Permalänk
Medlem

Ja du är man grym så är man... du får från skala 1 till 10 en 11 Synd att inte fler som har råd gör något liknande... Skit roligt o kolla när folk gör sånna här arbeten "byggen" man får inte bara ideer utan man lär sig också en hel del Iaf jag. GRYMT !!! MER MER BILDER MER MER BILDER =P =P

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

jag visade denna tråden för min far som har ett likadant chassie, nu tänker han börja modda och han är 52år!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
jag visade denna tråden för min far som har ett likadant chassie, nu tänker han börja modda och han är 52år!

Sweet. Be han posta lite bilder sen då

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

haha snacka om skön farsa
52 år hehe dom brukar oftast inte gilla nya tekniken i världen...

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Najs

Visa signatur

SyncMaster "17" 172X | Antec Sonata II | MSI K8N Neo2-54G Platinum | AMD Athlon64 3500+ (Winchester) | OCZ Platinum 512x2 (DDR400) @ Dual-Channel 2-2-2-5 | PowerColor ATI Radeon X800XT 256MB

Permalänk
Medlem

Kommer det inge mer :'(

Permalänk
Medlem

Come on!! Mer bilder nu på hur det går!

Permalänk
Medlem

Ok, ni kan hjälpa mig att komma igång med en liten lek. Ni kommer med en massa förslag på vad man använder att slipa i trånga hörnen med, kommer inte åt med varken dremel eller hörnslipmoj. Den vinner som kommer med det bästa förslaget.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

dremel med förlängssladd funkar fint för mig då är det som att hålla ien penna i storlek

annars tejap på lite sanpapper på en rundfil så den inte far runt så borde det gå att slipa i alla fall det grövsta

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Nja, vad jag menar är inte ett utrymme som är svårt att komma åt, utan ett litet utrymme som jag alltså skulle behöva ett riktigt litet verktyg för att komma åt ända in i hörnet med.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Nagelfil
Riktigt fint, keep up the good work!:up:

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

tycket jag skrev det med en stentross och den ledlösa förlängningsladen så funkar det helt ok

kan ju ösa upp en bild så man fattar vart exakt du skall slipa

"Den vinner som kommer med det bästa förslaget" hehe skön tankenöt där

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en helhetsbild på allt som det ser ut just nu! setat och väntat och väntat på mer bilder...

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ja ja! Nu börjar det iallafall röra sig igen. Nu vill man se lite mera bilder.

Permalänk
Medlem

Vad gäller bilder har jag ett litet problem, den kamera jag brukar använda är min brors och han har flyttat ut. Min kamera är ganska värdelös och utlånad. Men men, jag ska jobba på det med.

Får nog spetsa till en nagelfil och sitta och slipa med. Eeek, det kommer att ta tid.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant bygge. Kommer följa det noggrant från och med nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indigoue
Vad gäller bilder har jag ett litet problem, den kamera jag brukar använda är min brors och han har flyttat ut. Min kamera är ganska värdelös och utlånad. Men men, jag ska jobba på det med.

Får nog spetsa till en nagelfil och sitta och slipa med. Eeek, det kommer att ta tid.

Säg te om du ska ha tebax kameran bara, den kanske får åka skytteltrafik

Duvet dendär bulten jag skulle ha av för å få i radiatorn? fick sitta med endast metallsågbladet, jag lovar dig, det tar tid, vet inte riktigt hur det ser ut som du ska slipa, men en nagelfil är ju liksom 0,7mm tjock å har bara "slipförmåga" på ovan å undersidan, har svårt å se hur det skall gå?

Permalänk
Medlem

Så snart jag får tag på en kamera så kommer jag att kunna fixa en uppdatering. Har bland annat gjort alla spacklingar fina och spacklat hålen runt 12cm fläktplatsen bak. Även lådan har fått sig en omgång.

Som sagt; behöver kamera.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indigoue

Som sagt; behöver kamera.

Men prata inte i skägget å säg d te mig då!

Permalänk
Medlem

Ååh, jag blir så irriterad på mig själv. Det finns flera anledningar till att jag inte kommer någon vart på projektet och en av dem är det smärre problemet att jag ska slytta hemifrån och farsan ska sälja huset vilket resulterade i att jag blivit tvungen att packa ner allt + att han ska börja packa ner alla sin verktyg. Sen har det vart väldigt mycket annat tidigare och under sommaren som gjort att jag inte kommit någonvart.

Ser just nu ut som om jag får lägga projektet på is tills jag får tag på en ny arbetsplats.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk

D e lungt. Den som väntar på något gott

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

vi e ju förväntansfulla

Visa signatur

Dagens Citat :Då måste man Ominstalera det förbannade helvetiska Windows SKRÄPET IGEN!!!

Permalänk

ja det e sån som händer men vi får hoppas på ett jevla bra bygge sen då!

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem

NU! Nu har äntligen fått tummen ur arslet. Nu har dremeln startat åter. Nu sitter minneskortet i kameran illa till. Nu hoppas jag att ni stackare som vart med från början inte hatar mig alltför mycket.
Här kommer den första uppdateringen i den nya omgången.
Jag har nu flyttat färdigt och ordnat så att jag kan jobba med bygget på faderns jobb. Kommer att jobba fredagar (ingen skola då), samt några dagar nu under vecka 7 (sportlov).

Startar lätt med vad jag hann med efter att jag installerat mig på arbetsplatsen.

En platta är här utkapad för fäste utav pumpen. Böjd med hjälp utav varmluftspistol.

Här har jag svetsat fast en kloss för att få en distans i höjdled till radiatorn.

Andra sidan.

Här ser ni hur den är med pumpen ditsatt. Men den behöver bättras på, för den satt lite dåligt.

Har här påbörjat rördragningen, jag kommer att dra rör till så när blocken jag kan (utan möjlighet till att mäta på hårdvaran).

Borde komma en till uppdatering ganska snart. Kanske söndag.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk

nice dö

Visa signatur

Intel celeron 2,6ghz, asus p4sx8-x, ati radeon9600 pro, 2x WD 80gib, 160gib maxtor sata, dvd-läsare, cd-brännare, 256 +512 ddr pc3200

Permalänk
Medlem

Förlåt, jag har inte läst..
Endast kollat på bilder..
Men jag undrar, vad ska du göra på sidorna?
Eftersom du kapade det riktiga chassit..

Visa signatur
Permalänk

Snyggbygg! Detta har jag väntat på!

Permalänk

va är de för pump du har??

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem

hehe var ju bara ett år sen du började med det här projektet

neh men det ser ju bra ut, lycka till

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb