Permalänk

öl vattenkylning

har starka funderingar på att ta en ölmaskin *som dom har på resturanger* då är allt klart 2 slangar till burken med snabbkoppling

Visa signatur

man lär sig något nytt varje dag

Permalänk
Medlem

haha det där kanske till och med kan funka smart

Visa signatur

Speldator: AMD Barton 2800+ > Chaintech 7VJL6 > ATI X800 Pro 256 MB > i-Style TK-6600 > 768 MB DDR > 200 GB HDD

Permalänk

man har ju en far som jobbat på pripps / carlsberg i 25 år så allt finns ska bara plocka ihop det som behövs sen köra igång . ringde honom nu så jag får låna en maskin o testa med . allt sitter ju i den så delarna i datorn som saknas . blir isf mitt första bygge . har aldrig jobbat med hårdvara på det viset . men värt att testa iaf och blir inge onödigt i burken heller . den kyler ner till is om man ställer in den så och cirkulationen räcker gott så jag kan ha den på vinden i huset

Visa signatur

man lär sig något nytt varje dag

Permalänk
Medlem

Den är knappast konstruerat för att kyla så mycket värme och bör gå sönder ganska fort, tyvär. Precis som kylskap..

Permalänk

den kan kyla ölen till is och kommer vara slang isolering runt slangarn sen går det att ställa om flödet . brinner det så brinner det , men värt att testa iaf o se om det funakr

Visa signatur

man lär sig något nytt varje dag

Permalänk
Medlem

ta reda på hur effektiv den är dvs hur mycke energi den kan transportera bort per tidsenhet (effekt).

Permalänk
Medlem

tufft. Häll i ÖL istället för vatten. Första Ölkylda datorn någonsin!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sc0pe
tufft. Häll i ÖL istället för vatten. Första Ölkylda datorn någonsin!

LOL du gav mig en ide haha och en kran ovanpå *moddat* till max det

ska ut imorrn o ska kolla effekten på den

Visa signatur

man lär sig något nytt varje dag

Permalänk
Medlem

sc0pe...jag tvivlar starkt på det faktiskt...har för mig att det var nån som gjorde det med öl pre2k.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.