Bra pris för dessa komponenter?? Hjälp. säljer nog imorg.!

Permalänk
Medlem

Bra pris för dessa komponenter?? Hjälp. säljer nog imorg.!

Jag hade tänkt sälja dessa tre bitar för 2.000:- och undrar nu om jag har lagt ett bra pris eller ett för lågt!!!

Mobo - MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

Prolle - AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Fläkt - Zalman CNPS7000-CU

Köptes in för ca 4 månader sen, sprillans nya.

Snälla hjälp mig här, vet inte vad jag ska sälja det för!...
Note; Moderkortet kostade ca 1200:- och processorn ca 2000:- samt kylaren ca 400:- då de köptes....

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Vad det kosstade när det köptes är ointressant. För att få ut ett bra pris så kolla vad de ligger i nypris här -> http://buggy.no-ip.com

Sedan drar du av ca 10% på det.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Vad det kosstade när det köptes är ointressant. För att få ut ett bra pris så kolla vad de ligger i nypris här -> http://buggy.no-ip.com

Sedan drar du av ca 10% på det.

Idag kostar allt det ca 2.900:- 10% av det är 290:- (avrunda till 300). Så 2.500:- är ett bra pris?

(Edit: Brorsan som postade första posten)..

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

nej dra av minst 35% på nypriset för att få ett bra beganat pris enligt mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipop
nej dra av minst 35% på nypriset för att få ett bra beganat pris enligt mig

Jo tänkte ungefär desamma.. dock förlorar jag för mycket på det. 2.200:- blev det till slut.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Mina 10% blir ca 35% för komponenterna du tittade på, tillkommer frakt från 3 olika butiker. Och alla vet att frakten är inte rolig. Lägg till det på slutsumman så kan du se vart det slutar....

Du har garanti kvar på produkterna vilket är bra. Men säljer du till en polare så visst dra av 35% dikret för att vara snäll.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Sötast

att dra av 10% på begagnat verkar löjligt lite.. och 35%gränsar enligt mig...

Permalänk
Medlem

Ok för att ni ska förstå mig. Gå in på en butik välj delarna och dra av 35% när frakten är medräknad. Så kommer ni att se att det blir ungefär lika som att dra av 10% efter att ha kollat på buggy.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

2000:- låter som ett bra pris!

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||