Min router är död, köpråd för en ny?

Permalänk

Min router är död, köpråd för en ny?

Tjena!
Det är så att min router dog nyss, så nu behöver jag en ny router pronto! Undrar nu, vad skulle ni rekommendera? Innan så hade jag en D-link DI-704p(den hade printserver, men jag behöver inte det längre), är ute efter en stabil router som inte krashar för mycket Vill köpa den imorgon så om den går att köpa på något varuhus vore inte fel, men om fördelarna överväger nackdelarna så kan jg tänka mig att vänta och köpa en bättre.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ta en 3com eller linksys, de bådar för bra kvalitet... om du har riktigt mycke flis så köp en cisco, men de e lite överkurs

Permalänk
Medlem

köp inte d-link!!

OT: Grym sign martinos98

Visa signatur

TILLBAX MÄ ÖVRIGA ÄMNEN!!!

Permalänk

har haft 2 st netgear routrar nu ,en med wire och en wireless (108 mbit) ... Har aldrig fått upp hastigheten på nån av dom kan jag bara meddela, gå liksom max i 20 mbit .... Har pratat med kundservice och dom hävdar att det måste vara något fel på mina produkter. Har dock inte orkat byta nån av dom :P...

Visa signatur

3700+ 64 San Diego: Gainward 7800GTX: Asus A8N-E: 4x512 Corsair Vs: DiamondMax 200gb: Sonata II:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnbaNjo
har haft 2 st netgear routrar nu ,en med wire och en wireless (108 mbit) ... Har aldrig fått upp hastigheten på nån av dom kan jag bara meddela, gå liksom max i 20 mbit .... Har pratat med kundservice och dom hävdar att det måste vara något fel på mina produkter. Har dock inte orkat byta nån av dom :P...

http://www.netgear.com/images/products/thumbnails/wgt624.jpg

har en likadan några 108Mbit kan man glömma men har iaf kommit upp i 65Mbit så de måste va nått konstigt med din...
Funkar fint för mig iag klara min 24/1 fin fint

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trigger_pd
har en likadan några 108Mbit kan man glömma men har iaf kommit upp i 65Mbit så de måste va nått konstigt med din...
Funkar fint för mig iag klara min 24/1 fin fint

65 mbit är bra för en trådlös produkt på 108, man brukar räkna med att man får ut hälften av hastigheten eftersom den trådlåsa tekniken bygger på CSMA/CA på lager 2.

Jag vet inte vad kriterierna är så det kan vara svårt att rekommendera någon..
Trådlös ? eller ej..

Linksys gör bra trådlösa produkter och även vanliga. Netgear använder jag själv och det har fungerat hur bra som helst för mig...

// Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Även jag använder Netgear (Just den routern som är på bilden längre upp, WGT624). Och det har fungerat utan några som helst problem

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Köp en linksys

Visa signatur