Permalänk
Medlem

övertalning om 12/9

Vi bor i en villa mindre än 650m från närmaste telestation ock kan därför få vdsl av bbb (12/9) Problemet är bara det att vi har erbjudande från sas att få glocalnet 8/1 för circus 180:-/månad
bbb's pris är 399. Jag har försökt att få han att inse att de där 8 xtra i ul e sååå bra men det går inte in -"ta 210x12 så ser du hur mycket det skiljer" etc

Någon som har ngt bra övertalniings tipps etc ? jag menar 399:-/månad ligger väl telia 8000 på ?

Visa signatur

Sallad är inte mat, det är matens mat.

Permalänk
Medlem

450 kr/månad tror jag vi betalar för vårat Telia 8000.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Medlem

Är du 100 på att du kan få VDSL? De tilldelar bara vissa VDSL om det finns platser kvar i telestationen. Annars får du ADSL2+ Upp till 24Mbit/s (1Mbit uppladdning)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk

Om det är "han" som betalar så får han väl välja själv. 180 kr per månad låter som ett mycket bra pris för 8/1 Mb/s.

Permalänk
Medlem

Du kommer att komma in alla bra hubbar på Dc om ni tex ska använda det eftersom uploaden ligger såpass högt, så om det är någon som intresserar han som betalar uppkopplingen så kan det vara värt att nämna för annars kommer ni bara in på slitna ADSL hubbar.

Du får ju mer för pengarna... Känns också som BBBs nät är stabilare också.

Hoppas de hjälper något.

// Mvh Aries

Permalänk
Medlem

399/12+9 = 19:- per mb
180/8+1 = 20:- per mb

vdsl är billigare per mb :P, snabbare också

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

tackar ska försöka övetala hnm. (synd att man inte har svart bälte i övertalning =/

EDIT: hnm/han = min farsa... och ja det kan bli svårt med tanke på att 180:-/per månad för 8/1 är ett jäkligt bra pris

Visa signatur

Sallad är inte mat, det är matens mat.

Permalänk
Medlem

jag skulle ta 8/1 för 180:- isf
har själv vdsl men för det priset skulle jag byta operatör..

Permalänk
Medlem

Du kan inte säga att du är villig att lägga mellanskillnaden själv eller något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aries
Du kommer att komma in alla bra hubbar på Dc om ni tex ska använda det eftersom uploaden ligger såpass högt, så om det är någon som intresserar han som betalar uppkopplingen så kan det vara värt att nämna för annars kommer ni bara in på slitna ADSL hubbar.

Du får ju mer för pengarna... Känns också som BBBs nät är stabilare också.

Hoppas de hjälper något.

// Mvh Aries

man kommer väll inte in på några speciella hubbar med vdsl, man kommer väll in på samma som om man hade adsl?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

funderat på att säga att jag kan lägga 200:- i månaden.. frågan är bara om det värkligen är värt det, dl blir ju i stort sätt samma eftersom folket har runt 10 i ul, det är isf högre ul som jag vill komma åt för att komma in på hubbar etc

Känns lite konstigt att pröjsa 200:- i månaden själv för att kuna ul .D

Visa signatur

Sallad är inte mat, det är matens mat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moG1
funderat på att säga att jag kan lägga 200:- i månaden.. frågan är bara om det värkligen är värt det, dl blir ju i stort sätt samma eftersom folket har runt 10 i ul, det är isf högre ul som jag vill komma åt för att komma in på hubbar etc

Känns lite konstigt att pröjsa 200:- i månaden själv för att kuna ul .D

Fick jag 200:- i månaden, så skulle jag betala 200:- för 12/9.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moG1
funderat på att säga att jag kan lägga 200:- i månaden.. frågan är bara om det värkligen är värt det, dl blir ju i stort sätt samma eftersom folket har runt 10 i ul, det är isf högre ul som jag vill komma åt för att komma in på hubbar etc

Känns lite konstigt att pröjsa 200:- i månaden själv för att kuna ul .D

Eller så kan ni ju gå "halva vägen var" så du betalar 100 kr istället och han 100 kr för "att få tyst på dig". Det skulle jag gå med på jag var farsa iaf Fast för att det ska funka så förutsätter det nog att du tjatar riktigt ordentligt innan

Permalänk
Medlem

Lite offtopic. Får man 5 eller 1 IP-adress när man har BBB VDSL?

