Permalänk

Gtr

Nån annan mer än jag som sitter och njuter av denna skapelse? Så här ska ett bilspel se ut. Underbar kontroll(med ratt förstås), ljudet får man ståfräs av och grafiken går inte av för hackor den heller. Finner det väldigt svårt att motivera mig till att spelat GT4 efter att ha spelat detta. Svenskutvecklat dessutom :).
Jag kör på Simulation, har spelat en hel del F1 challenge och det är en njutning att ta bilen runt på dom olika banorna. Kör långt ifrån bra, men det är ju kul att få lära sig. Det påstås att det ska vara som att köra dessa bilar i verkligheten om man kör i Simulation men jag har tyvärr aldrig fått köra en sån bil, så jag vet inte :). Det känns verkligt i varje fall. Ett toppbetyg på detta spelet, kan det bli bättre undrar jag.
Arkadbilspels-älskare ska nog hålla sig borta från detta spelet och har man ingen ratt kan jag tänka mig det är rätt värdelöst att köra. Älskar man verklighetstrogna bilspel och dessutom älskar motorsport så är detta ett givet köp.

Permalänk
Avstängd

joo,, ventar på att den egelska verren ska komma hit,,,suger på tyska dom som finns nu...nån som vet nått om när??står ju bara q1 2005 i demo2

Visa signatur

♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪

Permalänk

Släpptes idag i Sverige. Hade förbokat det på Gamesmix, och det kom i brevlådan i morse.

Permalänk
Avstängd

omg!!!webhallen har stängt vA?!!!11

Visa signatur

♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av serios
omg!!!webhallen har stängt vA?!!!11

Durrhh no shit Sherlock ,
Du får väll åka in imorgon

Permalänk
Medlem

Jodå, har suttit å nött det här spelet i veckan. Klart bästa bilspelet hitills. Fick mitt ex av webbhallen redan i Måndags.
Hoppas bara på att få se lite mer svensk och engelsk talande snubbar på online spelen nu. Har mest varit massa tysk talande folk på dom servrarna jag har spelat på.

Visa signatur

Amd xp 2500+ Abit NF7 Rev 2 1Gb Ram HIS Excalibur Radeon 9600 XT Turbo Sb Live 5.1

Permalänk
Medlem

Vill ha det men är inte så sugen att ha deras kopieringsskydd på min dator, har hört läskiga historier om att Starforce kan göra jobbiga saker med datorn. :/

Permalänk

Har haft ett par Codemasters-spel som använder Starforce och har aldrig upplevt några problem med det. Det gnälls nog mest för gnällandets skull.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja kalla det för överdrivet skitsnack.
Har mer än 1 spel med starforce skydd och jag har aldrig märkt av att det har ställt till med något.

Visa signatur

Amd xp 2500+ Abit NF7 Rev 2 1Gb Ram HIS Excalibur Radeon 9600 XT Turbo Sb Live 5.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigLalla
Jodå, har suttit å nött det här spelet i veckan. Klart bästa bilspelet hitills. Fick mitt ex av webbhallen redan i Måndags.
Hoppas bara på att få se lite mer svensk och engelsk talande snubbar på online spelen nu. Har mest varit massa tysk talande folk på dom servrarna jag har spelat på.

Först och främst ska jag lära mig köra hyffsat offline sen är det möjligt jag testar lite online.

Edit: Rätt konstigt att webhallen leverarar innan release-datum. Har väl hänt tidigare har jag för mig. Inte mig emot, men borde dom inte få på fan för det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Först och främst ska jag lära mig köra hyffsat offline sen är det möjligt jag testar lite online.

Edit: Rätt konstigt att webhallen leverarar innan release-datum. Har väl hänt tidigare har jag för mig. Inte mig emot, men borde dom inte få på fan för det?

Jag tänker då inte stämma dom!

Fick mitt ex i måndags med, dock så e ja rätt kass på de.. ska öva hela helgen nån som e sugen på en cup sen nån gång?

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Tar och svarar här med då..

Jag är sugen!

Permalänk
Medlem

Testade demot, körde med tangentborde. Helt-jävla-omöjligt. Börja fan slira i varje väng . Fast kan tänka mig att det är roligt med ratt. Men helvete vad svårt det var

Permalänk
Medlem

Måste säga att det är det bästa race-spelet just nu!
Känslan är överlägsen och ljudet… mumma! Funderar på spela in motorljudet och bränna ned det på en skiva och spela i bilen….;-)
Fast det är knepigt, precis som i verkligheten antar jag..

Det är bara nåra grejer jag retar upp mig på:

1. När det regnar syns inte det på vägbanan, det blir ex inga reflexer som funnits i alla racing-spel sedan några år tillbaka.. Eller är det någon grafik inställning, har max på allt?

2. Strålkastarna! 24h timmars kör man i mörker trots att man har strålkastarna på! Eller finns det nåt trick? Helljus? Har inte hittat nåt i manualen, bara headlights…

3.Handbroms verkar inte funka, har konfat den till ratten men hur jag än gör händer inget när jag drar i kryckan… Nu vet jag att man inte "ska" använda kryckan i den här typen av racing men den skulle ju vara "bra" att styra med när man hamnar i gräset… Nån annan med samma prob?

Finns lite buggar men men vilket spel har inte det..

Visa signatur

640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst
"Bill Gates, Microsoft, 1981"

Permalänk
Medlem

Jag har haft det ett bra tag. Köpte från tyskland direkt när det kom ut.
Men jag blev ganska besviken faktiskt, jag har varit stort fan till simbin ända sedan det blev klart att dom skulle göra spelet för att jag gillar FIA GT klassen väldigt mkt och har varit på tre deltävlingar. Men man får ju ingen vägkänsla ( har dock ej testat 1.3 än ) repris delen är kass och det är för mkt buggar. Det var roligt att hotlapa i ca en månad men jag köpte det i hopp om endurace racing vilket man ju ej fick någon känsla av. Nä jag håller mig till GTP och GPL. Helt underbart att köra WOSEC serien som är långlopp. 6 timmars på Suzuka den 9 april .

