Permalänk
Medlem

Hjälp! Netgear WGR 614

Jag har problem med min trådlösa router. Den "lägger" av ibland, min connection mellan dator och router upphör, och jag måste starta om routern för att det ska funka igen. Ibland händer det jätte ofta, men ibland kan det fungera prima ett långt tag. Sedan har jag problem med att port forwarda, jag har försökt hur många gånger som helst att bli active i DC, men det går bara inte, jag har ställt in den på att släppa igenom en port men det fungerar endå inte, trots att jag gjort allt rätt. Nu har jag lyckats med att jag kan ladda ner från min qeue, men jag kan inte söka
(Jag har fått det att funka med en annan router). Finns dett nått hopp, hur gäller garantin, jag är grymt besviken på den här routern! Har någon annan liknade probs???

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

jag har precis samma problem, att internet lägger av, framförallt om man lämnar burken idle en stund. sitter på comhem.

verkar funka så länge man skickar några bitar då och då, men när datorn bara står och tankar lägger anslutningen av efter en stund. tappar inte kontakten med routern dock, utan routern tappar kontakten med nätet.

jag har surfat massa forum angående detta och det verkar som det är flera som har samma problem med wgr614 och kabelmodem. vad har du för lina?

Permalänk
Medlem

BBB 10-mbit, jag tror jag vet varför skiten lägger av nu, den blir helt enkelt för varm. Det lustiga är att det inte alltid har varit så :S men nu lägger jag kyl block på den som jag byter efter ett par timmar och nu funkar det jätte bra, dock kan jag inte bli active i DC

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

Min ena (hade tre) gick sönder. Skickade tillbaks den och bytte mot en Linksys.

Att bli aktiv i dc++ var dock inga problem för min del, har också bbb 10/10. Öppna en port i routern och forwarda till den datorn som kör dc++. Ställ in din externa IP i dc++ och porten. En bra idé är att alltid ge samma IP till de olika datorerna på nätverket så slipper man krångla med portforwardingen mer än en gång.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har ju ett erbjudande nu med en router som heter NGWG614 och jag antar att detta är samma som ni har problem med. Den kostar 700 spänn med trådlöst USB kort. Jag tyckte det va jävla bra pris och netgear ska ju vara ganska bra grejer.. men jag vet inte om det är värt att köpa? fast man kan väll alltid testa. Blir fel får man väll byta.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

hmm...

Förstår inte att folk orkar hålla på med diskussioner fram o tillbaka om Netgear och Dlink.
I mina ögon är dom inte mkt värda, lägg nån krona extra o köp nåt bättre!
Kollar man i detta forum så skrivs det varje dag om dlink o Netgear som inte funkar.

Köp en Linksys från cisco systems, den fungerar garanterat eller en 3com...

tack för mig