Permalänk
Medlem

Kritik på hemsida

Skulle behöva lite kritik på designen här.

http://home.no/klurigheter

Permalänk
Medlem

sidan känns lite tråkig och "gammalmodig" annars bra färgval skulle vara bättre om den var gjord i större format

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk
Medlem

Ser fint ut. Centrera sidan bara tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut, dock hade jag nog sett att du hade gjort något roligare med mojerna i loggan, så att de står ut lite. 3d-effekt eller nåt, så de inte är så platta. Ger loggan lite liv.

Sidan validerar inte, men det kanske du inte prioriterar. Vet du inte hur du validerar finns det besvarat flertalet gånger på forumet, bara att söka och kolla FAQ(tror jag?).

Kanske någon typ av bakgrundsmönster? Kanske bara ser konstigt ut, jag vet inte.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Validera ska jag göra ner sidan är klar
Vet inte, jag tycker det ser bra ut när den är åt vänster, men centrerad ser också bra ut!
Kan man göra någon lösning så att besökaren kan välja?

Är "input" den nya koden som jag ska klistra in?

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som en template du laddat hem

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xciso
Tycker det ser ut som en template du laddat hem

Template?
Har gjort allt från 0 i Paint och Photoshop

Permalänk
Medlem

"input"? Vilken kod?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska centrera den..
Det var väldigt jobbigt med en frame så mitt på sidan.. man känne sig instängd. Skippa frames och kör helt utan (Y)
Annars var det snygga färger och snygg loggo (men som sagt, fixa 3d-känsla)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Glöm det, kom på mig själv
Finns det någon bra vaildator som validerar och ger rätt kod sen, för mig som är lat

Permalänk
Medlem

HTML Tidy: http://tidy.sourceforge.net/
Inte säkert att det funkar, men lite borde det kunna hjälpa till.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

mkt snygg design tycker jag ser ingen anledning till att ändra något.
Gillar även loggan, tycker det ska fortsätta stå "fräsig logga" där bara för att det är så skön självironi.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk

Snygg design... Bra färger... Kanske borde sidan centreras..(?)
Vad är det tänkt att du ska ha på sidan..?

Visa signatur

---------------------
»Andreas Sjöberg«
(3.0 GHz 1024MB RAM 230GB)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seamountain86
Snygg design... Bra färger... Kanske borde sidan centreras..(?)
Vad är det tänkt att du ska ha på sidan..?

Klurigheter osv.

Permalänk
Avstängd

Jag hade skippat dropshadowen om jag var du, samt centrerat sidan och tagit bort framen. I övrigt var den helt ok.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

Hur gör man om denna sida till en liknande utan frames och tabeller i designsyften, vill gärna följa den nya standarden.
Sidor på svenska helst om ni har länktips.

Permalänk
Medlem

Finns massvis av länkar för att lära sig css på forumet, sök efter typ "lär dig css", den kommentaren har ett antal personer sagt här, och ibland har de t.o.m. varit snälla nog att ge en eller flera adresser. Sen om de är på svenska eller inte vet jag inte, men de flesta är nog på engelska. www.webdesignskolan.com är på svenska, och har en css-skola om jag inte minns fel.

För att undvika frames kommer du troligtvis få inkludera sidorna med SSI(server side includes), alltså PHP eller ASP(går väl på andra sätt oxo, men det är de vanligaste(och smidigaste enligt mig), har du inte tillgång till det kan du köra <!--include(fil)--> eller nåt annat konstigt, men det har jag aldrig gjort så jag vet inte exakt hur, det kan nog någon annan tala om bättre hur man gör(om du inte har tillgång till PHP eller ASP, har du det är det en fördel att använda det). Även det finns det trådar om på forumet, och www.php.net/include är specifikationen för funktionen include() som man använder i PHP(oftast, kan använda require och require_once oxo, nåja), och några exempel på hur den funkar. ASP kan jag inte, det får någon annan ta det oxo.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

SHTML hette det, ganska smidigt men jag lär mig hellre PHP, ska bara fixa ett vettigt webhotell.
Men när man ska rita upp designer som jag egentligen använt tabeller till, är det s.k div boxar eller vad det nu heter som gäller?
Upplys mig