Nostalgispel. Screenshots

Permalänk
Avstängd

Kom på ännu ett spel jag bara var tvungen att visa...

Loom! Så jävla skönt spel. Underbart tal också. Sjukt läskigt vid vissa punkter också (fast jag var typ 8 eller yngre när jag spelade det)

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk

Oj den känndes plötsligt mycket bekant. Vilken är det och varför har jag spelat även det? Var det mer piratkopiering förr? Vi köpte ju aldrig ett spel på den tiden.

EDIT. Syftade på Tekkens senaste inlägg.

Permalänk
Medlem

ROGER WILCO !!

Visa signatur

en dator.

Permalänk
Medlem

Colonization! Jag älskar verkligen musiken i det spelet!

Här är en review från 1994
http://www.ibiblio.org/GameBytes/issue21/greviews/col1.html

Alla äventyrsspel saknar jag verkligen. Det var bättre förr..=p

Denna tråden borde klistras!

Permalänk

Scorched Earth, tokigt roligt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Scorched Earth, tokigt roligt!

http://asmo.jakki.org/screens/scorch2.gif

Det där ser nästan likadant ut som detta webspel:
http://www.fetchfido.co.uk/games/tanks/tanks.htm

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Det där ser nästan likadant ut som detta webspel:
http://www.fetchfido.co.uk/games/tanks/tanks.htm

Scorched Earth är det enda riktiga! The original and best!

Permalänk
Medlem

Tack för alla nostalgitrippar

Här kommer (förutom många redan postade) ett par gamla favoriter :

The castles of doctor creep till C64an :

Och såklart Elite ! också till C64 :

Fast Jag har för mig att det var svart/vitt (?)

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis

Mycket möjligt, men ge mig en länk där det finns som web-spel och jag är tyst:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Realmz!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syckologen
Oooh. Jag måste göra ett till inlägg, den här tråden är ju så bra.

Oil Imperium (Amiga)
http://www.realamiga.de/spielepics/oilimperium.gif

Ah, det här spelade jag och min bror med jämt, spelade två player jäkla kul... värsta stressen att bygga ihop pipsen

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Sen får man inte glömma när man lärde sig rita på C64:an

Visa signatur

Den är inte lång, men den är smal
You're a towel -Towlie

Permalänk
Medlem

hehe doodle

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Medlem

Hand of fate hade man (jag) många roliga timmar med som liten unge..

Även med Alone in the dark 2

och med Big red racing

Och ett spel till som jag tyvärr itne kommer ihåg namnet på.. men man var iaf på ett skepp på någon kryssning, och allt jag kommer ihåg från det var att där var någon creepy nedrans ond docka :(.. Skulle vara skoj om någon visste vilket det var.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Vad jag älskade min Amiga.

Förutom Speedball 2, Rick Dangerous och Another World som redan nämts i tråden är ju dessa spel helt underbara:

Alien Breed

Shufflepuck Café

Jaguar XJ220

.. eller nästan alla spel till Amigan var och är ju fantastiska.

Permalänk
Medlem

Tack för den här tråden!

Blir tårögd av att se bilderna i den här tråden, tänk att halva min uppväxt finns i den här tråden

De här spelen gav äkta spelglädje!

EDIT:

Battle Chess

F-15 Strike Eagle II

Fire Power

The Lost Vikings

Ska nog starta upp min K6:a och lägga in DOS och bli ung på nytt

Permalänk
Medlem

Nostalgi

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis

Nehe du, original my ass! Orginalet hette bara "Tanks" och fanns till Amiga 1200. Scorched Earth är piss i jämförelse, tro mig.

Visa signatur

Du vaknar en dag och ser dej i spegeln. Du inser att du är en tjock kanin med hängande öron. Du ser dej omkring i din röriga lägenhet - avgnagda sladdar och kulor av bajs överallt. Du vill inte längre leva.

Permalänk

Voi, Voi! Blev nästan gråtfärdig när jag såg ditt inlägg. Detta spel spelade jag som en galning! Älskade att bygga banor och krascha bilarna. "Fasten Your seatbelts", Nostalgi ultimat!

