Permalänk
Medlem

bygga egen usb converter.? ps2 till usb

ja frågan är jue den. går det att bygga om en ps2 kontakt till usb.? i så fall. hur gör man! finns det nå kopplings schema?

andledning. mitt moderkorts ps2 kontakt har lagt av. behöver ha datorn. allt funkar utom tangentbord. testat me flera.

så skulle vara intressant att veta. så man slipper köpa nytt moderkort

O.B.S
har inte pengar att köpa.
utan måste bygga den.

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk

finns att köpa på clasohlson till en vettig penning

http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/324024_X_2004...

artikelnummer på clasohlson.se är : 32-4024

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [dannzig]
finns att köpa på clasohlson till en vettig penning

http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/324024_X_2004...

artikelnummer på clasohlson.se är : 32-4024

om du läser så står det bgga egen usb converter.

anledning att jag vill bygga en är för att jag har 0 kr efter att handlat julklappar för 6000 kr.
jag har det mästa grejerna så jag tror jag kan bygga en. men vill veta ifall det går.

efter som det finns jue från usb - ps2 som man får me usb möss.
tänkte jag om man bara kunde vända den

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk

Ska du bygga en PS/2 eller Playstation2- converter?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Ska du bygga en PS/2 eller Playstation2- converter?

nej ps2 kontakt är tangentbord och muskontakt oxå.....

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk

om jag ger dig ett tips på en ENKLARE väg så betyder inte det att du måste vara otrevlig tillbaka.

din otacksamma jävla stil går INTE hem hos mig.

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster
om du läser så står det bgga egen usb converter.

anledning att jag vill bygga en är för att jag har 0 kr efter att handlat julklappar för 6000 kr.
jag har det mästa grejerna så jag tror jag kan bygga en. men vill veta ifall det går.

efter som det finns jue från usb - ps2 som man får me usb möss.
tänkte jag om man bara kunde vända den

Om man köper julklappar för 6000kr så måste man väl ändå kunna köpa en PS/2 adapter på Classe för 119kr eller hur?

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster
nej ps2 kontakt är tangentbord och muskontakt oxå.....

Nej?
Anslutningen på moderkortet heter PS/2, inte ps2.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Han frågar om hur man gör, inte om massa snutiga komentarer?

Napster - Jag har sett en "guide" på internet, prova google. Jag hittar inte just nu i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [dannzig]
om jag ger dig ett tips på en ENKLARE väg så betyder inte det att du måste vara otrevlig tillbaka.

din otacksamma jävla stil går INTE hem hos mig.

jag menade inget illa med det jag svarade.. bara det att jag skrev bygga egen..
om det tog det som att vara otacksamm då förstod du mig helt fel

wizard nej om man har bränt alla sina pengar så har man inte råd. får inte cash fören den 23 och kommer då beställa nytt moderkort.

Visa signatur

§1. Aldrig jag som börjar att har fel eller gjort något fel. §2 Skulle det mot förmodan vara så se §1

Permalänk
Medlem

letar också efter en guide för detta, nån som har hittat nåt?
EDIT: oj trodde att det rörde sig om playstaion 2

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro att du kan bygga en egen billigare, sitter en spec IC krets i convertrarna, har inte sett ngn sådan för privat inköp. Att bygga eget är sällan billigare då det gäller elektronik.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

En PS/2 och USB kommunicerar inte på samma sätt och med samma signaler. Den enda anledningen till att det går att sätta en liten adapter på vissa möss är att kretsen i Musen känner av vilket interface den är inkopplad till och anpassar sig. Det är inte svårt att tillverka en mus som kan använda bägge.

Men att bygga en egen adapter som omvandlar USB till PS/2 för tangentbord är inget som du kommer att klara och det kommer inte bli billigare än att köpa en färdig.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."