Permalänk
Medlem

Är han på mönstring nu eller? Det har ju inte kommit någon update på ett tag. Det är iaf ett fint chassie med mycket spackel

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

mönstring gör man under en dag, två dar om man har otur...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Väntar med spänning på nästa uppdatering...:p

Permalänk
Medlem

Härligt jobbat! Man blir alltid glad när man ser att det är ett hx45 involverat

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=147...

Visa signatur

Pentium Northwood 4 2.4C @ 3.1 Ghz + Arctic Cooling Super Silent 4 TC CPU cooler, MSI 865PE Neo 2-LS + Zalman NB47J heatsink, Arctic Cooling Silentium T1 chassi, 2x 256 MB OCZ pc-3500 Basic Series (SPD), Seagate Barracuda 7200, SATA 120 GB , Leadtek 6600GT + Zalman VF700-Cu, Soundblaster Live!, ViewSonic VP171S, NEC DVD-RW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apoll0+
Härligt jobbat! Man blir alltid glad när man ser att det är ett hx45 involverat

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=147...

Låt mig bara instämma då jag har 2st själv!
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=733

Fint jobbat!

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

Hur går det med bygget?

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk

Ser mycket lovande ut.... Bilder!

Permalänk
Medlem

Hur mkt har det kostat hitills??

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

Kostnaden hittills står någonstans tidigare i tråden, den har alltså inte ändrats något.

Det är så att jag har en hel del saker som kommer nu som jag jobbar häcken av mig inför. Det är träning inför mönstring ~1h/dag. Det är förberedelser för att åka på festival, okej inte såå mycket men ändå. Samt förberedelser för ett lajv, dvs; sy kläder, göra ringbrynja, planera, göra boffervapen mm.

Så tyvärr ligger projektet mer eller mindre på is till efter 11/7.

Edit: Jag är väl medveten om att jag har vart ganska slapp sen förra uppdateringen tills nu.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

har en ringhuva övers gjord i 4:1
läderharnest till högerarmen samt en tabard om du är sugen på lite grejer

sen boffavapen... nej nej det e för fjortisar som springer runt med nike-dojor å svärd gjorda i runskumplast virad med silvertejp

glasfiberstavar liggunderlag sen på med latex å gör det snygt så ser de riktigt bra å dyra ut.

bor i uppsala om du vill låna prylar ( har dock inga vapen men kan nog se till att du får köpa färdiga från polaren som har dem magasinerade)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
har en ringhuva övers gjord i 4:1
läderharnest till högerarmen samt en tabard om du är sugen på lite grejer

sen boffavapen... nej nej det e för fjortisar som springer runt med nike-dojor å svärd gjorda i runskumplast virad med silvertejp

glasfiberstavar liggunderlag sen på med latex å gör det snygt så ser de riktigt bra å dyra ut.

bor i uppsala om du vill låna prylar ( har dock inga vapen men kan nog se till att du får köpa färdiga från polaren som har dem magasinerade)

Nej tack, men tack ändå. Jag har inga problem att fixa de saker jag behöver (förutom skor).

Jag är verkligen inte någon boffertomte. Det här är första lajvet som jag överhuvudtaget skall vara beväpnad. Lajvet (som f.ö. är väldigt seriöst) utspelar sig sen vikingatid och jag skall i år vara en hirdman med beväpning; skäggyxa och rundsköld. Så självklart blir det bra gjorda vapen, antagligen blir det dubbla glasfiberstommar i handtaget och mindre kolfiberskivor i bladet.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indigoue
Nej tack, men tack ändå. Jag har inga problem att fixa de saker jag behöver (förutom skor).

Jag är verkligen inte någon boffertomte. Det här är första lajvet som jag överhuvudtaget skall vara beväpnad. Lajvet (som f.ö. är väldigt seriöst) utspelar sig sen vikingatid och jag skall i år vara en hirdman med beväpning; skäggyxa och rundsköld. Så självklart blir det bra gjorda vapen, antagligen blir det dubbla glasfiberstommar i handtaget och mindre kolfiberskivor i bladet.

skäggyxa? en yxa mad skägg?