/ André

Visa signatur

"Kan du bli bäst i världen?
- Vem är bäst i världen nu..? Michael Schumacher? Han har ingenting som jag inte har. Han har också två armar, två ben och en hjärna. Jag har kapaciteten, det gäller bara att använda den."

Permalänk
Medlem

är detta spel värt att köpa om man bara kan lira offline då ?
har ratt iaf +modem :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
är detta spel värt att köpa om man bara kan lira offline då ?
har ratt iaf +modem :/

Ja det tycker jag nog även om jag själv kör ganska mycket online, även när jag bara vill träna.
Det ger en extra kick att vara jagad av en riktig person eller att jaga själv, datorn stressar man i regel inte av så lätt men människor är ganska lättstressade
Men spelar du bara offline så får du ändå många timmars kul racing de törs jag nog lova, om du gillar typen av spel alltså.
Det är ju trots allt inget arkadspel.

Permalänk
Medlem

jooo alltid roligare om man får spela online

men blir nog ett köp då kanske får se om jag vågar, vill gärna prova det före också

Edit: är inte den som köper spel så ofta så då jag väl köper vill jag inte bli besviken...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jag är inte så överdrivet förtjust i den där sortens bilar, dom släpper alldeles för plötsligt, men motorljuden är i toppklass

Det här verkar desto mer lovande, simbins nästa projekt
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=18381

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
Jag är inte så överdrivet förtjust i den där sortens bilar, dom släpper alldeles för plötsligt, men motorljuden är i toppklass

Det här verkar desto mer lovande, simbins nästa projekt
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=18381

Tror du verkligen väghållningen är bättre på gamla GT-bilar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Tror du verkligen väghållningen är bättre på gamla GT-bilar?

Väghållningen är knappast bättre, men jag tror också att de gamla bilarna kommer vara mer underhållande att köra då de förmodligen är mer förlåtande i vissa situationer. När man går över gränsen och tappar greppet i däcken så bör det gå mycket mjukare och vara mycket lättare att köra med kontrollerad sladd i GT Legends än i GTR. I GTR så innebär ju oftast en sladd att man tappar kontrollen över bilen.

Om de kommer inkludera äldre versioner av banorna som är befriande från chikaner och andra farthinder så kommer även banorna vara roligare att köra.

Permalänk
Inaktiv

GTR är ett underbart spel. Men hade helst sett ett likadant spel, med samma fysikmotor, fast med de gamla härliga Grupp C-bilarna. Rejsa runt på ringen i en Porsche 956, försöka knäcka Bellofs mästerliga tid. Det vore något det... Le Mans vore heller inte fy skam att köra

Ett wallpaper jag haffsade ihop på Porschen

Permalänk
Medlem

Då borde du testa GTP modden till NASCAR Racing.
http://www.bhmotorsports.com/NR2003/GTP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Om de kommer inkludera äldre versioner av banorna som är befriande från chikaner och andra farthinder så kommer även banorna vara roligare att köra.

Synd som fan att inte Nordslingan eller LeMans kommer att inkluderas pga för höga licenskostnader Det samma gäller väl världens genom tiderna snyggaste amerikanska bil (iof konstruerad i england), Fort GT40

GT LEgends är annars något jag ser fram mot, även om jag är ganska så tveksam genremot känslan. Inget spel baserat på ISI-motorn har gett mig den där riktiga kicken.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Då borde du testa GTP modden till NASCAR Racing.
http://www.bhmotorsports.com/NR2003/GTP

Yes, jag har funderat på det. Kör just nu Prototyp C-modden till F1 Challenge

En liten film på modden oxå.

Skall spana in GTP-modden närmare!

[edit]Kan ju förresten passa på att tipsa om hotlaps.de, där ni kan skicka in era snabbaste varv i spelet. Är själv moderator där så är det något ni undrar över är det bara att fråga[/edit]

Permalänk

Vad finns det för bilar? Finns det Jaguar och Aston Martin?

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Tror du verkligen väghållningen är bättre på gamla GT-bilar?

Nej det tror jag inte, men Fogel70 förklarade ganska bra varöfr dom äldre borde vara roligare att köra.

När man tappar greppet i Gpl så är det som en klapp på axeln, men i GTR så blir det en käftsmäll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Synd som fan att inte Nordslingan eller LeMans kommer att inkluderas pga för höga licenskostnader Det samma gäller väl världens genom tiderna snyggaste amerikanska bil (iof konstruerad i england), Fort GT40

GT LEgends är annars något jag ser fram mot, även om jag är ganska så tveksam genremot känslan. Inget spel baserat på ISI-motorn har gett mig den där riktiga kicken.

Men nordslingan finns ju att ladda ner till GTR så den kommer säkerligen att finnas till det nya.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
Nej det tror jag inte, men Fogel70 förklarade ganska bra varöfr dom äldre borde vara roligare att köra.

När man tappar greppet i Gpl så är det som en klapp på axeln, men i GTR så blir det en käftsmäll

Hehe, god jämförelse. Ok, jag förstår vad ni menar. Håller med om att det ska bli intressant iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Men nordslingan finns ju att ladda ner till GTR så den kommer säkerligen att finnas till det nya.

Det brukar vara en markant kvalitetsskillnad mellan banor gjorda av amatörer och de som är gjorda av proffs.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare