Lära sig C, hur? Köpa bok? Vilken?

Permalänk
Medlem

Lära sig C, hur? Köpa bok? Vilken?

Har bestämt mig nu för att lära mig C, och inte bara grunderna utan att kunna programmera på en ganska avancerad nivå.
Har hållt på lite förut med C men kommer inte ihåg allt för mycket och har heller aldrig kört så mycket i det.

Så nu när jag tänkte börja igen så behöver jag bara en bok eller något att lära mig ifrån, inte så avancerad nu i början kanske..Så tänkte höra om ni har något tips på en bra bok? Eller om det kanske finns någon sida på internet, helst vill jag ha det på Svenska.

/Chrille

Permalänk
Medlem

Bibeln: "C Programming Language" av Kernighan, Ritchie.
http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=0131103628
Lite dyr kanske men å andra sidan den enda bok du behöver.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem

Hejsan, Nån som vet nån bra guide till C++ ?
Jag vill lära mej detta, har annvänt lite assembler-programering i skolan, men inget mer..
Typ om de finns nån hjälpsak o programmet ?

Permalänk
Medlem

Instämmer med rokka. Den boken är bibeln!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Hejsan, Nån som vet nån bra guide till C++ ?
Jag vill lära mej detta, har annvänt lite assembler-programering i skolan, men inget mer..
Typ om de finns nån hjälpsak o programmet ?

Jag tipsar till några jättebra nybörjar böcker i C++ som man kan ladda ned gratis. De tipsen finns i en länk som heter "Att lära sig programmera"

Permalänk
Medlem

jag började läsa i c för dummies tror ja de va iaf.

massor av personer har sagt att de böckerna inte är speciellt bra.
men jag måste faktiskt säja att den snubben hadde bra humor med skämt på bra och passande ställen så man tröttnade alldrig på att läsa den.

Jag bytte till c++ iom det känns som om att det är fler som håller på med det och fler tutorials på internet.

men den boken, C för dummies ska du låna på bibblan, underbar bok

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...