Citat:

Det här spelet har jag också tydliga minnen från, tyvärr var jag för liten för att lira klart det. Har faktiskt letat efter det en gång i tiden (säg, fyra år sedan), då jag var säker på att jag hade det på en skiva, tyvärr hittade jag det inte. Och jag vet inte vad det heter, så till min fråga. Vad heter det?

Många spel man känner igen här. En sak vet jag, jag kommer förmodligen aldrig spela några spel lika mycket som jag spelat vissa av dessa godingar! Livslängden på dagens spel är inte lika långa, tyvärr.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Slicks `N` Slide

Theme Hospital

Warcraft

Civilization

The Settlers

Ski
Hittade ingen bild till detta men menar det här spelet där monstret kommer och äter upp en efter man åkt ett tag

Edit: La till några och tog bort en som redan vart uppe

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Detta är ett spel jag och en polare satt länge och kämpade med... Svårt som fan var det. Inte nog med att man fick tänka en del för att lösa pussel, man var tvungen att vara rätt säker i styrningen.
Sen att det var skrämmande med en fräck story var ju inte fel. Introt var asballt och snyggt...

Permalänk
Medlem

Jag har ett minne av ett spel där man var typ en sorts cyborg. Man bröt sig loss från sitt laboratorium och sedan så slogs man och löste pussel för att komma ut ur den stora byggnaden som man befann sig i. Det var typ en stor skyskrapa, som verkade vara mitt i ingenstans eller nåt.

Snubbarna var i 3D, men bakgrunderna var förrenderade. Det var mycket mer ett pusselspel än skjutspel. Man kunde dock hitta lite laserpistoler lite här och var, men jag har för mig de var ytterst sällsynta.

Gubben man var såg typ ut att vara blå eller grå, och var flintis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneofakind
Det här spelet har jag också tydliga minnen från, tyvärr var jag för liten för att lira klart det. Har faktiskt letat efter det en gång i tiden (säg, fyra år sedan), då jag var säker på att jag hade det på en skiva, tyvärr hittade jag det inte. Och jag vet inte vad det heter, så till min fråga. Vad heter det?

Spelet heter Beneath a Steel sky och är numera gratis att ladda ner. Funkar klockrent med ScummVM, så sätt igång och spela igenom det nu! Toppenspel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen
[B]Detta är ett spel jag och en polare satt länge och kämpade med... Svårt som fan var det. Inte nog med att man fick tänka en del för att lösa pussel, man var tvungen att vara rätt säker i styrningen.
Sen att det var skrämmande med en fräck story var ju inte fel. Introt var asballt och snyggt...

Sen att det på vissa ställen gick å göra så att det inte går att klara av gjorde spelet bara ännu roligare.... Ne d är ett riktigt jävla kul spel, men ruskigt svårt som sagt.

Kolsvart Katt:

http://www.skytopia.com/games/arcade/big/nzs_00.png

Oh by god! vad heter det spelet? jag kommer ihåg det som fan från c64an, nån valross å några flygande katter lr nåt ^^, finns det som freeware nånstans tro?, har nog föresten kasseten nere i källaren, kanske inte särskilt hel numera dock.

Permalänk
Medlem

EF2000

Spelade det med en SUNCOM Talon-spak, så känslan var på topp.

Secret of Mana

...

MS Gorilla (till QBASIC)

Vad skulle man annars göra med skolans 386or? ...

Permalänk
Medlem

Monkey Island serien (underbara spel..)

Sen Alien breed, Gods och lite andra...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Bara jag som hade mac när jag var liten?

abuse

marathon

sim tower

warlords 2

Sim City 2000

Wolfenstein 3d

Crystal Quest

stunt copter

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Har minne av ett spel som man började inlåste i en fängelscell och sen var man tvungen att prata med en vakt för att få mat och med hjälp av gaffeln kunde man ta sig ut igenom fönstret . Någon som vet vilket ?

Theme park :

Secret Agent :

Cosmo's Cosmic Adventure :

Crystal Caves

Permalänk
Medlem

Bästa tråden på länge här i spelforumet Nån borde göra en samling med bilder på alla spel, så att man kan kolla sen om 20 år
Ska komma med ett par bidrag också:

Day of the tentacly

Rise of the triad

Duke nukem 3d

Ganja farmer

Heretic

Hexen

One Must Fall

The secret of monkey island

Whacky wheels

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.