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk

tror inte det ^^
men det är tråkigt att du har massa andra hobbies nu när det börjar bli lite ordning på burken (som förövrigt är väldigt fin )
det är tur iaf att du inte har flickvän (antar jag då de tar upp massa tid och man aldrig hinner göra något, speciellt inget sånt som din låda)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thakspsolo

skäggyxa? en yxa mad skägg?

Precis. Självklart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mooreeffoc
tror inte det ^^
men det är tråkigt att du har massa andra hobbies nu när det börjar bli lite ordning på burken (som förövrigt är väldigt fin )
det är tur iaf att du inte har flickvän (antar jag då de tar upp massa tid och man aldrig hinner göra något, speciellt inget sånt som din låda)

Mjo, det hade vart skönt att få färdigt den (färdigt |= färdigt && färdigt == brukbart).
Stämmer bra det, så långt har jag inte hunnit än.

Edit: Nog offtopic nu, annars kommer moderatorerna lukta sig hit och börja radera inlägg/folk.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Indigoue, Stora Höga... Ligger inte det typ nära Stenungsund??

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk

Japp, det gör det, du har säkert åkt igenom där...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Japp, det gör det, du har säkert åkt igenom där...

Jag bor på Orust!!

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk

Ja? Du borde la vart i Stora Höga nån gång då eller? Jag har iaf vart på dendär jävla ön några gånger...

Permalänk
Medlem

vet inte om nån sagt det innan, men det var en kort lilltå du har!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Ja? Du borde la vart i Stora Höga nån gång då eller? Jag har iaf vart på dendär jävla ön några gånger...

Den där jävla ön är rätt OK faktiskt...

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indigoue
Precis. Självklart.

Mjo, det hade vart skönt att få färdigt den (färdigt |= färdigt && färdigt == brukbart).
Stämmer bra det, så långt har jag inte hunnit än.

Edit: Nog offtopic nu, annars kommer moderatorerna lukta sig hit och börja radera inlägg/folk.

hmm kom på en sak om ditt bygge.
Hur hade du tänkt lösa det med IDE ner till hddlådan? Du har fixat Elen ju så det funkar att bara trycka in lådan. Men hur ska du göra med idekablar?
Skulle vara skoj att se hur du gör.

Visa signatur

\o/

Permalänk

han har ju ett stort hål i botten på chassit ner till trälådan, kolla på bilderna ibörjan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
han har ju ett stort hål i botten på chassit ner till trälådan, kolla på bilderna ibörjan...

Ja men då förlorar han ju iden med ett "utdragbart" hddrack eller hur? han måste plocka av sidan, koppla ur IDE-kabeln och sen dra ut racket... eller hur? Då förlorar strömmen lite sin mening eller hur?

Visa signatur

\o/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PgGrrrr
Ja men då förlorar han ju iden med ett "utdragbart" hddrack eller hur? han måste plocka av sidan, koppla ur IDE-kabeln och sen dra ut racket... eller hur? Då förlorar strömmen lite sin mening eller hur?

Det kan ju lösas med längre IDE-kablar, eller hur? För sådana är ju inte särskillt svåra att få tag på, eller hur? Då funkar ju allt som det ska endå, eller hur?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jag tror inte han kommer ta ut lådan så ofta endå så det blir nog inget proplem, men jag förstår va d menar, antar att Indigoue kommer komentera det snart...

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att det här är nog den grymmaste moddningen jag sett på sweclockers, det finns ju grymma också, men jättemånga är så sega, här är det kreativitet.

Och det här var bara för roligt:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indigoue
Edit: Nog offtopic nu, annars kommer moderatorerna lukta sig hit och börja radera inlägg/folk.

Usch, läskiga moderatorer kommer, vi måste gömma oss i skogen och hålla oss ifrån alla stora vägar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardin
men jättemånga är så sega

Hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det kan ju lösas med längre IDE-kablar, eller hur? För sådana är ju inte särskillt svåra att få tag på, eller hur? Då funkar ju allt som det ska endå, eller hur?

Eller hur?

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk

hm jaha va e nu dett för tjavs?

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem

shit ja måste bara säga att den där datan kommer att bli grym då du är klar.... när kommer nästa uppdatering ??