Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jiax
Äntligen

Fick mina efterlängtade Beyer Dynamic dt-880 idag.

Trevligt, gick det att beställa från den där tyska sidan? Hur mycket betalade du för frakten i sånnafall?

Om du beställde någon annan stanns så får du gärna berätta var och vad frakten kostade därifrån.

Visa signatur

Micael Ehn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Du kanske skulle prova några fler?

Har du provat HP890? Själv är jag ute efter att prova lite hörlurar, men det är lite svårt att hitta lurar att testa, har bara haft på mig några av Sennheisers billigare modeller, långt ifrån lika sköna som de här, jag vet att jag iaf glömmer bort att jag har de här på mig.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke
Trevligt, gick det att beställa från den där tyska sidan? Hur mycket betalade du för frakten i sånnafall?

Om du beställde någon annan stanns så får du gärna berätta var och vad frakten kostade därifrån.

Jo då. Beställde dem från Thoman i Tyskland. Ska jag vara helt uppriktig (utan att göra reklam) så tycker jag de har bemött mig betydligt trevligare och mer tillmötesgående än någon hi-fi/studiobutik jag besökt i Sverige... De svarade t.om mina engelska mail på svenska. Lite imponerande...

Men hur som helst, priset blir ju alltid något högre än vad man tänkt sig. De kostar ca 3500 i Sverige, och mitt slutpris inkl öronmuffarna landade på 2800.

Men i vilket fall, så skulle jag ändå rekomendera det där stället. Man har mycket bredare utbud än med svenska butiker.

Permalänk
Medlem

Philips SBC HP840 lurar har jag. fick dom som födelsedagspresent i julas
dom är super sköna.. ett tag. hehe efter ett tag så får jag ont vid öronen, men det kan vara för att jag har glasögonen på mig.

just nu har jag en SHARP MD-SR70 som ljudkälla.
annars är det min JVC DD-reciver

Visa signatur

[color="blue"]"Farfar är så gammal att han inte ens tillhör däggdjurssläktet, han föddes i ett ägg nånstans" R Gustavsson[/color]

Permalänk
Medlem

I am in the philips hp890 maffia.

Edit: Inte längre.. jävla skitkvalité

Beyerdynamic eller seenheiser är det som gäller!

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Har ett par Sennheiser EH2200:

Komfortabla

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo då. Beställde dem från Thoman i Tyskland. Ska jag vara helt uppriktig (utan att göra reklam) så tycker jag de har bemött mig betydligt trevligare och mer tillmötesgående än någon hi-fi/studiobutik jag besökt i Sverige... De svarade t.om mina engelska mail på svenska. Lite imponerande...

Okej, det verkar mycket bra. Då ska jag också ta och beställa ett par hörlurar därifrån.

Tackar för tipset!

Visa signatur

Micael Ehn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke
Okej, det verkar mycket bra. Då ska jag också ta och beställa ett par hörlurar därifrån.

Tackar för tipset!

Skicka gärna upp ett par bilder när du fått dem.

Permalänk
Medlem

Mina portabla lurar sen några veckor tillbaks, som tyvärr bara kan importeras från Asien:

Sony D66SL Eggo

Det är inget för basdyrkare (som lika gärna kan hålla på med sina portapros köpta för hutlösa priser i Sverige), utan om man uppskattar rent ljud med väldefinierad ljudbild i ett ganska kompakt paket (de är ihopfällbara) så har jag inte lyckats hitta något bättre.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Själv är man både fattig, lat, snål osv, så jag kör med ett par Sony MDR-P180.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Men hur kommer det sig att så många här lovprisar just de här lurarna? Är det måntro för att det är "top-of-the-line" av vad du kan köpa på din lokala Onoff? Allvarligt talat, jag skulle inte vilja ha dem på mig om jag så fick dem gratis ens. Provlyssna fler märken och modeller innan ni kallar det här skräpet för "fint" eller "prisvärt". 800 spänn kan man ju få ett par b-bg grado-lurar för...

