Permalänk
Medlem

Antipiratbyrån i razzia mot Bahnhof

http://www.idg.se/ArticlePages/200503/10/20050310125531_CS/20...

Skulle vara kul att höra era kommentarer kring detta. Jag tycker det är skrattretande att det kan ske överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

men shit då, rena rama stazi-fasoner...

Permalänk
Medlem

Dom är fan värre än Gestapo!

Visa signatur

MCP Web Developer

Permalänk
Medlem

deras hemsida hostas ju på bahnhof också, väldigt bra...japp

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

"Det kronofogden söker är namnen på abonnenterna bakom ett antal IP-nummer som registrerats i samband med nerladdning. "

Men, nu är jag förvirrad har dom inte sagt att IP-numren INTE registreras, dom sa det när dom blev anmälda till PUL för att dom just registrerat Ip-nummer, "nää så fungerar det inte, det är ett program som gör allt automatiskt, vi registrerar inget" lät det för ett par dagar sedan...

Vad sjuttsingen håller dom på med?

Permalänk
Medlem

Hm, hängde inte riktigt med. Menade APB att det var en server tillhörande Bahnhof som delade ut filmerna och musiken eller att det var en konsument med Bahnhof som ISP som satt upp en server hemma och delade ut materialet?

Alla som har en FTP-server hemma! Är de i farozonen också? Ok om APB ger sig på användare som aggerar "dump" men att göra en razzia för "fyra filmer och åtta cd-skivor" känns ju rätt sjukt...

Hur som helst tror jag att APB kommer ta död på fildelningen och detta kommer i sin tur leda till att utvecklingen/uppbyggnaden av olika teknsiska lösningar kommer hämmas rejält! Det har sagts förut men jag säger det igen; vem fan behöver 100mbit/s för att surfa på Aftonbladet.se?

Permalänk
Medlem

Razzia mot internetleverantör

Snubblade över denna länken nyss:

"Kronofogdemyndigheten har under dagen slagit till mot internetleverantören Bahnhof på jakt efter piratkopierad film och musik. Bakom anmälan ligger Antipiratbyrån"

http://www.idg.se/ArticlePages/200503/10/20050310125531_CS/20...

Bahnhofs pressmeddelande
http://isp.bahnhof.se/nyheter/Bahnhof_pressmeddelande.pdf

"Kronofogden hittade tusentals filmer och musikfiler
Flera servrar har tagits i beslag i samband med tillslaget mot internetleverantören Bahnhof.
På servrarna hittades ett superarkiv med mycket stora mängder kopierad musik, film och datorspel.
Nu lämnar Antipiratbyrån in en polisanmälan. Ansvariga riskerar fängelse och miljonböter."

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,615543,00.html

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

va häftiga dom är...jävla fjantar
varför tror dom att dom e nån sorts poliser för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
"Det kronofogden söker är namnen på abonnenterna bakom ett antal IP-nummer som registrerats i samband med nerladdning. "

Men, nu är jag förvirrad har dom inte sagt att IP-numren INTE registreras, dom sa det när dom blev anmälda till PUL för att dom just registrerat Ip-nummer, "nää så fungerar det inte, det är ett program som gör allt automatiskt, vi registrerar inget" lät det för ett par dagar sedan...

Vad sjuttsingen håller dom på med?

Det kan man fråga sig!

Vi har en ny säpo i stan tydligen

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk

Fattar inte riktigt vad problemet är. Har Banhof olagliga saker på deras servrar, eller är det kunder som har det?
Om det är kunder, vad gör då "Kronofogdemyndigheten" där?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Jag kan för mitt liv inte begripa vad Kronofogden har där att göra?? Det måste ju vara den där Pontén som känner någon halvhög chef där och bad dom följa med bara för att det skulle vara lite mer läskit.

Och Bahnhof sen då!
Om jag hade ett företag och APB stormade in där med nåt beslut från domstol i handen skulle dom få feta foten i rektum med hälsningen "Kom tillbaka med polisen!"

Permalänk
Medlem

När jag blir utsatt för brott läggs det ner samma sekund som jag lämnat polisstationen..
Men för detta kan man avsätta 20 tjänstemän?!
Söka reda på 3 IP-adresser? Varför behöver man 20 personer? Skall de bära ut en hel serverhall?

Vi är inte lika inför lagen längre. Vi har uppenbarligen fått en ny adel som måste prioriteras före resterande delen av befolkningen.

Edit:stavfel

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

ahahah det är ju deras egna internetleverantör!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Fattar inte riktigt vad problemet är. Har Banhof olagliga saker på deras servrar, eller är det kunder som har det?
Om det är kunder, vad gör då "Kronofogdemyndigheten" där?

"De söker efter fyra filmer och åtta cd-skivor som ska ha piratkopierats och ligger på någon av servrarna."

verkar så nästan.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
När jag blir utsatt för brott läggs det ner samma sekund som jag lämnat polisstationen..
Men för detta kan man avsetta 20 tjänstemän?!
Söka reda på 3 IP-adresser? Varför behöver man 20 personer? Skall de bära ute en hel serverhall?

Vi är inte lika inför lagen längre. Vi har uppenbarligen fått en ny adel som måste prioriteras för resterande delen av befolkningen.

Fy fan vad du har rätt! Skicka en insändare till en större tidning.

Permalänk
Medlem

Luktar desperation från APBs sida. Får se vad som kommer ut av detta. Kanske har snöbollen satts i rullning och jag tror den rullar åt ett helt annat håll än APB tänk.

Permalänk

Gestapofasoner

Permalänk
Medlem

Är Henrik Pontén Sveriges just nu mest hatade person?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå varför fogden är med i leken, är det ett brott så ska väl polisen vara de som ingriper.

Permalänk
Hedersmedlem

Ändrade topic till mer beskrivande.

Permalänk
Medlem

Hehehe, enligt vissa på idg så ligger antipiratbyråns hemsida på Bahnhof, kanske är ett desperat försök att få alla ddos att försvinna?

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Privata företag kan numera alltså skicka runt kronofogden lite hur som helst?
Tror nån borde ringa BalkanBob AB et all och skicka lite "försäkringar är bra, du borde skaffa en innan eran lokal brinner ner eh?"-folk till APB.

Leksakspoliser...

Permalänk
Permalänk
Medlem

APB är så jävla patetiska.

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk

Börjar ju fan likna mer och mer öststatspolis

Åteigen skulle jag gärna vilja läsa APB's metoder om dom är rätt eller inte?

Permalänk
Medlem

Hoppas dom inte visste om att deras sida låg på bahnhof, helt klart årets tabbe hittills =).

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Permalänk