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

numer är det väll bara 1 och vill man ha fler kostar det 25:- extra i månaden...
Men jag vet inte...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moG1
funderat på att säga att jag kan lägga 200:- i månaden.. frågan är bara om det värkligen är värt det, dl blir ju i stort sätt samma eftersom folket har runt 10 i ul, det är isf högre ul som jag vill komma åt för att komma in på hubbar etc

Känns lite konstigt att pröjsa 200:- i månaden själv för att kuna ul .D

Om du funderar på om det är värt 200 kr i månaden, hur kan du då ens komma på tanken att din far skulle tycka att det är värt 200 kr, för att hans unge ska kunna sitta och tanka extra mycket på nätet? Vore du min unge så skulle jag inte ge dig några extra Mb. Man klarar sig gott på 8.

Någon gång måste även du växa upp och inse att smakar det så kostar det. Eftersom du själv är tveksam till att betala 200 så borde du inse att det inte är värt det. 180 kr är BILLIGT dessutom.

Nog med moralpekpinnar nu, men tänk över om du verkligen blir så mycket lyckligare av de där extra Mbiten.

Permalänk
Medlem

Har BBB VDSL och 5 dyn ip adresser + att man kommer in i 10mbitonly hubbar.

Permalänk
Medlem

supernöjd med mitt vdsl 12/9 har funkat perfa i över ett år , bra ping och bra dl , ul

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk
Medlem

Varför kollar inte folk upp ens de enklaste och mest lättillgängliga saker innan dom frågar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoLLeN
Lite offtopic. Får man 5 eller 1 IP-adress när man har BBB VDSL?

.... Eller svarar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
numer är det väll bara 1 och vill man ha fler kostar det 25:- extra i månaden...
Men jag vet inte...

Från http://www.bredbandsbolaget.se/se/product_bredband_dsl_24.jsp...

Citat:

Bredband via telejacket

Bredbandsanslutning – upp till 24 Mbit/s *
Fem epostadresser – 10 MB lagringsutrymme/styck
Fem hemsideskonton – 20 MB lagringsutrymme/styck
Fem dynamiska IP-adresser eller köp egen fast IP-adress
Lån av bredbandsmodem under abonnemangstiden
Kostnadsfri kom-igång-hjälp, om du vill
Kostnadsfri kundtjänst och support
6 månaders bindningstid
1 fri film från SF Anytime (värde 29 kr)

Citat:

Fast IP-adress

För 30 kronor i månaden kan du få en egen fast IP-adress.

/H

P.S.
BoLLeN och Kilroy,
Ta det inte personligt - era två inlägg var en perfekt ilustration av ett inte direkt ovanligt fenomen.
Och ja, jag är på extra "taggit" humör i dag.

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

"Numer är det väll bara 1 och vill man ha fler kostar det 25:- extra i månaden...
Men jag vet inte..."

Jag skriver klart och tydligt att jag inte vet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag skriver klart och tydligt att jag inte vet...

Såg det.
Hoppas då såg mitt P.S.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moG1
tackar ska försöka övetala hnm. (synd att man inte har svart bälte i övertalning =/

EDIT: hnm/han = min farsa... och ja det kan bli svårt med tanke på att 180:-/per månad för 8/1 är ett jäkligt bra pris

Men varför betalar inte du bara dem där extra slantarna utöver 180 spänn då kan ju inte vara så svårt, haru inga pengar dela ut tidningar eller något annat...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

säg volkswagen polo eller golf gti, den jämförelsen borde han förstå. båda tar dig ifrån a till b, men golfen gör det fan så mycket roligare/bättre/snabbare/etc/omg .

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Varför kollar inte folk upp ens de enklaste och mest lättillgängliga saker innan dom frågar...

.... Eller svarar.

Från http://www.bredbandsbolaget.se/se/product_bredband_dsl_24.jsp...

/H

P.S.
BoLLeN och Kilroy,
Ta det inte personligt - era två inlägg var en perfekt ilustration av ett inte direkt ovanligt fenomen.
Och ja, jag är på extra "taggit" humör i dag.

Trodde det där uppgifter för ADSL.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFT
Har BBB VDSL och 5 dyn ip adresser + att man kommer in i 10mbitonly hubbar.

Vem använder DC ändå?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1