När jag skulle köpa hörlurar var jag runt och provlyssnade ca 10 hörlurar från olika märken i prisklassen 500-2000:- Sony, Koss, Sennheizer, Philips. Av alla dem var det Philips HP890 och HP910 de som jag fastnade mest för. Bl.a. ett par Sennheizer för 2100:- blev jag inte särskilt imponerad av och fann dem inte alls prisvärda.

Visst går det att få bättre ljud än HP890, men med tanke på att de går att få tag på för ca 700 spänn så är de otroligt prisvärda i jämförelse med mycket annat jag lyssnat på. Av alla lurar jag lyssnade på var dock Philips HP910 för tusen spänn bäst och de är jag mycket nöjd med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux

Visst går det att få bättre ljud än HP890, men med tanke på att de går att få tag på för ca 700 spänn så är de otroligt prisvärda i jämförelse med mycket annat jag lyssnat på. Av alla lurar jag lyssnade på var dock Philips HP910 för tusen spänn bäst och de är jag mycket nöjd med!

Tja, där går visst åsikterna isär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Mina portabla lurar sen några veckor tillbaks, som tyvärr bara kan importeras från Asien:

Sony D66SL Eggo
http://www.audiocubes.com/images/f_sony_mdrd66sl.jpg

Det är inget för basdyrkare (som lika gärna kan hålla på med sina portapros köpta för hutlösa priser i Sverige), utan om man uppskattar rent ljud med väldefinierad ljudbild i ett ganska kompakt paket (de är ihopfällbara) så har jag inte lyckats hitta något bättre.

Jag har den varianten som fanns i Sverige för att par år sedan.
Underbart sköna, med ett klart ljud. Men som sagt, inget supertryck i basen
De är jäkligt bra att fälla ihop och ha med sig.

edit: mera bilder

Permalänk
Medlem

Sedär, jag visste faktiskt inte att Sony sålde den föregående Eggo-serien i Sverige. Vilken modell har du, D33/55/77?

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Sedär, jag visste faktiskt inte att Sony sålde den föregående Eggo-serien i Sverige. Vilken modell har du, D33/55/77?

Jag har ett par MDR-D11.
Köpte dem på Teknikmagasinet för några år sedan.

Det absolut skönaste med dem är att man kan vika in örat inuti luren, de sitter helt perfekt på mig då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuruX
Jag har ett par MDR-D11.
Köpte dem på Teknikmagasinet för några år sedan.

Det absolut skönaste med dem är att man kan vika in örat inuti luren, de sitter helt perfekt på mig då.

Visst är det förvånansvärt med tanke på hur små dom lurarna är också, att de sitter verkligen runt öronen. Ihopvikta får dom plats i min jackficka också så man kan slänga på sig dom snabbt mellan lektioner om man känner för det

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

stax omega.....mumma
70 papp japansk high-end av absolut värsta sorten
de vill ja lyssna på
det skulle inte förvåna mej om de drar åttor runt sennheiser orpheus, men jag har tyvärr inte testat nån av dom så ja kan inte riktigt uttala mej

olit: om du känner för det kan du rå provlyssna mina senheier hd590 drivna av pioneer pds 505
hör av dej på icq

Visa signatur

Do never undrestimate the power of a large number of morons

Permalänk
Medlem

blev besviken som fan på philips sbc hp800. trodde dom skulle vara mycket bättre. sen var jag så blåst och köpte dom utan att prova dem eller några andra. hoppas jag får pengarna tillbaka för dom klarar ju ingenting. ljudet kan man iofs inte klaga på men vid högre volym/mera bas så låter det inte bra alls. funderar på att beställa någon Sennheiser HD modell istället...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sajfer
blev besviken som fan på philips sbc hp800. trodde dom skulle vara mycket bättre. sen var jag så blåst och köpte dom utan att prova dem eller några andra. hoppas jag får pengarna tillbaka för dom klarar ju ingenting. ljudet kan man iofs inte klaga på men vid högre volym/mera bas så låter det inte bra alls. funderar på att beställa någon Sennheiser HD modell istället...

Sennheiser är inget bra val om det är djupbas och hög volym du prioriterar. Jag har i och för sig bara brytt mig om att testa lurarna i övre prisklassen. Men jag tror verkligen inte Sennheiser är vad du letar efter. Köp nån sluten Koss-tjosan för en femhundring istället.

