mig att de inte är så jättesköna i kombination med glasögon. Å andra sidan har jag inga direkta problem med glasögon och "clip-on-lurar". Observera att detta endast är ganska ounderbyggda spekulationer från min sida och min enda källa är minnen från uttalanden av andra personer.

Vad ör "clip-on-lurar"???
__

Har bara en löjlig fråga; Är det mänskligt att gå runt med hörlurar (inte snäckor) i skolan? Eller Sta'n, ute på gården etc :p?? Ifall detta nu är helt okej att göra, vilka lurar är perfekt? Ett par lurar som man kan gemföra med MD33S? Eller bättre.

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Jag menade sådana här hörlurar när jag skrev clip-on-lurar: http://www.audiocubes.com/category/Earphones_Clip-ons.html

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Men alltså .. De recensioner man sett av EX81 har slått i taket och komforten på ex70 som jag har använt har varit underbara på många olika sätt. Likt alla andra måste jag påpeka den något bullriga och överdrivna basen samt skrikiga diskanten. Men man vänjer sig och även om ljudet käns lite ovant i början så... Blir bättre när juh mer man lyssnar på dem. Men tyvär har min klumpiga mor råkat förstöra dem så är i snabbt behov av nya. Finns det några recensioner där de testar båda hörlurarna?

MVH
Gabriel

Visa signatur

Stationärt: i5 750, MSI P55-GD65, HX750, 4gb ddr3 XMS 3 1600mhz, x800 gto
Mobilt: Dell XPS 1330

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
Jag har samma problem med mina HP890, Tejpar/limmar så dom sitter på huvudet iaf.

Funderar på att köpa 5.1 hörlurar, har kikat på Speed Link Medusa 5.1, som verkar vara bäst enligt många. Fast hittar ingen svensk återförsäljare...

http://www.maxfps.se/default.asp

Där säljs de. 700kr... kanske lite dyrt. Men om man tänker på att man får med en amplifier så är det ganska ok pris.

Permalänk
Hedersmedlem

Dom har jag just nu.

Har haft

Och

Permalänk
Medlem

Har hamnat i en konstig situation; Mina lurar från teknikmagasinet har pajjat, eller ja... det brusar som sattan i den högra snäckan.. Är ett par Sony MDR ED21.
Iaf, jag har tänkt lämna tillbaka dem och köpa ett par nya men vet inte vilka! Jag tror inte att jag kommer få pengarna tillbaka så jag tänker köpa ett par till från dem, men vilka? Någon som har lust och rekomendera något från teknikmagasinet? Vanliga eller snäckor spelar ingen roll
http://www.teknikmagasinet.se/ > Ljud & Bild > Hörlurar

Note; Behöver inte vara samma pris! Bara rekomendera

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Beställde idag mina sharp mds-33 från audiocubes, de lär komma i början på nästa vecka. Är riktig intresserad av hur dessa lurar kommer låta.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för ett tag sedan att inhandla ett par lurar..
så jag satt och läste en månad ungefär om diverse lurar på www.head-fi.org
Inhandlade tillslut ett par Sennheiser hd 595. Kan inte annat än rekommendera dessa lurar, hur bra som helst. Grym bas och extremt bra ljud. är billiga nu på netonnet 1250:-.
Men hursomhelst så nöjde jag mig inte med det.. testade i polarens Stereo-reciever, där lät det några gånger bättre än från mitt audigy 2 ZS, så jag inhandlade en hörlursförstärkare.
Det vart en stor skillnad på hifi-musik, men ej trance eller musik som inte är så avancerad.
Men vanlig musik lät mycket bättre.. men nu när jag hade lagt ut så mycket pengar på utrustningen efter ljudkortet så blev jag ju tvungen att skaffa ett riktigt bra 2.1 ljudkort, så sitter och väntar på det nu (E-mu 0404).. så det kan bli rätt mycket dyrare än man tänkt sig.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Inaktiv

Stolt ägare av ett par Grado RS-1 samt SR325, har en RA-1 klon som driver skiten..

Permalänk
Medlem

Har ett par Ultrasone trackmaster, som jag använder både till datorn och till mini discen.

Permalänk
Medlem

Jag har Philips HP890 just nu, men de har börjat glappa så jag funderar på att köpa lite dyrare hörlurar. Funderar kring Sennheiser HD650, finns på netonnet för 2 690:- ,
det tycker jag är bra pris.
Men kan jag driva dessa på mitt ljudkort ? Har soundblaster Platinum 5.1 med Live! Drive ( vilket är en sån här http://www.digit-life.com/articles/sbliveplatinum51/live-driv...)
kan ingenting om hörlurar Kommer till 98% ha dom i datorn.

HD650 har en Impedans på 300 ohms.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

Nej, du måste ha en riktigt bra förstärkare också för att du ska få vad du betalat för.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

tänkte väl det, kan du rekommendera en förstärkare ?

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

Har själv ett par Sony MDR-D66SL Eggo, och de är riktigt bra och sköna. De perfekta portabla hörlurarna?

Permalänk
Medlem

Var köper ni hörlurar från tyskland ? förutom Meier Audio. ( letar efter bra pris på Beyerdynamics )

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin17
Var köper ni hörlurar från tyskland ? förutom Meier Audio. ( letar efter bra pris på Beyerdynamics )

Hifinesse har jag handlat ifrån.

Visa signatur

Klicka här

Permalänk

hd580, musical fidelity x-can v2, copland cda 266

Visa signatur

p4 2.4 ht 800fsb, 1 gig 3200 ram, 620 gig, leadtek 6800le 16/6, 17" lcd | Shuttle Amd A64 3000+, 1 gig 3200 corsair value, sata raptor 10000rpm 73 gig, R9800XT256@438/782, 17" lcd | P3 650mhz laptop, 192 meg, 12 gig | router celeron 466 mhz, 320 meg ram, 25 gig, crux linux | celeron 766 mhz, 128 meg ram, 20 gig, crux linux | chippad xbox, 120 gig | 300 gig usb2

Permalänk

Jag är stolt ägare av ett par Sony MDR-EX71. Tycker de är underbara plus att jag köpte dom billigt i singapore :).

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som äger ett par Sennheiser HD 25?, jag överväger nästan att köpa ett par såna.

Permalänk
Medlem

Någon som äger/testat Sennheiser HD515 / HD555 och kan säga om det är någon stor skillnad , och om de är öppna/slutna. HD515, ser slutna ut på alla bilder jag sett på dem, men om man läser beskrivningen på vissa hemsidor så säger de att de är öppna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
http://www.bestekeus.nl/shop/images/sbchp1000_l.jpg

Dom har jag just nu.

Dom är inte helt fel, sitter skönt som fasen (48h lan går bra ) & har ett gött ljud. Är tvungen att driva mina med en Onkyo TX-DS898 Integra då de inbyggda schmäcket i datorn inte orkar med... Enda tråkiga med dom är att det inte blir bättre ljud än mediat som spelas upp, är det skit så blir de skit... Ganska oförlåtande både på elektronik & musikmediat...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::