Permalänk
Medlem

Jag inhandlade ett par Sennheiser HD457 i dagarna..

Jag är väldigt nöjd, men dom är ju knappt inkörda, så jag får väll se hur det blir i framtiden..

Nån som har koll på hur högt man vågar spela under inkörningstiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lleberg
Nån som har koll på hur högt man vågar spela under inkörningstiden?

Personligen har jag faktiskt possitiva erfarenheter av att "spräcka" in lurar. Dock inget jag vågar med mina nya Beyer dynamic dt-880.

Permalänk
Medlem
Citat:

Personligen har jag faktiskt possitiva erfarenheter av att "spräcka" in lurar. Dock inget jag vågar med mina nya Beyer dynamic dt-880.

Mkay, så det finns inte allt för mycket att oroa sig för?

Söt avatar du har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lleberg
Mkay, så det finns inte allt för mycket att oroa sig för?

Söt avatar du har.

Den där dog för ett halvår sen. Kanske skulle byta...

Permalänk
Medlem

Happ!

Har ett par Philips HP910 och tycker att dom e helt ok. Hade ett par Sennheiser HD200 innan som gick sönder (dom med vita kåpor), råka bryta kontakten... Skillnaden i pris är typ 2-300 kr, Hp910 är dock skönare att ha på sig under längre studer, typ lan. Ljudet.. tja... vet inte, fick känslan att basen var tyngre i HD200:orna fast att ljudet var klarare i HP910:orna. Nackdelen med HP910 är att de känns som om man ska ha sönder dom i väskan om man inte packar ner dom fint, typ i lådan dom kom i...

Aja...

Visa signatur

"Smoke it damnit! Puff Puff! Go go go!"
"He is the mungo to my snake. Or is it the snake to my mongu? Anyway, it is bad."

Permalänk
Hedersmedlem

Har ett par HP890. Helt OK ljud och de sitter tokskönt, speciellt när priset var ~600:- lokalt.

Men jag är lite inne på att köpa ett par fetare, så jag undrar:

Var köper man lämpligen hörlurar i sverige, typ på nätet?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Har ett par HP890. Helt OK ljud och de sitter tokskönt, speciellt när priset var ~600:- lokalt.

Men jag är lite inne på att köpa ett par fetare, så jag undrar:

Var köper man lämpligen hörlurar i sverige, typ på nätet?

Här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sennheiser är inget bra val om det är djupbas och hög volym du prioriterar. Jag har i och för sig bara brytt mig om att testa lurarna i övre prisklassen. Men jag tror verkligen inte Sennheiser är vad du letar efter. Köp nån sluten Koss-tjosan för en femhundring istället.

vad är det som sennheiser är specifikt bra på?

btw... har funderat på philips hp890. dom verkar ju klara en hel del mera än hp 800 iaf. ser helvetes sköna ut också

Permalänk
Medlem
Citat:

HD600 har mastodontliknande basresurser, av mycket god kvalité. Att spela högt med lurarna är inget problem heller. Ett rätt bra val om man vill ha djupbas och hög volym alltså, fast det är ju bortslängda pengar om man inte prioriterar välljud också.

För övrigt inhandlade jag ett par Grado SR80 för några timmar sedan. Fantastiska hörlurar, och med tanke på priset är det riktigt imponerande. Jag gjorde en kort jämförelse med HD600, och SR80 behövde verkligen inte skämmas samt lyckades slå HD600 på fingrarna när det gäller driv. Förhoppningsvis blir det en riktigt tät match när Gradolurarna är ordentligt inspelade.

En liten bild också:

Riktigt sexiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasIch
HD600 har mastodontliknande basresurser

Jag vill hävda motsatsen, 600:an är alldeles för basblyg för att passa mig. Antar att du köpte dina sr80 på ljudmakarn? Du testade möjligtvis inte dt-880 samtidigt? Jag är fruktansvärt nöjd med mina.

Permalänk
Medlem

jiax: När du testade 600an, hoppas du hade en bra hörlursstärkare som den var kopplad till då. IMO så blev det en väldig skilnad när jag gick från hörlursutgången på en halvbra yamaha reciver till X-Can v2. Mycket bättre och tyngre bas.